[Pricewatch] Idee Voor zoeken

Pagina: 1
Acties:

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 13:47
Sommige mensen willen graag dichtbij shoppen en daarom zou het misschien makelijk zijn om een zoekfunctie toe te voegen aan de pricewatch waarbij je een woonplaats in kan vullen en waar dan een lijst van shops uitrolt

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leuk idee :). Zet het op Devtrack en dan beslissen de devvers wat ze ermee gaan doen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
ff een vraagje over die devtrack. Kan Mantis niet door een ander script(?) vervangen worden? Ding is namelijk retesloom wat het niet echt plezierig maakt om bugs en dergelijke te submitten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• alushin
das met voorbedachte raden gedaan ;)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan het via een klein omweggetje doen: je gaat naar de Shop Survey en vult in de linkerkant onderaan de update-trackers de woonplaats in, vervolgens worden de winkels in de betreffende plaats in een lijst gezet. Hier als voorbeeld de hoofdstad van Nederland: Amsterdam.

• Harm
  • Niet online
Maar dan heb je nog niet de prijzen die bij die shops horen. Dat wil TS graag :). Hij wil alleen de prijzen zien van shops die binnen een bepaalde straal van zijn woonplaats zitten.

• Robin
  • Niet online
Ik kan dat helemaal niet destilleren uit de topicstart, en volgens mij was het zelfs teveel dev-werk om te zoeken op bijvoorbeeld de postcode om zo de omringende bedrijven te laten zien.

• Harm
  • Niet online
Robin Vreuls schreef op 15 september 2003 @ 19:07:
Ik kan dat helemaal niet destilleren uit de topicstart, en volgens mij was het zelfs teveel dev-werk om te zoeken op bijvoorbeeld de postcode om zo de omringende bedrijven te laten zien.
Lees nog eens goed ;).
TS heeft het over de PW en shoppen. Jij geeft een linkje naar de SS om zo een aantal shops terug te krijgen. Maar met alleen een shop kun je nog niet echt shoppen, daar heb je ook artikelen voor nodig :), en die staan in de PW.

Het is denk ik wel te devven, er is vast en zeker wel een algoritme te verzinnen of te kopen die dit soort dingen kan berekenen. Voor zover ik weet is het postcodesysteem logisch opgebouwd, en kun je met die kennis wel ver komen. Of de devvers er ook iets in zien, dat weet ik niet.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
T.net is geen routeplanner, en het leuke van de shop's die in de pricewatch staan is dat ze nagenoeg allemaal webshop's zijn. Als je wilt weten waar je in de buurt kunt kopen is het nog altijd het handigst gewoon alle dichtbijzijnde shops ff langs te gaan want al kon je in de PW op postcode oid zoeken was het nog echt niet compleet genoeg om van elke regio een goed resultaat neer te zetten. Komt nog bij dat het vast het een en ander aan server-load met zich mee zal brengen :).

http://twitter.com/randalpeelen

• Robin
  • Niet online
Harm schreef op 15 September 2003 @ 19:25:
Lees nog eens goed ;).
TS heeft het over de PW en shoppen. Jij geeft een linkje naar de SS om zo een aantal shops terug te krijgen. Maar met alleen een shop kun je nog niet echt shoppen, daar heb je ook artikelen voor nodig :), en die staan in de PW.
Ik geef links naar de shops toe die in de betreffende woonplaats zijn gevestigd en de Shop Surveys bevatten daarnaast ook nog eens een link naar de homepage. Zo kan je via een omweg toch kijken welke producten een winkel bij jou in de buurt heeft. Het is misschien omslachtig, maar het werkt wel ;).

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Toch is in de buurt niet hetzelfde als in de stad. Een chek voor een regio kan ook heel handig (zoniet handiger) zijn.

http://twitter.com/randalpeelen

• Robin
  • Niet online
Dan kom je dus uit op het gebruik van postcodes, en ik weet zeker dat dit niet ingebouwd zal worden omdat veel webshops geen winkel hebben maar alleen een magazijn. Misschien dat * Femme ooit van gedachte veranderd en dit toch gaat onbouwen :).

• alushin
mijn voorstel was alleen in verband met garantie..
je zoekt natuurlijk de goedkoopste we zijn allemaal nederlanders maar als iets kaduuk gaat en ik moet naar amsterdam (vanaf eindhoven) ben ik er wel mee aan ;)
het maakt het gewoon allemaal makelijker en het is ook fijn als je graag iets ophaald (opsturen kost geld ;))

• Harm
  • Niet online
Maar goed, dat kun je dus wel op je buik schuiven. Het idee was namelijk al een keer eerder voorgesteld en afgewezen om de redenen die Robin Vreuls zo netjes noemt.
Pagina: 1