MSI KT7 Pro2 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op welke temp loopt jullie cpu standaard? Bij mij (Duron 700) nl op 51graden en dat lijkt me voor een niet overclockte idle cpu vrij veel (zeker als ik hem nog moet gaan overclocken).

En die volt aanduiding? Mijn Duron 700 moet op 1.6 volt lopen, en dat loopt ie volgens de bios ook, alleen dat pc-alert progje geeft 1,69 volt aan. Wat is het nu? Dit omdat ik in een review ergens gelezen had dat de abit een vrij onnauwkeurige volt regeling had. Is die marge echt zo groot? Loopt ie nu al op 1,69 volt (dan blijft er niet veel over om te overclocken.

Kan iemand deze tweak-newbie op weg helpen met een link naar een duidelijke site met info over het overklokken van een Duron proc? ik heb hem al effe op 700@800 gehad door de volt op 1,7 (1,78 volgens pc-alert) te zetten, maar zou graag wat info willen voordat ik verder ga voordat ik in mijn onwetendheid de cpu ofzo sloop.

Verwijderd

Ik heb een duron 650@810. Ben de zaak langzaam aan het opvoeren. (gisteren er in gezet op msi mobo KT7 Pro2A. Hij loopt nu op 43 a 44 graden (volle belasting en spire Orb voor de koeling) Spanning niet gewijzigd. 7,5*107 Mhz. Nog geen problemen ontdekt :P

Verwijderd

Ja fijn bedankt. Heb ik me net suf lope tiepe in de thread bij de roundup bij Anand, zet je hem netjes in het forum (waar hij hoort... )
Maargoed komt de knip en plak weer aan ;)

K, daar gaat ie dan:

Bij mij op 22o C met een peltiertje met Alpha. Ik heb eens een Cyrix gehad die deed het op 72o C nog "goed . Maar je hebt nog een graadje of 5-10 speelruimte schat ik. AMD's kunnen wat meer hebben dan Intels. Probeer het wel zo laag mogelijk te houden, elke 10o meer is een halvering van de levensduur (+/_).

Het is dus 1,69V. Bij mij klopt het overigens wel. Je kunt tot de 1,79V redelijk veilig gaan. "Brand hem 1st ff in. D.w.z. tijdje laten lopen op 1.8V@700, en dan weer op standaard. Dan loopt ie nl ook stabiel op lagere voltage .

Ik had een goede link naar iXBT-labs, maar ik kan hem niet meer vinden. Die hadden ook een staatje met hoe ver je kon met welke productieweek. En Bij Toms Hardwre Guide.
Verder doe je alles goed zo te zien. L1 met potloodje, bios goed instellen (ook timings van geheugen) en dan niet te heet en Volt.<1.85V

* ]eep zegt: Engage!....

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op zaterdag 02 december 2000 01:25 schreef Jeep het volgende:
Ja fijn bedankt. Heb ik me net suf lope tiepe in de thread bij de roundup bij Anand, zet je hem netjes in het forum (waar hij hoort... )
Maargoed komt de knip en plak weer aan ;)
Ja, sorry. je hebt helemaal gelijk. Realiserde me dat dit forum er beter geschikt voor was (kan bij tweakers niets verwijderen, of wel?). Ik heb helaas net nog effe op je antwoord in tweakers gereageerd. Dat plak ik hieronder wel bij en zal dan alleen hier verder reageren. Toch bedankt voor je hulp :-)

plak:
Maar als ie standaard op 1,69 staat staat ie toch te hoog? Da's wel balen eigenlijk want toen ik hem op 1,7 zette (1,78 dus) kwam de proc tot 800. 850 bootte niet meer. Dus dan heb ik nog maar een klein beetje over om de volt te verhogen. nl van 1,78 tot 1,85. Dan zal de proc wel niet boven 850 uitkomen. Ik had toch op 900-950 gehoopt. Of zou dat alsnog kunnen indien ik de proc temp omlaag krijg?
Er zit nu een spire MA324-15 fan op.

B.t.w, ik heb nog geen koelpasta tussen fan enproc. Dat zat er nl niet bij. Lijkt me wel verstandig aangezien de temp nu al op 50graden (volgens website van spire moet het 43graden zijn) zit, ofniet?