rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
heb je wel een netwerk verbinding?
nic+kabeltje en link (als het over utp gaat natuurlijk)
indien TCP/IP gebruikt wordt, is dit protocol goed geinstalleerd en geconfigureerd?
nic+kabeltje en link (als het over utp gaat natuurlijk)
indien TCP/IP gebruikt wordt, is dit protocol goed geinstalleerd en geconfigureerd?
Verwijderd
Je zal eerst lokaal op de machine aan moeten melden, en dan middels "Systeem", tabblad "Computernaam", "wijzigen" bekend moeten maken binnen het domein
ik heb hem idd eerst lokaal aangemeld en probeer nu dan zoals je zegt het te wijzigen en hem aan te melden bij het domein,Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 10:39:
Je zal eerst lokaal op de machine aan moeten melden, en dan middels "Systeem", tabblad "Computernaam", "wijzigen" bekend moeten maken binnen het domein
en naar mijn ziens heb ik een netwerkverbinding, en netwerkkaart is juist geinstalleerd, bij de TCP/IP staat de IP en de DNS op automatisch.
dus ik kan echt niet bedenken wat ik verkeerd doe
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Kan je de PDC pingen?
Is de PDC wel DHCP?
Ben je aangelogd als domain-administrator?
Is de PDC wel DHCP?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Kijk eerst even of je in de zelfde subnet zit als domein. Ip adressen checken dus.
Tevens moet je lokaal aanloggen.
Probeer inderdaad even de DC te pingen.
Tevens moet je lokaal aanloggen.
Probeer inderdaad even de DC te pingen.
I believe what I want to Believe
of hebben ze geen automatische DNS maar een vaste ip adres. kan je beter even na vragen bij de netwerkbeheerder
Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.
Je bedoeld neem ik aan DHCP, automatisch DNS bestaat niet en DNS is niet van belang hier.limit28 schreef op 15 September 2003 @ 12:04:
of hebben ze geen automatische DNS maar een vaste ip adres. kan je beter even na vragen bij de netwerkbeheerder
Elke server heeft een vast IP adres, anders wordt het zeer lastig om alles wat op die server draait werkend te houden.
Als de client de server kan pingen zou het moeten gaan.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Volgens mij maak je in W2K als je gebruik maakt van AD geen onderscheid tussen PDC en BDCpsy schreef op 15 September 2003 @ 11:58:
Kan je de PDC pingen?
Is de PDC wel DHCP?
je hebt helemaal gelijk...
dat krijg je als je dagelijks met NT4 werkt
dat krijg je als je dagelijks met NT4 werkt
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Wat nog wel eens wil helpen is eerst de pc in de werkgroep te hangen die dezelfde naam heeft als de domeinnaam. Vervolgens even booten. Daarna in het domein hangen.
Dit probleem komt wel vaker voor.
Je moet uiteraard wel in het zelfde subnet zitten. En de DNS moet werken op de server. Aangezien je geen klachten heb gehoord van collega's moet dit werken. Dus even pingen...Werkt dit...Even bovenstaande proberen. Suc6!
Dit probleem komt wel vaker voor.
Je moet uiteraard wel in het zelfde subnet zitten. En de DNS moet werken op de server. Aangezien je geen klachten heb gehoord van collega's moet dit werken. Dus even pingen...Werkt dit...Even bovenstaande proberen. Suc6!
Pagina: 1