[ASP.NET] JSP struts/beans porteren *

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
Ik ben momenteel bezig met het overzetten van een reeds gemaakte project in jsp naar asp.net.

In de jsp-versie werd gebruik gemaakt van struts en ik moet een manier vinden om dat ook over te nemen.

Nou gaat dat wel goed behalve op 1 punt die ik het liefst automatisch wil laten gebeuren:

Bij struts is het zo dat de struts zelf forms aanmaken en deze doorgeven aan de opgegeven action-class. dat gebeurt dus volautomatisch(dat stuts dus de forms(in dit geval beans) helemaal automatisch invullen).

Nu was ik op zoek naar een manier in asp.net die dat ook bewerkstelligt. Dus beans(of in dit geval structs of whatever, in iedere geval een class om data in op te slaan, een container dus) worden automatisch ingevuld vanuit de jsp-pagina bij het "post"-en.

Als in asp.net daar geen oplossing voor is dan moet ik het de dirty way doen:

in de actionclass(bijvoorbeeld ihtthandler) zelf moet dan die container(formcontainer zeg maar, represeteert de elementen in de form van http) gevuld worden aan de hand van de meegegeven parameters achter de url. vervolgens kan deze form doorgestuurd worden naar de echte actionhandler die de logica op de form uitvoert. via reflection kun je dan de eerste actionhandler die de forms aanmaakt dynamisch maken en dus globaal te gebruiken(welke forms bij welke action horen enz. dit soort info kan in de web.config-file opgeslagen worden).

zoals je ziet is dynamiek heel belangrijk, ik moet straks via web.config simpelweg een andere actiohandler definieren en dat zou dan gebruikt worden voor het afhandelen van de form. en dat is met deze constructie mogelijk.

Maar mocht er al een manier zijn om de forms automatisch te laten invullen dan hoef ik bovenstaande dus niet eens te implementeren.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De declaratieve aart van struts kan in principe erg handig zijn mocht er voor ASP.not niet eenzelfde soort structuur bestaan. Maak je gebruik van dynaActionForms? Dan zou je met een simpele translatie al je formbean defenities kunnen omzetten in 'c# classes' oid. Ik heb zelf echter alleen maar ervaring met de java kant en nauwelijks met .net. Ik heb dus geen id hoe dit aan de asp kant op te lossen is. Ik kan me echter neit voorstellen dat er voor .net niet net zo'n prachtige MVC structuur bestaat als struts >:)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'