P3 600mhz met radeon 9500 pro ??

Pagina: 1
Acties:

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

Topicstarter
ik zit met een misschien wel hele stomme vraag maar ik stel hem toch maar even
afgelopen weekeinde werd mij een radeon 9500 pro met 128MB geheugen aangeboden.

de kaart is bedoeld om in een P3 600mhz systeem met 128mb geheugen en Win XP pro te plaatsen (het systeem is een compaq 5900 serie).

Nu werd mij verteld dat de videokaart te snel is voor het systeem (ik ben zelf van gedachten dat dit niet zoveel uitmaakt, alleen wordt de kaart dan niet volledig benut en dat dit alleen maar makelijk is met toekomstige upgrades)

graag wil ik weten wat jullie (experts ;) ) er van vinden.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26
Ik zou als de prijs goed is het gewoon doen. Zoals je zegt wordt de kaart dan nu niet volledig benut, maar als je de pc nog gaat upgraden heb je er weer iets aan.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

Shunt

Boe

erm je kaart word gewoon niet 100% benut nee
maar als je denkt om binnen kort te upgraden dan is het natuurlijk wel makkelijk
btw als die persoon bedoelt dat het niet gaat werken omdat hij te snel is voor je pc dan is dat 100% kul ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Een lagere kaart kopen en het geld dat je daar mee spaart opsparen voor nieuw systeem.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 17:51

DaOverclocker

Overclocker for life...

hmzzz
idd kan je er zeker niet alles uithalen.....
Maar als het een goede aanbieding is en je hebt nu een ** kaart, zou ik hem gewoon kopen.
Misschien ff een beetje je p3 opvoeren, beetje meer ram erin, en je kunt best wel nieuwe spellen spelen.

systeem specs

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Iets wat ook zeker in de gaten gehouden moet worden, is de kans dat die 9500 pro helemaal niet op jouw P3 mobo wil/kan werken. Vanwege het verschil agp1x/2x en agp4x/8x, namelijk van 3.3v naar 1.5v. De nieuwe videokaarten zijn allemaal 1.5v, en er zijn er maar weinig die het ook willen doen op 3.3v ;). Zie ook dit stuk in de PMG FAQ over agp/pci compatabiliteit. Ga dus niet zomaar die 9500 pro halen, waarbij als je em in wil bouwen blijkt, dat hij helemaal niet bij je mobo past vanwege compatibiliteitsproblemen op de agp-socket.

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangt ervan af welke videokaart je momenteel hebt, wat de Radeon kost en of je toekomstige upgradeplannen hebt. Heb je momenteel bijvoorbeeld een GF2/GF3, dan zou ik het niet doen of je moet ook de mobo/CPU mee-opwaarderen (ergo: gewoon een compleet nieuw [zelfbouw!] systeem kopen) :) Maar wanneer er een cheap-ass 4MB PCI videokaartje in zit, dan is de Radeon de moeite vast wel waard.
Pagina: 1