Playstation 2 online via USB modem

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:25
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een ps2 netwerkadapter aanschaffen.

Op mijn pc heb ik adsl via een alcatel speedtouch USB modem, ik heb op mijn pc ook een netwerkkaart zitten.

Volgens mij kan ik dus gewoon via een crossover-cable mijn ps2 online krijgen.

Bij de gidsen die ik heb gelezen op playstation.com wordt echter telkens gesuggereerd dat ik 2 netwerkkaarten nodig heb, maar als ik gewoon mijn internet-verbinding deel heb ik toch helemaal geen 2e netwerkkaart nodig?

Iemand die me hier verder kan helpen?

Alvast bedankt

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Wanneer je een netwerkaansluiting in je PC over hebt en je deelt je internetverbinding zo dat het ook op die netwerkkaart beschikbaar is, kun je inderdaad gewoon met een cross-cable de ps2 aansluiten.

Download my music on SoundCloud

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:25
Ok bedankt dan weet ik voldoende, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik een crossover cable koop, ik heb namelijk zelf bar weinig verstand van netwerken :P

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Zolang het crossover utp is, is het goed, kan weinig aan misgaan eigenlijk. Ik kan je toch eigenlijk wel een hubje aanraden ivm toekomstige uitbreidingen, maar nogmaals, eerdergenoemd idee moet werken.

Download my music on SoundCloud

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

In het Het grote PS2 topic - Part II zijn er meerdere mensen aanwezig die al geruime tijd hun PS2 online hebben. Wellicht handig om daar eens te kijken / vragen. Deze materie staat overigens perfect in de handleiding bij de ethernetkaart beschreven hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 15-09-2003 11:36 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Nippletwister schreef op 15 September 2003 @ 11:19:
Bij de gidsen die ik heb gelezen op playstation.com wordt echter telkens gesuggereerd dat ik 2 netwerkkaarten nodig heb, maar als ik gewoon mijn internet-verbinding deel heb ik toch helemaal geen 2e netwerkkaart nodig?
dat usb-modem is ook een "netwerkkaart" ;)
Pagina: 1