Toon posts:

Synchronisatie ellende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje.

Bij ons in het bedrijfje zwerven nogal wat laptops die op verschillende sites in het domein inloggen. Nu willen ze wel graag hun bestanden behouden wanneer hun laptopje gestolen wordt of de harde schijf niet meer te benaderen is. Synchroniseren dus! (dmv offline mappen). Wanneer ze echter op de site inloggen waar hun bestanden daadwerkelijk staan is het nog wel te doen, maar sommige proberen inmiddels GB's over een traag WAN-linkje te pompen en je voelt m al hangen...da wordt je niet vrolijk van... 8)7

Is er een een of ander programma die rekening houdt met het subnet of pingtijden en dan, al dan niet besluit te synchroniseren. Offline mappen of werkmap doet dat niet. Het zijn allemaal Windows XP bakken.

Kan ik eigenlijk beter offline mappen of werkmap gebruiken. Zie eigenlijk (nog) niet te voordelen en nadelen.

Tnx!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26

Beaves

Usque ad Finem

Als het goed is worden bij synchroniseren niet elke keer de hele inhoud van een offline map gesynchroniseerd, maar alleen de files die veranderd zijn. En ik kan me niet voorstellen dat mensen werkelijk GB's aan documenten maken. Dan moeten ze wel erg hard werken :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
* Gomez12 kent het probleem en is ook wel benieuwd naar de oplossing, want meestal is het niet GB's aan documenten, maar een leuk divxje wat ff in mijn documenten geplaatst is etc.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26

Beaves

Usque ad Finem

Gomez12 schreef op 15 September 2003 @ 12:40:
* Gomez12 kent het probleem en is ook wel benieuwd naar de oplossing, want meestal is het niet GB's aan documenten, maar een leuk divxje wat ff in mijn documenten geplaatst is etc.
Dat kan je afvangen door duidelijk te maken dat dat niet de bedoeling is en door quota's op de server te gebruiken zodat mensen niet meer dan bijvoorbeeld 500MB mogen verbruiken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is werkt over het algemeen niet zo goed. Directie is erg terughoudend met sancties oftewel, wij kunnen schreeuwen wat we willen maar als puntje bij paaltje komt gebeurt er niets oftewel gebruikers trekken zich er niks van aan. Zucht, intern probleem weet ik.

Quota's is trouwens niet fijn om in te gaan stellen met een boel gebruikers, en omdat het een nt4 omgeving is wordt policies ook een probleem