Toon posts:

[winxp] processor load stuck at 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier al eerder een topic gestart over deze vraag, maar die werd gesloten. ik kan echter in de search engine niets vinden wat een beetje in de buurt komt.
Ik draai WinXP op een P4 2600 512MB ram. Radeon96oo TX. Verder zijn de ingeboude geluidkaart (realtek AC97), TV kaart (medion) en speedtouch modem geinstalleerd.
Ik krijg nu, na heel wisselende tijden, (soms direct na het opstarten en soms helemaal niet) een processorload va 100% in de taakbeheer. Windows System met een grootte van 216kB gebruikt dan alle overgebleven processorcapaciteit. Het systeem word dan heel erg traag en een reboot is vaak de enige oplossing. Waarna hij soms ook al gelijk weer op 100% staat. ik heb vrijwel alle niet essentiele drivers en software al verwijdert. Ook na een complete windows install met drivers blijft het probleem. Het dichtste wat in de buurt komt hier op GoT is een post over een laptop die onder sommige batterij condities blijft hangen. Allee is dit geen laptop.

Marlon

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

BIOS settings al ff gedefault?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

is hij soms bezig met het indexeren van grote video files? bijvoorbeeld als je een map opent met veel van die files erin?

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe staan de DMA settings zowel in de BIOS als in de apparaatbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
nee, soms ben ik gewoon helemaal niks aan het doen.
In het BIOS heb ik niks veranderd

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al gegoogled? Hier worden ook diverse meldingen gemaakt.
http://groups.google.com/...ystem+100%25+cpu+usage+xp

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
komen wel in de buurt, alleen is het voltage van mijn mainboard niet in te stellen. Ook ontstond het "zomaar" was een keer an het surfen en toen ging ie naar 100% waar ie niet meer vanaf kwam. Had geen nieuwe drivers of updates geinstalleerd.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 13:09:
In het BIOS heb ik niks veranderd
Dat was niet mijn vraag :)

Verwijderd

Topicstarter
oke bios gereset
daarna startte niks meer op, dus ook maar weer eens windows erop gekwakt
nu eerst even afwachten
in elk geval bedankt

Verwijderd

Topicstarter
DMA nu trouwens in BIOS : UDMA alles op AUTO
in windows DMA indien beschikbaar op beide IDE kanalen en
IDE 1 mode 5 voor kanaal 1 en mode 2 voor kanaal 2
op IDE 2 kanaal 1 mode 2

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 15:53

Eijkb

Zo.

Welke processen dragen zorg voor die 100% load? Dat kun je zien in tabblad processen in taakbeheer. Druk op de kolomtitels op CPU en hij sorteerd netjes op gebruik in procenten. Met de grootste verbruiker boven (of onderaan). Noem de processen eens die meer dan 30% CPU gebruiken.....

.

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt nu (nog) goed. Toen was't alleen System die 80-99% van de capaciteit gebruikte. (Dan bedoel ik dus niet system idle processes) De overige processen verbruikten niet meer dan 3-15%

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 15:53

Eijkb

Zo.

Ah, oké. Laatste tijd wat meldingen van ongewenste DC processen die dmv trojans geinstalleerd worden. Maar daar zou het systeem ook niet trager van mogen worden (tenzij hoge prior van het DC proces). Ben benieuwd wat het gaat zijn.

.

Verwijderd

Topicstarter
net weer een reboot gehad.
Exact hetzelfde probleem, alleen bleef de processorbelasting nu eens niet op 100 maar schommelen tussen 98 en 100

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:10

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

zware kick.. ik heb dit probleem dus nu ook.. iemand enig idee waar het aan kan liggen..

specs: windows xp pro

amd 3500+ met C&Q aanstaan
asus a8n-sli
1024mb ram

Bedankt alvast

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat heb je zelf al uitgezocht?

PMG FAQ » PMG FAQ » Mijn PC is traag, de CPU verbruik is 100%, hoe komt dat?
Daarin vind je wat inkoppers ;)
Pagina: 1