[SUSE] Enkele vragen voor de installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SuSe 8.2 in huis gehaald. De installatie schijnt heel simpel te zijn toch wil ik vooraf graag even wat weten. Ik heb uitgebreid de "search" en Google gebruikt maar kom er niet helemaal uit.
Ik heb een 120 Gb schijf en daar heb ik ong 8 Gieg vrijgemaakt met Partition Magic, hoe dien ik deze partitie te formateren, en moet ik gelijk met PM een swappartitie maken?
Ik heb ook nog een 20 Gb schijf liggen, is het raadzam deze voor Linux te gebruiken en ook hiervoor geld, hoe te formateren/partitioneren?

Tenslotte, maakt Suse standaart een bootmenu aan zodat ik Win XP kan blijven gebruiken of dien ik dit op andere wijze te doen, ik wil niet met floppys starten en WinXP als eerste op laten starten.

Zoals de kenners begrepen hebben ben ik een echte beginner op Linux gebied, maar een mes met ergens mee starten nietwaar, zodoende sorry als ik wel héle domme vragen stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 11:28:
Ik heb een 120 Gb schijf en daar heb ik ong 8 Gieg vrijgemaakt met Partition Magic, hoe dien ik deze partitie te formateren, en moet ik gelijk met PM een swappartitie maken?
Heel simpel : Niet.
Laat SuSE hem formateren, dan kun je ook nooit de fout maken dat je per ongeluk de verkeerde partitie formateerd.
Ik heb ook nog een 20 Gb schijf liggen, is het raadzam deze voor Linux te gebruiken en ook hiervoor geld, hoe te formateren/partitioneren?
10 GB is zat voor SuSE om mee te beginnen, maar je kunt altijd meer gebruiken natuurlijk ;)
Tenslotte, maakt Suse standaart een bootmenu aan zodat ik Win XP kan blijven gebruiken of dien ik dit op andere wijze te doen, ik wil niet met floppys starten en WinXP als eerste op laten starten.
Sure, dat doet elke distro. Maargoed, dat kun je ook wel in een installatie howto o.i.d. vinden met google volgens mij ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt