Losse TV module, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Aangezien ik mijn TFT monitor wil aansturen dmv een losse TV box ging ik op zoek naar zoiets.
Al snel kwam ik op het volgende uit:
http://www.aver.com/products/tvtuner_AVerTV_box3.shtml
Afbeeldingslocatie: http://www.aver.com/products/tv_box3.jpg
Het schijnt dat hij er ook in het zilver is:
http://www.jobo.com/joboi...ess/avervision/avertvbox/

Specs:
Inputs:
- TV Input: Coaxial (RF)
- Video 1 Input: Composite Video
- Audio1 Input: RCA (Left/Right)
- Video 2 Input: Composite Video
- Audio2 Input: RCA (Left/Right) 3.5 mm Mini Stereo Audio In
- Video 3 Input: S-Video
- VGA Input: 15 pin RGB
Outputs:
- VGA Output: 15 pin RGB
- Video Output: Composite Output
- Audio Output: RCA (Left/Right) (Stereo)
Resolution:
- Refresh Rate: 640 x 480 800 x 600 1024x768

en dan nog veel meer staat erbij, maar dat is niet nuttig om te vermelden.

Prijs:
Aver TV Box III
€ 119,00
Aver TV Box III met Teletekst
€ 159,00

De prijs is best hoog, maar dat valt best te doen. het enige wat mij vooral tegenstaat is het model van de afstandsbediening. Dat oogt nogal goedkoper vind ik zelf.
Zijn er mensen die ervaring met deze Aver box III hebben? wat zijn jullie bevindingen?

Ook zoek ik naar een alternatieven maar die ben ik nergens op het internet tegen gekomen :? lijkt mij vrij stug dat Aver de enige is.....
Weten jullie nog wat modellen die minimaal 1024x768 ondersteunt en direct een VGA monitor op aan kan sluiten?

39

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
In een van de computerbladen kwam de Aver beter uit de bus als een box van Herculus.
Die van herculus had nogal slecht kabels waardoor allerlei ghosting-effecten optraden.
Verder ben ik de laatste tijd geen goede vergelijkende reviews tegengekomen.

Senile! Senile Oekaki

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
_bas_ schreef op 15 September 2003 @ 14:34:
In een van de computerbladen kwam de Aver beter uit de bus als een box van Herculus.
Die van herculus had nogal slecht kabels waardoor allerlei ghosting-effecten optraden.
Verder ben ik de laatste tijd geen goede vergelijkende reviews tegengekomen.
okee, hartelijk dank.
Dit is toch precies wat ik zocht, bevestiging dat het een goed produkt is :)
Weet je toevallig uit welk blad dat kwam en van hoe lang dat geleden was?

Maar weet iemand of een universele afstandsbediening ook zal werken met de Averbox III ? aangezien ik de AB echt oerlelijk vind die erbij zit :P

de info van de hercules tv box:
http://europe.hercules.co...e.php?p=67&b=1&show=2&f=1

Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/images/products/67/smos_4.gif
Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/images/products/67/smos_3.gif
De AB bij de hercules is ook niet veel beter dan de AB van Aver :D
hmmzzz.. eens kijken wat de hercules kost... :)

Hercules:
(geen teletekst) € 128,-
pricewatch: Hercules Smart TV On Screen

Aver:
(zonder teletekst) € 119,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/61613
(met teletekst) € 159,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/61614

[ Voor 40% gewijzigd door Fietsbel op 15-09-2003 22:36 ]

39

Verwijderd

Let wel op: hij geeft de output dus in 1024x768 als je een tft hebt die 1280x1024 ondersteunt zal dit er dus heel wazig uitzien. Kijk eens naar de Nextvision N6 van Viewsonic, net uit en moeilijk te krijgen in NL, maar waarschijnlijk wel te kopen via hun Engelse vestiging.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 22:37:
Let wel op: hij geeft de output dus in 1024x768 als je een tft hebt die 1280x1024 ondersteunt zal dit er dus heel wazig uitzien. Kijk eens naar de Nextvision N6 van Viewsonic, net uit en moeilijk te krijgen in NL, maar waarschijnlijk wel te kopen via hun Engelse vestiging.
W00T! dit is dus echt 99% wat ik dus zoek! gelijk een module die 1280x1024 ondersteunt! 8)
wat is er dan mis met die 1% :? de afstandsbediening :o wat ben ik vervelend zeg :/

Hij ziet er zo dun uit, breek dat niet snel en worden zulke toetsen niet snel lam?
voor de rest is het wel een heel mooi boxje :)
daar is de advies verkoopprijs ook wel naar :D -> 249 Dollar

De reden waarom die zo duur is ook omdat hij pas sinds kort gereleased is. nog even geduld houden dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 15-09-2003 23:34 ]

39

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
In het september nummer van PC-Active stond het stukje over de Hercules en Aver.
Misschien dat er ook wel toevallig in de C't nog wat staat..

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Homedisc schreef op 15 September 2003 @ 23:28:
[...]

W00T! dit is dus echt 99% wat ik dus zoek! gelijk een module die 1280x1024 ondersteunt! 8)
wat is er dan mis met die 1% :? de afstandsbediening :o wat ben ik vervelend zeg :/

Hij ziet er zo dun uit, breek dat niet snel en worden zulke toetsen niet snel lam?
voor de rest is het wel een heel mooi boxje :)
daar is de advies verkoopprijs ook wel naar :D -> 249 Dollar

De reden waarom die zo duur is ook omdat hij pas sinds kort gereleased is. nog even geduld houden dus.
nee, want in de VS is ie al een tijd lang te koop, sinds april ofzo geloof ik en is de richtprijs ook nog $249. Ik weet er verder weinig van omdat ik hem nog nergens heb gezien en slechts de specs heb gelezen, ik zou ook erg blij zijn als iemand wist waar de PAL versie te koop is.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Misschien een idee, maar waarom geen videorecorder? Die hebben ook composiet en soms s-video uitgang, afstandsbediening en .... je kan er nog videobanden mee afspelen ook. Je mist alleen teletekst, maar dat moet toch niet zo'n probleem zijn. En qua prijs hoef je het niet te laten, ze zitten in dezelfde prijsklasse als die losse TV tuners.
Ik heb hier zelf ook een JVC recorder op de slaapkamer staan, en als ik TV wil kijken sleep ik m'n Acer 19" LCD gewoon er naar toe, stekker er in en klaar. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Microkid schreef op 16 September 2003 @ 17:28:
Misschien een idee, maar waarom geen videorecorder? Die hebben ook composiet en soms s-video uitgang, afstandsbediening en .... je kan er nog videobanden mee afspelen ook. Je mist alleen teletekst, maar dat moet toch niet zo'n probleem zijn. En qua prijs hoef je het niet te laten, ze zitten in dezelfde prijsklasse als die losse TV tuners.
Ik heb hier zelf ook een JVC recorder op de slaapkamer staan, en als ik TV wil kijken sleep ik m'n Acer 19" LCD gewoon er naar toe, stekker er in en klaar. :)
Mis ik dan wat aan mijn TFT? Ik heb daar een DVI en een 15 polige aansluitning op. Maar hoe sluit ik daar dan een videorecorder op aan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

c70070540 schreef op 16 september 2003 @ 17:31:
[...]

Mis ik dan wat aan mijn TFT? Ik heb daar een DVI en een 15 polige aansluitning op. Maar hoe sluit ik daar dan een videorecorder op aan?
Uiteraard kun je je VHS die een interlaced composiet signaal aanleverd niet aansluiten op een progressive scan TFT beeldscherm. Je zult eerst het signaal moeten deinterlacen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

c70070540 schreef op 16 September 2003 @ 17:31:
[...]

Eeeh, sorry, mijn fout |:( . Ik was vergeten dat m'n Acer namelijk composiet en s-video ingangen heeft . Als je alleen DVI of VGA hebt wordt het inderdaad een ander verhaal. Dan is idd zo'n aparte tuner met VGA uitgang een hele goede oplossing.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ c70070540: Misschien heeft de TS wel een scherm met meer dan alleen DVI en D-Sub.
Het enige model dat mij zo tebinnen schiet, met ook s-vhs en composite aansluitingen naast de DVI en D-sub is de Neovo X-174. Het design moet je liggen, maar als dat het geval is, heb je er een heel gaaf scherm aan...

@TS:
Mocht je inderdaad die Neovo hebben, informeer eens bij Centenna, die hebben voor dat scherm een eigen externe TV-tuner met AB.

Oeps, zit net zelf te kijken bij Centenna, gebruiken ze gewoon die Aver3...

[ Voor 8% gewijzigd door Brede P op 16-09-2003 23:02 ]

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 22:37:
als je 640x480 gebruikt dan ziet 1280x1024 er prima uit hoor! bij tv zul je waarschijnlijk weinig verschil zien met native 1280x1024.

http://www.boekel.nu

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
BredeP schreef op 16 September 2003 @ 23:00:
@ c70070540: Misschien heeft de TS wel een scherm met meer dan alleen DVI en D-Sub.
Het enige model dat mij zo tebinnen schiet, met ook s-vhs en composite aansluitingen naast de DVI en D-sub is de Neovo X-174. Het design moet je liggen, maar als dat het geval is, heb je er een heel gaaf scherm aan...

@TS:
Mocht je inderdaad die Neovo hebben, informeer eens bij Centenna, die hebben voor dat scherm een eigen externe TV-tuner met AB.

Oeps, zit net zelf te kijken bij Centenna, gebruiken ze gewoon die Aver3...
Klopt, ik heb een TFT die alleen D-sub en DVI ondersteunt.
Boekel schreef op 17 September 2003 @ 00:30:
[...]

als je 640x480 gebruikt dan ziet 1280x1024 er prima uit hoor! bij tv zul je waarschijnlijk weinig verschil zien met native 1280x1024.
Toch wel? aangezien die Nextvision N6 vrij prijzig is kan ik net zo goed dan voor een Averbox III gaan als je dat amper ziet.

39

Verwijderd

.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:51 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 11:41:
wat dacht je van:
videorecorder - composiet vga convertor (pc-tv doosje) - tft monitor

Heb je veel toegevoegde waarde doordat je ook videobandjes kunt afspelen. Het vga-tv doosje kun je ook gebruiken om eens een andere computer op een andere tv aan te sluiten, bv voor gamen in de huiskamer of op een beamer (zonder vga-in). Lekker flexibel dus.

edit: ik realiseer me dat ik niet zeker weet of die pc-tv boxjes ook andersom werken/bestaan. Meestal is dat op vga op TV aan te sluiten, dit geval is andersom..... ooops.
Dat is wellicht ook een oplossing

edit]
drukte iets te snel op Verstuur bericht.

Ik ga op zoek naar zo'n box, die heb je geloof ik vaak wel bij van die console shops.

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 17-09-2003 15:56 ]

39

Pagina: 1