Toon posts:

adsl modem bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een adsl-modem aan te schaffen die bridging ondersteunt.
Verbeter me als ik het verkeerd uitleg, maar ik wil dus dat de pc die achter het modem hangt het ip-adres krijgt van de adsl-verbinding. Ik heb al wat gezocht, maar ik wordt een beetje overwhelmed door al die kreten.

Het zou mooi zijn als het ding via zo'n webinterface o.i.d. te beheren is en dan ook dusdanig dat je wel alles kunt beheren en niet net zo als zo'n alcatel 510 alles met files moet uploaden. Een ingebouwde switch zou mooi zijn, maar geen must have.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Welk modem adviseren jullie?

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Met je Alcatel 510 kan het ook. Heb de correct bestanden wel.

En de benaming voor hetgeen je wil is SIP-SPOOF.

[ Voor 30% gewijzigd door ruthger op 15-09-2003 11:37 ]

Veni, vidi et cervesiam

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het zou mooi zijn als het ding via zo'n webinterface o.i.d. te beheren is en dan ook dusdanig dat je wel alles kunt beheren en niet net zo als zo'n alcatel 510 alles met files moet uploaden. Een ingebouwde switch zou mooi zijn, maar geen must have.
Je moet 'm een keertje correct configureren, dat kan ook met een speciale tool: www.alcadis.nl/support. Die modem is namelijk een prima te beheren dingetje hoor :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Ga naar Demon... en je krijgt zo een ding cadeau :) (en heb je strax dubbele down en upstream voor hetzelfde bedrag)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 11:32:
Met deze functie beschrijving komen we al aardig in de buurt van een ADSL router.
Aan een standaard switch valt niet zoveel te beheren dus over 'beheren via een webinterface' zou ik me niet druk maken.

Persoonlijk denk ik dat je gewoon een ADSL router (incl ingebouwde switch) wilt hebben (onbedoeld mssn... ), gezien je beschrijving. Het enige is dat je pc achter de router niet het ipadres van je internet verbinding krijgt. Dit is echter geen probleem, want mocht je van bepaalde servives gebruik willen maken, dan kun je simpelweg gebruik maken van portmapping.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Sommige services/servers willen niet lekker werken met poortmapping. Ook is de interne firewall van die routers vaak mager te noemen, net als de portmapfaciliteiten. Ik ben zelf ook met een Alcatel 500 (geloof ik) aan de slag gegaan, nieuwe firmware op gezet en een SIP spoof erover gegooid.

Een Linux bak (Freesco 0.27) speelt op dit moment router/firewall.

[ Voor 11% gewijzigd door Aetje op 15-09-2003 12:50 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb een CopperJet 810 bij mijn Luna (=BBned) ADSL-verbinding "gekregen", da's een ADSL<->Ethernet/USB bridge. Mij firewall erachter krijgt netjes het IP-adres vanuit DHCP aangereikt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Aetje schreef op 15 september 2003 @ 12:50:
Sommige services/servers willen niet lekker werken met poortmapping. Ook is de interne firewall van die routers vaak mager te noemen, net als de portmapfaciliteiten. Ik ben zelf ook met een Alcatel 500 (geloof ik) aan de slag gegaan, nieuwe firmware op gezet en een SIP spoof erover gegooid.

Een Linux bak (Freesco 0.27) speelt op dit moment router/firewall.
Dat is natuurlijk veel beter beveiligd, maar volgens mij is geen beveiligings issue :)

Verwijderd

Topicstarter
Ruthger schreef op 15 september 2003 @ 11:36:
Met je Alcatel 510 kan het ook. Heb de correct bestanden wel.

En de benaming voor hetgeen je wil is SIP-SPOOF.
Is een SIP-SPOOF technisch gezien ook echt een bridge?
Ik had al wel wat gelezen over DHCP-spoofing, maar dit was uiteindelijk niet echt wenselijk, omdat ik (ik heb er een linux-bak achter hangen) zelf nog wat routes moest gaan defineren. Tevens moest ik de ini-file van het modem aanpassen.
Een hoop gezeur, waar ik vanaf hoop te zijn met een echte "bridge".

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 15 September 2003 @ 11:37:
[...]
Je moet 'm een keertje correct configureren, dat kan ook met een speciale tool: www.alcadis.nl/support. Die modem is namelijk een prima te beheren dingetje hoor :).
Had ik ook al geprobeerd, het irritante is dat er bij KPN geen bridge bij staat en de DHCP-spoofing dien je handmatig aan te passen als je er een Linux-bak achter hebt hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 12:46:
[...]

Met deze functie beschrijving komen we al aardig in de buurt van een ADSL router.
Aan een standaard switch valt niet zoveel te beheren dus over 'beheren via een webinterface' zou ik me niet druk maken.

Persoonlijk denk ik dat je gewoon een ADSL router (incl ingebouwde switch) wilt hebben (onbedoeld mssn... ), gezien je beschrijving. Het enige is dat je pc achter de router niet het ipadres van je internet verbinding krijgt. Dit is echter geen probleem, want mocht je van bepaalde servives gebruik willen maken, dan kun je simpelweg gebruik maken van portmapping.
Dit is dus wel een probleem, want de ingebouwde DHCP-server is wat te beperkt en ik wil dit dus zelf regelen, verder wil ik ook een VPN-verbinding op gaan zetten dit maakt het al met al erg vervelend. Tuurlijk kan er het nodige geforwarded worden, maar door al die poorten en die routes zie ik op den duur door de bomen het bos niet meer. Het is dus handiger als het 1 en ander gebridged is.
Pagina: 1