[Delphi] ':' in tabelnaam

Pagina: 1
Acties:

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 08:05
Hoi,
ik ben bezig om met Delphi7 een paar tabellen uit een Access97-database via ODBC te lezen waar een dubbele punt in de naam staat. In de dataset van ADO kan ik dit niet zomaar invullen, dan krijg ik een foutmelding als ik het object op active zet (Parameter object is improperly defined. Inconsistent or incomplete information was provided). Ik krijg hetzelfde probleem als ik de dbExpress componenten gebruik.
Ik heb het met Ascii-code geprobeerd, met een ?, om het object met code te veranderen:

DataModule2.ADOdataset2.Active := false;
DataModule2.ADODataSet2.ConnectionString := 'SELECT * FROM PCB:GPD';
DataModule2.ADOdataset2.Active := True;

Maar dan krijg ik een EAccesViolation. Ik kan dus niet (op deze manier) dit object veranderen, maar ik krijg hem ook niet opnieuw aangemaakt met create.

Weet iemand hoe ik een connectie kan maken zonder de naam van de tabel te veranderen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Tja, wie zet er nu ook speciale tekens (zoals :, spaties, etc...) in z'n tabelnamen. Dit doe je gewoon beter niet.

Je kan je probleem oplossen door -in je query- [] rond je tabelnamen te zetten.
bv:
code:
1
select * from [pcb:gpd]

Trouwens, ben je wel zeker dat je een select-query in de connectionstring property kunt ingeven?
Is die connectionstring property er niet om aan te geven met welke DB er moet geconnecteerd worden, en met welke instellingen?

[ Voor 36% gewijzigd door whoami op 15-09-2003 11:23 ]

https://fgheysels.github.io/

• SavageNL
Die tabellen zijn door een paar Japanners gemaakt :S
Maar ik krijg nu de foutmelding: Parameter object is improperly defined. Inconsistent or incomplete information was provided.

• whoami
Hmmm .....
da's waar ook, Delphi beschouwt strings met een dubbel punt ervoor als een parameter...

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 22:59
In de connectionstring kan je toch geen Query zetten?? Weet je zeker dat daar het probleem niet in zit??

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

• whoami
DoubleTweak schreef op 15 September 2003 @ 11:50:
In de connectionstring kan je toch geen Query zetten?? Weet je zeker dat daar het probleem niet in zit??
Dat is idd ook iets waar ik m'n twijfels over heb. (Zie m'n eerste post).
In de Connectionstring ga je een connectionstring zetten, en geen query.

• SavageNL
Klopt, je hebt gelijk, dat moet CommandText zijn. Maar dat deed ik eigenlijk om om het probleem heen te werken.
Met CommandText krijg ik trouwens nog steeds dezelfde foutmelding...

• DoubleTweak
Probeer eens een dubbele dubbele punt te gebruiken.

Dus: 'SELECT * FROM PCB::GPD'

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

• SavageNL
Godverdomme, ben ik dus een dag mee bezig geweest om hier uit te komen (heb soms echt een hekel aan programmeren...)

Maar DoubleTweak, echt super bedankt !!! Kan ik eindelijk weer verder... _/-\o_

• DoubleTweak
You're welcome!! >:)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Het is al opgelost maar voor de search toch nog even SA --> PW :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1