[W2K] Vreemde 'verlies' netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Op 1 van de computers merk ik dat het lijdt aan de vervelend 'handicapt'. Het lijkt wel alsof het netwerkverbinding verliest.

Het gaat om computer met W2K Pro NL. De laatste updates en servicepack erop. Helpt niet veel. De netwerkkaart is al omgewisseld, maar de effect blijkt hetzelfde te zijn: na verloop van tijd is netwerk weggevallen. Zomaar uit zichzelf.

De probleem is begonnen sinds aantal weken geleden. Wat er precies gebeurd weet ik niet. In het begin is er niks mis mee, ik kan die computer gewoon benaderen via gedeelde drives. Internetten perfect en downloaden geen probleem op de computer zelf.

Totdat er op een moment plotseling stilzwijgt. Downloads stoppen opeens, inetten wil niet meer, omdat domeins niet meer gevonden zijn. W2K is niet zelf vastgelopen, het loopt nog. Raar. Alleen netwerkdeel doet het opeens niet meer.
Vanuit andere computers zijn gedeelde drives niet meer te bereiken.

Ik kan wel zeggen dat switch en netwerkkaart in orde zijn. Want ik hoef maar opnieuw starten en hij doet het weer. Het is duidelijk communicatie'layer' probleem in W2K pro. Maar welke layer is hier weggevallen? Een softwareprobleem, dat ergens diep in W2K niet stabiel is.

Ik wil graag dat stukje netwerk layer in W2K Pro herstellen zodat het niet zomaar wegvalt. Zonder W2K helemaal opnieuw in te stalleren. Dat wil ik eerst proberen.

Als er geen (eenvoudige) oplossing voor bestaat, dan rest er niets anders op dan W2K opnieuw in te stalleren. Dus, wie heeft zoiets geks ook meegemaakt?

Alvast dank. Het is bijzonder irritant probleem, steeds maar opnieuw opstarten. :(

Verwijderd

misschien moet je een bepaalde service nog enablen? ik zou eens een lijstje opzoeken met services die nodig zijn voor werken in een netwerk en het onderhouden van de verbinding. succes verder

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 11:10 ]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ik heb ook wel eens gehad dat mijn verbinding telkens weg viel, na het opstarten werkte het weer, bij mij zat er door het strippen een snee in de kabel waardoor de verbinding telkens wegviel, van te voren had ik de kabel gemeten en was hij goed. Het klinkt als een noob oplossing maar het kan de oorzaak zijn.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04

Eboman

Ondertitel

Ik heb hetzelfde probleem met mijn PCMCIA netwerkkaartje van Dynalink.. Downloaden etc gaat perfect maar ga ik bv bestanden uitwisselen met mijn desktop. Dan kapt hij er in 1x mee. Het lijkt alsof er een buffer overloopt. Zodra ik het kaartje verwijder en weer plaats doet hij het weer even... (ook W2K) trouwens. misschien zijn er nog meer mensen met dit probleem..

Op verschillende plekken heb ik dit probleem (bij mij is het dus niet de kabel)

[ Voor 11% gewijzigd door Eboman op 15-09-2003 12:40 ]

Signature

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Moffin schreef op 15 september 2003 @ 12:33:
Ik heb ook wel eens gehad dat mijn verbinding telkens weg viel, na het opstarten werkte het weer, bij mij zat er door het strippen een snee in de kabel waardoor de verbinding telkens wegviel, van te voren had ik de kabel gemeten en was hij goed. Het klinkt als een noob oplossing maar het kan de oorzaak zijn.
Hoe stom het ook klinkt: een N00b oplossing kan soms DE oplossing zijn. whehe

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ja daar heb je gelijk in bij mij kon ik het ook niet geloven dat het een sneetje in de kabel was, had echt alles al geprobeerd

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Is er geen oplossing om op software niveau te fixen?

Er is wel 1 opmerkelijk detail: de stukje netwerkkabel tussen de computer en switch is een korte 20 cm kabel. Dat is korter dan standaard 1 of 2 meter kabel. Kan zo'n korte kabel problemen maken?

Verder kan ik alleen maar opstarten als netwerk weer weigert. Wanneer weigert het weer? Ongeveer 8-10 uur behoudt de verbinding. Dan gaat het mis. Dus zowat om elke halve dag moet ik opstarten zeg maar, maar zeker elke dag valt het weg. Is dat niet veel?
Pagina: 1