Toon posts:

[JavaScript] Mail form standalone.

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met javascript een mail form gemaakt, als de mail verzonden wordt dan start de script automatisch de standaard mail programma op, zoals outlook. Ik zou graag willen dat hij dat niet doet en die mail uit zich zelf gewoon opstuurt.
Naar wat gezocht te hebben vind ik telkens ASP, JSP of PHP oplossingen. Is het uberhaupt mogelijk via javascript, als dit niet mogelijk is stop ik er mee.
Indien nodig kan ik het script later wel even posten.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Via javascript niet mogelijk, via javascript werk je client-side. En als ik met mozilla browse en geen mail programma geinstalleerd heb kan jij niks doen. Als ik the bat als mailprogramma heb werkt het ook weer anders etc.etc.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 12:36:
Is het uberhaupt mogelijk via javascript, als dit niet mogelijk is stop ik er mee.
nee dat is niet mogelijk via (clientside) javascript, anders dan dat je gebruik maakt van de default mailclient van de bezoeker
immers daarvoor is een mailclient nodig nodig op de computer van de bezoeker, er moet daar dus amailinstellingen, een smtp-server zijn ingesteld die gebruikt wordt om de mail te versturen (alles gebeurt clientside, dus op de computer van de bezoeker).

ASp kan ook javascript als serversside scriptingtaal gebruiken, maar dan word het aanroepen van het CDONT-object weer serverside uitgevoerd en moet je internetserver dit ondersteunen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

zoek eens naar een formmailer; meestal biedt je provider er wel een, maar er bestaan ook gratis formmailers op internet zoals http://www.thalasson.com

gewoon zoekwerk dus :)

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Kijk dan ook naar FormMail.. typ dit in in Google en eerste hit :)

Dit topic is gesloten.