[JS] frameset in iframe, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Topicstarter
Ik heb een iframe met daarin een frameset.

Nou wil ik vanuit de pagina waar de iframe in zit, met JavaScript een frame updaten in de frameset.
Ik heb dit wel voor elkaar gekregen in IE, maar in Mozilla krijg ik het niet voor mekaar.

Om in IE de frame bij te werken, gebruik ik deze code:

code:
1
document.iframe.frame1.location = "pagina.html"

(de namen zijn anders, maar dit is hier ff wat duidelijker)

Nu is mijn vraag dus:

Met Mozilla kan ik wel de src van de iframe aanpassen, maar is het ook mogelijk om de frameset daarbinnen te benaderen?

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

deze uitleg kan zeer behulpzaam zijn, betreffende crossbrowser verschillen:
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/iframe.html:

code:
1
frames['iframe'].frames['frame1'].location

zou moeten werken

essentieel is wel dat de iframe zowel een name alswel een id heeft met als waarde 'iframe' (mozilla gebruikt de id, om de frame aan te spreken)
Most browsers need the name attribute to make the iframe part of the frame hierarchy. Some browsers (notably Netscape 6) need the id to make the iframe accessible as an object. By assigning both attributes to the iframe you keep your options open. But name is far more important than id.
overigens is het sowieso beter niet de waarde 'iframe' ervoor te kiezen, dat kan verwarring veroorzaken, kies dan eerder iets als name="myIframe"

[ Voor 65% gewijzigd door RM-rf op 15-09-2003 11:27 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Topicstarter
Hij heet bij mij ook anders, maar ik had hem hier ff iframe genoemd voor de duidelijkheid.

Maar het werkt, thanx!

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are