Trage transfer naar Xbox

Pagina: 1
Acties:

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 20:51
Ik heb een vaag probleem en krijg het niet opgelost.

Ik heb de volgende setting thuis staan:
ADSL Alcatel getweaked modem --> Sweex 10/100 Switch --> Pc's en Xbox

De modem dient mede als DHCP server.

Wanneer ik een ftp transfer doe tussen mijn pc's haal ik 6 tot 7 MB als transfer rate. Als ik echter naar mijn xbox transfer haal ik max 500Kb/s.

Om pluggen kabels werkt niet, modem uitzetten werkt ook niet direct met cross cable aansluiten op een nic werkt wel. maar ik krijg het dus niet aan de praat met mijn switch ertussen. |:(

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Wat wil je precies gaan doen dan? online gamen met je xbox?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Moffin schreef op 15 september 2003 @ 12:20:
Wat wil je precies gaan doen dan? online gamen met je xbox?
Nope, als ik het goed heb, wil ie games/warez etc transferren naar zijn Xbox ;)

• The Druid
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 12:21:
[...]

Nope, als ik het goed heb, wil ie games/warez etc transferren naar zijn Xbox ;)
Laten we zeggen dat ik ehhh .... "data bestanden" :o wil oversturen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het niet toevallig zo dat de X-BOX een 10Mb NIC heeft??? Weet het niet, maar als ik dit zo lees vind ik het er wel op lijken.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04

Eboman

Ondertitel

nope xbox heeft een 100 Mbit nic ik haal 4-5 Mbit/s probeer eens een nieuwere versie van je dashboard.. en je kunt ook nog de website proberen van de xbox sc*** (hoop dat ik je deze hint mag geven) ...

hmmm lees net je directe NIC verhaal.. Die sweex heeft die auto-sensing poortjes voor cross/direct of een losse uplink poort. Ik heb hiermee eerder problemen gehad met mijn ADSL modem. Misschien dat dit ook voor de xbox kan gelden... Zie je in je dashboard wel een 100 Mbit / Full Duplex verbinding ? Misschien dat ze het niet eens worden over de snelheid ?

[ Voor 49% gewijzigd door Eboman op 15-09-2003 12:35 ]

Signature

• The Druid
Yep dat is het vreemde ik zie dus een 100mbit full duplex verbinding.

*UPDATE*

Oke het wordt NOG vager. Transfer ik naar mijn C: op de xbox haal ik 6 mb transfer ik naar mijn E: (waar ook de media player staat) haal ik 400Kb 8)7 en media player van C: opstarten maakt ook geen verschil. Hou hierbij in gedachte dat dit dus 1 HD is. |:(

*einde*

Ik start op met Xbox MediaPlayer en dus niet met dashboard. Evox geeft helemaal veel ellende.

[ Voor 48% gewijzigd door The Druid op 15-09-2003 23:31 ]

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04

Eboman

Ondertitel

Ik heb nog even het door mij genoemde forum bezocht, er zijn meerdere mensen met dezelfde klachten.. Ik zou eens een andere FTP client proberen en evt het avalaunch dashboard (als applicatie toevoegen) bij veel mensen gaf dat ook performance verbeteringen... (overigens hebben veel mensen ook de performance verschillen mbt de partities.)

Signature

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
hhmm die snelheid is inderdaad niet gezond. DIe snelheid die jij haalt zou je moeten halen als je gebruik maakt van ftp terwijl je een film aan het kijken bent op je box.

Om mijn nameless soho switchje haalde ik vaak diverse resultaten maar toch wel in de buurt van de 4mb, met mijn Cisco switch is dat iets hoger gebruik EvolutionX.

Probeer je ip eens vast tezetten ipv dhcp ik meen ergens gelezen tehebben dat dat ook soms scheelt, Maar ik zou het gewoon bij een stablie release van EvolutionX houden hoor, want in XBMediaplayer haal ik jouw snelheid dus ook (staat er wel een film op).

Verwijderd

Bij een vriend van me hadden we hetzelfde. Hij heeft toen het BIOS van zijn Executer 2 geflasht naar een nieuwere versie (dit weekend weer, want er was weer een nieuwe). Toen hiju toch beizg was, heeft hij het dashboard ook meteen maar vervangen door een nieuwe.

Sindsdien gaat het goed met flash FXP.

Verwijderd

ja want 10MB doorvoer moet te haalen zijn heb het de heele tijd up en down

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb ook zoiets vergelijkbaars, ik ben zo'n beetje de 'fix' shop voor xboxen in mijn omgeving en ik haal bij mijn eigen xbox vaak het maximum van 100 mbit. Maar als ik op precies dezelfde config een andere xbox aansluit trekt ie maar 30 mbit, en een volgende 50 mbit. Het lijkt wel of er verschillende kwaliteiten netwerk kaarten inzitten (net als de verschillende dvdroms / hdd's).

Ik heb alleen nog nooit per partitie een verschillende snelheid gehad, das wel erg typisch. Mischien een schijf met fouten, als in veel fouten op de partitie waar het traag gaat?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47

Duinkonijn

Huh?

vraagje ik heb ongeveer de zelfde opset maar hoe connect ik nou naar mijn xbox?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28

Apache

amateur software devver

Blue2k schreef op 16 september 2003 @ 11:06:
Ik heb ook zoiets vergelijkbaars, ik ben zo'n beetje de 'fix' shop voor xboxen in mijn omgeving en ik haal bij mijn eigen xbox vaak het maximum van 100 mbit. Maar als ik op precies dezelfde config een andere xbox aansluit trekt ie maar 30 mbit, en een volgende 50 mbit. Het lijkt wel of er verschillende kwaliteiten netwerk kaarten inzitten (net als de verschillende dvdroms / hdd's).

Ik heb alleen nog nooit per partitie een verschillende snelheid gehad, das wel erg typisch. Mischien een schijf met fouten, als in veel fouten op de partitie waar het traag gaat?
De nic is geintegreerd op de chipset en kan dus niet anders zijn itt de dvdroms/hdd's.
Ik gebruik zelf de legale mechinstaller waarbij ik op alle xbox'en waar ik xbox debian 0.4.1 heb geinstalleerd ze overal 10MB/sec halen. Blijkbaar ligt het dus aan je combo van dashboard/bios en moet je daarmee experimenteren.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• The Druid
Ik zal vanavond weer eens een clean Evox dash install doen om te kijken of dat een oplossing is.

• The Druid
\o/ Nieuwe versie Evox geinstalleerd en het probleem is opgelost.

Wat ik nog steeds niet snap is waar het zo "spontaan" vandaan kwam. Maanden geen problemen en plotseling dikke poep door de techter speed.

Pagina: 1