micromoederbord voor mp3/dvd

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb nu thuis een grote desktop staan als mp3/dvd speler (zie sig), maar zou hem eigenlijk wel wat kleiner willen maken.
Nu weet ik dat er voor embedded systemen verschillende micro bordjes te koop zijn, en ik heb er ook al een aantal gezien.
De meest voldoen behoorlijk aan mijn eisen (pentium klasse, 1 pci slot, sound, vga, lan, tv-out onboard), echter hebben ze allemaal maar 1 ide aansluiting (2 apparaten), terwijl ik er minimaal 2 nodig heb (3 apparaten).

Wie kent een bedrijf dat microbordjes maakt voor een intel mmx of AMD K6-2/3 processor met daarop 1 pci slot en 2 ide poorten?

het bordje moet dus hebben:
- socket 7 met mmx support tot 500Mhz
- 2 ide connectors
- 1 (of meer) pci slot (voor DVD kaart)
- sound onboard
- vga + tv out onboard
- lan onboard (liefst 100Mbit)
- 1 serieële poort (voor ir onvanger)
- 1 parallele poort (voor lcd)

rest maakt weinig uit, als het maar klein is

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check MOBOT :)

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 13:56
Je kan misschien beter een mini-itx moederbordje kopen. K denk dat dat goedkoper gaat zijn als die industriële mini-dingetjes en het is ook nog eens sneller

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:25

Meneer aard

Porsche rulez!

koop toch een via epia bordje +alles onboard en je bent klaar voor 149 pleuro.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07

• ebras
Ben je er al uit? Zo ja waar is je keus op gevallen en waarom? Ben wel benieuwd. Ben ook wel nieuwsgierig naar je sig. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen (welke sw)?

offtopic:
wel een DVD speler maar geen scherm? Of kijk je dvd's op je lcd :?

Verwijderd

www.myelectronics.nl

hebben alles en niet duur.

Ik zou gewoon voor de Epia M10000 gaan met een nehemiah core.

Zit alles op:

mobo, video, sound, lan, cpu, fan, je moet er alleen nog een reepje ram voor kopen.

Al dat onboard spul is van goeie kwaliteit.

Divx speelt ie zonder hitches af enzo. En het is KLEIN
17 x 17 cm

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 18:33 ]

• ebras
Hier krijg ik morgen de Nehemiah M10000 van binnen!!! Leuk speelgoed en vol opties. Naast de ram zou je evt. ook een HDD aan kunnen schaffen... Verder hebben ze een mooie remote die je op de USB aan kan sluiten (en als het goed is dus in je kast kan wegwerken=uit zicht). Verder is een externe powersuply ook aan te raden. Scheelt geluid en ruimte....;)

offtopic:
nog een nachtje slapen

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Zag net in een ander topic dit: http://shop.computer-onli...&locatie=displayprodukten

van meneer aard zijn topic (hij heeft het gevonden)

mcb1

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
ebras schreef op 19 September 2003 @ 18:27:
Ben je er al uit? Zo ja waar is je keus op gevallen en waarom? Ben wel benieuwd. Ben ook wel nieuwsgierig naar je sig. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen (welke sw)?

offtopic:
wel een DVD speler maar geen scherm? Of kijk je dvd's op je lcd :?
ik ben nog aan het rondkijken

die dvd's speel ik niet af op vga maar op een tv (in mijn ogen veel mooier beeld). Die kaart de ik ervoor gebruik (een creative DXR3) moet er ook zeker weer in. Daarnaast moet ie 3 harddisk's aankunnen, en dat is wat ik heb gemerkt de grootste uitdaging....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1