Ik heb nu thuis een grote desktop staan als mp3/dvd speler (zie sig), maar zou hem eigenlijk wel wat kleiner willen maken.
Nu weet ik dat er voor embedded systemen verschillende micro bordjes te koop zijn, en ik heb er ook al een aantal gezien.
De meest voldoen behoorlijk aan mijn eisen (pentium klasse, 1 pci slot, sound, vga, lan, tv-out onboard), echter hebben ze allemaal maar 1 ide aansluiting (2 apparaten), terwijl ik er minimaal 2 nodig heb (3 apparaten).
Wie kent een bedrijf dat microbordjes maakt voor een intel mmx of AMD K6-2/3 processor met daarop 1 pci slot en 2 ide poorten?
het bordje moet dus hebben:
- socket 7 met mmx support tot 500Mhz
- 2 ide connectors
- 1 (of meer) pci slot (voor DVD kaart)
- sound onboard
- vga + tv out onboard
- lan onboard (liefst 100Mbit)
- 1 serieële poort (voor ir onvanger)
- 1 parallele poort (voor lcd)
rest maakt weinig uit, als het maar klein is
Nu weet ik dat er voor embedded systemen verschillende micro bordjes te koop zijn, en ik heb er ook al een aantal gezien.
De meest voldoen behoorlijk aan mijn eisen (pentium klasse, 1 pci slot, sound, vga, lan, tv-out onboard), echter hebben ze allemaal maar 1 ide aansluiting (2 apparaten), terwijl ik er minimaal 2 nodig heb (3 apparaten).
Wie kent een bedrijf dat microbordjes maakt voor een intel mmx of AMD K6-2/3 processor met daarop 1 pci slot en 2 ide poorten?
het bordje moet dus hebben:
- socket 7 met mmx support tot 500Mhz
- 2 ide connectors
- 1 (of meer) pci slot (voor DVD kaart)
- sound onboard
- vga + tv out onboard
- lan onboard (liefst 100Mbit)
- 1 serieële poort (voor ir onvanger)
- 1 parallele poort (voor lcd)
rest maakt weinig uit, als het maar klein is
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier