[XP] reboot icoontje

Pagina: 1
Acties:

• kvh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 21:55

kvh

technoholic

Topicstarter
Was ik bezig met shortcuts te maken om af te loggen, te rebooten en te shutdownen mbh 'shutdown.exe' en aan iedere shortcut een gepast icoontje te geven, kan ik nergens dat voor rebooten vinden...

Onder %windir%\system32\shell32.dll vind ik die voor afloggen en shutdownen (resp. het okerkleurige en roodkleurig icoon), maar ik vind nergens die voor rebooten, nl. een groen (zie dialoogvenster als je op 'Computer afsluiten' klikt onder het start menu).

Iemand een idee in welke dll ik deze zou kunnen vinden?

Verwijderd

Dat groene icoontje staat bij mij wel netjes in het "standaard" iconenlijstje dat je krijgt wanneer je een icoon wilt toekennen aan een snelkoppeling.
En het komt uit: "%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll"

45e icoon op de bovenste rij in dat schermpje ;)

• kvh

kvh

technoholic

Topicstarter
Maar dat is het juiste icoontje niet... :)
Het zou een groen afgerond vierkantje moeten zijn met binnenin een ster met 8 beentjes (4 dikkere en 4 fijnere)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
In Tweak XP heb je een heel makkelijke optie hiervoor, dan zet ie gewoon alle afsluit opties op je desktop, met gelijk de goede opties. Als je dat niet wilt gebruiken, maar wel Tweak XP wil installeren kan je gewoon daarvan de icoon gebruiken, die staat gewoon in de hoofdmap :)

Een andere mogelijkheid is om gewoon een plaatje om te zetten naar .ico, zodat je 'm kan gebruiken. Aangezien ik toch niks te doen had heb ik maar een screenshot gemaakt en bewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/kooshordijk/Reboot.gif
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 13:05:
Dat groene icoontje staat bij mij wel netjes in het "standaard" iconenlijstje dat je krijgt wanneer je een icoon wilt toekennen aan een snelkoppeling.
En het komt uit: "%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll"

45e icoon op de bovenste rij in dat schermpje ;)
Hier zie ik dan toch echt niet dat reboot icoontje hoor, alleen maar een groen icoon met een pijl erin :)

The devil is in the details.

• kvh

kvh

technoholic

Topicstarter
Toch bedankt voor de screenshot. Dat was ook eerst mijn idee, maar dan heb je ze niet in verschillende formaten en kleuren zoals in shell32.dll.
Ik heb zelfs al een programmaatje zoal Icon Catcher gebruikt om de icon libraries uit te spitten, maar kan het nergens vinden :(