• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoi, wij zijn voor school met een eindproject bezig en de bedoeling was om een software te schrijven voor een PDA om via de infraroodpoort een infrarood-ontvanger aan te sturen die verbonden zit met een PLC. om dan met de PLC verlichten ed. te schakelen.

Na veel zoeken op internet kunnen wij de daarbij behorende informatie niet vinden.
de vragen van ons:
- Is het mogelijk?
-In welke software wordt voornamelijk PDA-software geschreven?
-Kan je verschillende binare codes versturen?? of programmeren?
-Kan een infrarood ontvanger deze omzetten dmv van een c-controler naar een inputsignaal voor de PLC.

Gratje

Verwijderd

Dit moet opzich wel mogelijk zijn, maar ik denk niet dat jullie daar slim genoeg voor zijn.

Je moet gewoon de software in de pda kunnen veranderen. :r

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ik heb een palm Vx, en weet dat hier programma's zijn die een afstandsbediening emuleren (omniremote zo uit het hoofd). Dit proggie moet je eerst je originele afstands bediening 'leren', en dan kan je hem gebruiken om bijvoorbeeld je tv aan te sturen.

Je geeft trouwens niet aan wat voor PDA, niet echt handig.

If you choose to criticise you choose your enemies

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 07:29:
Dit moet opzich wel mogelijk zijn, maar ik denk niet dat jullie daar slim genoeg voor zijn.

Je moet gewoon de software in de pda kunnen veranderen. :r
offtopic:
als je het antwoord niet weet, zeg dan niks.
Dit antwoord komt een beetje triest over namelijk

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Gratje
  • Niet online
de bedoeling is dat we een Asus MyPal 620 gaan gebruiken. Dit omdat het een redelijke PDA is met pocket PC erop. dat al makkelijker te programmeren is als Palm OS.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:39

Boss

+1 Overgewaardeerd

Programmeren blijft iets wat je moet kunnen, dat wordt echt niet makkelijker door gebruik van PalmOS of PocketPC.

Ik zou niet proberen om zelf software te gaan maken om een infrarood poort aan te sturen, dat is een te klein onderdeeltje van het project (voor zover ik kan beoordelen).

Ik zou dan ook op zoek gaan naar bestaande IR software (zoals emmeau al schreef) en me meer concentreren op het ontwerp van de PLC. Daar zit de uitdaging, lijkt mij.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Altius
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-02 10:55
Kijk eens op http://home.tiscali.nl/~t_aalberts.

Dit is een irda naar RS232 converter die je op de PLC zou kunnen aansluiten. Orgineel bedoelt om een RS232 GPS ontvanger aan te sluiten. Vanuit embeddedVB ( Visual Basic for PocketPC, gratis te downloaden bij Microsoft) kun je dan communicaren met de PLC. De meeste PLC's hebben wel een RS232 aansluiting.

Vanaf de PDA kun je via een terminal emulator (zoals DejaVu) dan de verbinding met de PLC controleren op werking.

Succes

HP912 Digicam, Ipag h1910, AMD 1,2 Ghz, Dual Cel466 (Abit BP-6)

• Gratje
  • Niet online
Altius, heel erg bedankt voor de link, staat nuttige informatie op voor ons project.

Weet iemand toevallig zo hoe het programma heet om een afstand bediening te emuleren voor de PDA.

alvast bedankt,

We houden u op de hoogte
Pagina: 1