Toon posts:

Wie is ingeloged???

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We werken hier met Novell 3.0 en windows 98 en willen kunnen zien wie er allemaal is ingelogged.
Maar ons systeem wordt beheerd door een ander bedrijf en die vinden het geen goed plan om ons alle rechten te geven of andere dingen...
Hoe zou ik dit kunnen aanpakken???

Alvast bedankt!!!

Verwijderd

Novell console en dan monitor.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

even gaan praten met dat bedrijf dat de boel beheerd, want het zou toch gek zijn als je zelf geen rechten hebt? op zijn minst moet je rechten hebben om de instellingen ed te bekijken, waaronder ook zaken als dit.
Dat ze niet willen dat je instellingen (onbedoeld) wijzigt kan ik me voorstellen, maar readonly moet toch kunnen. Kortom, ga met ze rond de tafel zitten.

Verwijderd

Erkens schreef op 15 September 2003 @ 10:48:
even gaan praten met dat bedrijf dat de boel beheerd, want het zou toch gek zijn als je zelf geen rechten hebt? op zijn minst moet je rechten hebben om de instellingen ed te bekijken, waaronder ook zaken als dit.
Dat ze niet willen dat je instellingen (onbedoeld) wijzigt kan ik me voorstellen, maar readonly moet toch kunnen. Kortom, ga met ze rond de tafel zitten.
Dat "andere bedrijf" doet ook alleen maar, wat er afgesproken is met "de klant". Als mijn baas iets wil, dan kan onze externe dienstverlener alleen proberen om hem te overtuigen van het feit, dat wat hij wil niet slim is. Lukt dat niet, dan krijgt mijn baas toch zijn zin.

Iets zegt mij, dat TS helemaal niks te zoeken heeft in die instellingen. In geval van een school, kan ik me best voorstellen, dat ze die "handigheidjes" willen blokkeren om te voorkomen dat iedereen even lekker met elkaar gaat zitten chatten op die manier.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het zou wel kunnen om te kijken wie er allemaal is ingelogged met Novell 3.0 als we maar wat meer rechten hadden???
Ik weet wel dat het met wat nieuwere versies kon maar toen had ik wel wat meer rechten...
Via wat je zegt met dat chatten...
Want we willen kunnen zien wie waneer de mensen inloggen en wat er zoal op is gedaan.
Maar volgens mij wordt dit allemaal al gedaan via de server maar dat is een plek waar we al helemaal niet aan mogen komen :).

Want anders zouden we iedere keer die jongens daar moeten opbellen en daar zit weer een koste plaatje aan...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 11:14:
Want anders zouden we iedere keer die jongens daar moeten opbellen en daar zit weer een koste plaatje aan...
het gaat hun dus niet om de veiligheid, maar om veel geld te verdienen aan kleine dingetjes zoals dit, veel plezier met hun :P

Overigens, als jij vraagt om extra rechten kunnen hun in principe ook veel verdienen als je de instellingen "vern**kt" :P

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 15-09-2003 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar hebben hun juist geen zin in hun hebben het al druk genoeg en al zou ik het dan echt goed vern**ken dan hebben ze een heel groot probleem dan zou het hele netwerk tussen iets van 10 instellingen plat liggen daarom doen ze daar ook zo moeilijk over :).

Maar me vraag was het zou wel kunnen al had ik maar iets meer rechten om dit te kunnen zien wie wat waar en waneer inlogged of zou dit ook makkelijker kunnen met een ander programma???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 11:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 11:28:
Daar hebben hun juist geen zin in hun hebben het al druk genoeg en al zou ik het dan echt goed vern**ken dan hebben ze een heel groot probleem dan zou het hele netwerk tussen iets van 10 instellingen plat liggen daarom doen ze daar ook zo moeilijk over :).

Maar me vraag was het zou wel kunnen al had ik maar iets meer rechten om dit te kunnen zien wie wat waar en waneer inlogged of zou dit ook makkelijker kunnen met een ander programma???
Vraag je nu eens af: Wie is de klant? Als jij het alszijnde klant dus verziekt, hebben zij alleen extra inkomsten. Bovendien ben je toch echt baas over je eigen apparatuur, software, etc. Dus ook over de instellingen. Als je dus voldoende rechten wil hebben dan EIS je dat gewoon. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef niet meer rechten alleen maar een manier om te kijken wie er allemaal zijn ingelogged...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 10:15:
Ik hoef niet meer rechten alleen maar een manier om te kijken wie er allemaal zijn ingelogged...
mooi, dan stap je naar dat bedrijf en vraag je daarnaar, wat verwacht je nu van ons dan?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 10:15:
Iets anders: waarom moet jij zonodig weten wie er allemaal zijn ingelogged?
Op zich is dat namelijk helemaal geen interessante informatie; je wilt er ongetwijfeld andere informatie uit afleiden, bijv. wie er allemaal in het pand aanwezig zijn. Als je gewoon het hele probleem voorlegt aan je huisautomatiseerder kunnen zij daar vast wel een mooie oplossing voor verzinnen (voor een passend tarief, that is)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Regel het met dat bedrijf welke jullie servers beheert. Als je met deze vraag hier komt, kan ik ze eigenlijk ook geen ongelijk geven.

www.google.com, zoek eerst maar eens uit hoe het moet. Dan spreek je daarmee dat bedrijf aan, welke dat dan echt niet zullen weigeren.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.