[adsl] Speedlinq wel line sync geen con?

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 23:34
Zit nu bij een vriend van me, is een nieuw abbonnee van speedlinq via babyxl, of wat nu tiscalli is.

Hij heeft vorige week al z'n spullen binnen gehad, splitter, usb modem e.d. in de brief stond dat het nog 5 dagen kon gaan duren voordat er signaal op kwam te staan en dat hij dan pas kon aansluiten.

Uiteraard zei ik dat het ook wel eens kon gebeuren dat het er al eerder op staat (het internet signaal), dus ik gisteravond aansluiten.. maar inderdaad geen line sync.. helemaal nix.

Echter toen ik waker werd vanmorgen had hij ineens wel een line sync, als je bij de diagonistics van 't modempje kijkt geeft hij ook keurig de snelheid van het abbonement aan en verstuurd hij een berg data. Alleen 't ontvangen gaat nog niet.. en dus krijg ik ook geen ip ...

Ik weet dat bij mijn abbonement (ultradsl via bbned) toen dat er een linesync was dat ik ook meteen kon gaan internetten. Dus vandaar dat ik het even vraag, misschien is het iets van alleen speedlinq.. ofzo..

maar iig.. 't komt er dus op neer, kan ik de helpdesk gaan lastig vallen?? :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, als jij de handleiding helemaal gelezen hebt en het werkt niet, dan is een helpdesk je vriendje

[ Voor 97% gewijzigd door JvS op 15-09-2003 11:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sa1
JvS schreef op 15 September 2003 @ 11:42:
ja, als jij de handleiding helemaal gelezen hebt en het werkt niet, dan is een helpdesk je vriendje
Het probleem is dus dat volgens de brieven die hij heeft gekregen hij pas de 19e signaal krijgt op zijn lijn. Dat zou ipc wel verklaaren waarom het signaal er niet is. Maar, bij mijn internet verbinding thuis.. ook dsl, had ik meteen verbinding toen ik line sync had.. maar je kan toch ook alleen een line sync krijgen als er verbinding is?? en dus signaal binnen komt, hoe anders kan het modem bedenken dat hij 1024kbit down en 256kbit up heeft.???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt linesync en lineRX nodig. Het modem zou constant pakketjes van de centrale moeten krijgen en ze naar de centrale zenden. Als jij ze alleen maar zend, dan is de centrale fysiek wel aangesloten (linesync), maar heb je nog geen enkele vorm van data terug op je lijn (en dan kan dat modem wel 100.000 requests sturen, gaat niet werken :P).

Gewoon even wachten dus

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 15:14

_nethack

We're all MAD here

Het aansluiten van zo'n lijn gaat in een aantal stappen. Een van de stappen is dat de telco de lijn fysiek koppelt en op de goede snelheid zet. Die stap is gebeurt aangezien er een linesync op de goede snelheid is. De volgende stap is dat de ISP hun systemen ook vertelt dat jouw lijn er is, zodat routeringen en IP adressen en zo worden toegekend. Wellicht is dat laatste nog niet gebeurt? Meestal gebeurt dat vrij snel. Ik zou gewoon even 1 a 2 dagen wachten, en als het dan nog niet werkt eens gaan bellen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Sa1
Lijkt mij ook een verstandig plan.. :) wel jammer :)
Pagina: 1