Toon posts:

XP zoekt bestanden op de A: schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet XP opnieuw geinstalleerd, maar er doet zich een vreemd probleem voor. Bij elke toepassing zowat zoekt windows de file waarmee je de toepassing start op de A:. Ik heb echt geen idee waarom. Zo wil ik bv een vbs file draaien, maar hij zoekt Wscript.exe op de A:. Natuurlijk geeft hij dan een error, maar ik kan niet een andere locatie opgeven. Alleen maar "cancel" , Try Again en Continue.
De systemroot is gewoon C:\Windows, hier is dus niets fout. Ik heb al een windowsupdate geprobeerd, maar kwam dezelfde fout tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamecom.nl/img/i7241.jpg

Ik weet het, een vaag probleem (en niet 123 een oplossing), maar misschien herkent iemand het!

Plaatje clickbaar gemaakt.. beter voor de layout :)

[ Voor 11% gewijzigd door Han op 15-09-2003 10:25 ]

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
zoek je registry eens door op "a:\" ?

Verwijderd

En wat als je nou gewoon een leeg floppy in je drive douwt? of Grpconv.exe zoekt op je harde schijf. Die vervolgens op een floppy zetten en die dan erin stopt... misschien vraagt ie het maar 1 keer ofzo...

en anders gewoon nog een keer herinstallen? misschien dattie bij de install al aangeeft dat er een file corrupted is van de cd ofzo? en dat hij er daarom om vraagt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 12:50 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 23:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kijk even in je registry, wat er bij je exefile extensie staat. Zie bv http://www.tech-pro.co.uk/howto_002.html, onder het kopje Manual Removal voor wat er zou moeten staan. Klinkt alsof je een virus hebt gehad en deze half verwijderd heb.

This footer is intentionally left blank

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:36

Hmail

Doet ook maar wat.

Hmm... :? Ik heb een probleem wat er een klein beetje op lijkt. Ik heb Win98 maar daar gebeurt het vaak dat hij ineens de diskette gaat lezen. bijna een halve minuut hoor je het gepruttel dat 'ie geen diskette kan vinden en daarna stopt het gewoon. mn computer gescand op virussen... lost niks op. geen virussen gevonden, ook als ik de virusscanner eraf gooit heeft dat geen resultaat. In een andere bui de pc geformatteerd, en alleen windows er weer op gezet, maar het blijft...

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.