draadloos internet over analoge lijn

Pagina: 1
Acties:

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
Ik heb een paar dagen gezocht naar een mogelijkheid, om een analoge telefoonlijn te gebruiken voor draadloos internet, (nee geen adsl) en heb nog niets gevonden.

Nu is het de bedoeling, dat er in een kantoor geen kabels gelegd hoeven te worden, en dat alles wireless gerealiseerd wordt.

Dus bestaan er kastjes, (zenders en ontvangers) die een analoog belsignaal kunnen doorsturen?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

kleefding schreef op 15 September 2003 @ 09:33:
Ik heb een paar dagen gezocht naar een mogelijkheid, om een analoge telefoonlijn te gebruiken voor draadloos internet, (nee geen adsl) en heb nog niets gevonden.

Nu is het de bedoeling, dat er in een kantoor geen kabels gelegd hoeven te worden, en dat alles wireless gerealiseerd wordt.

Dus bestaan er kastjes, (zenders en ontvangers) die een analoog belsignaal kunnen doorsturen?
Ik denk dat je hier een paar dingen bij elkaar haalt en verwart die niet op die manier bij elkaar horen. Wat betreft de kastjes die een analoog belsignaal door kunnen sturen (draadloos naar ik aanneem), kijk eens naar draadloze telefoons en hun basisstations. Een beetje handige tweaker kan echt wel een computer aansluiten op die dingen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• kleefding
aan die optie heb ik ook al gedacht, maar welke draadloze telefoon heeft nog een aansluiting in het oplaadstation zitten, wat ik zoek, is iets als de RC926 wireless phone jack, maar dan voor 56k.

zelf een telefoon aanpassen it eigenlijk geen optie, het moet bedrijfsmatig gebruikt kunnen worden

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

analoge lijn-> proxy-> access point

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• kleefding
is het mogelijk dan, om een analoge lijn aan te sluiten op een accespoint, en dan bijvoorbeeld op zolder, een telefoon sluiten?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

kleefding schreef op 15 september 2003 @ 09:55:
aan die optie heb ik ook al gedacht, maar welke draadloze telefoon heeft nog een aansluiting in het oplaadstation zitten, wat ik zoek, is iets als de RC926 wireless phone jack, maar dan voor 56k.
Ik dacht aan het aanbrengen van een koppeling aan de telefoons zelf.
zelf een telefoon aanpassen it eigenlijk geen optie, het moet bedrijfsmatig gebruikt kunnen worden
Er zijn vast wel bedrijfjes die dit voor jou kunnen uitvoeren, maar anders ben ik bang dat het een SOOL*-gevalletje is.

*Shit Out Of Luck :P

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 15-09-2003 10:08 . Reden: Typo ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47
Wil je nou via een draadloos netwerk internet delen op een 56k of wil je gewoon je telefoonlijn draadloos hebben, en een soort draadloos 56k modem? Want die laatste heb je volgens mij van Siemens voor bij de Gigaset serie.
Anders inderdaad analoge lijn - proxy (Freesco) - access point

Punctuality is the politeness of kings

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kleefding schreef op 15 september 2003 @ 10:03:
is het mogelijk dan, om een analoge lijn aan te sluiten op een accespoint, en dan bijvoorbeeld op zolder, een telefoon sluiten?
Nee, maar dan gebruik je daar toch een draadloze telefoon voor?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22

rally

Deyterra Consultancy

Siemens heeft hier een hele mooie oplossing voor.

Kijk hier maar eens :)

http://www.my-siemens.com...HO%252FTL%252FPCC,00.html

http://www.deyterra.com

• kleefding
mijn voorkeur gaat uit naar een oplossing die beide bied, maar een draadloze 56k modem zou ook wel een leuke zijn, :) ik ga maar eens bij siemens kijken.

heb er gekeken, maar het lijkt me dat deze voor gebruik van adsl zijn dus mer een soort router

de m105 lijkt me een leuk ding maar is voor isdn :(

[ Voor 36% gewijzigd door kleefding op 15-09-2003 10:16 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Die spullen van Siemens zijn alleen voor ISDN, dus helaas. Enigste oplossing lijkt me het zelf bouwen van een PC met analoog modem, die dan als router dient, en daar achter een Wifi Accesspoint...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 08:40
De Airportbasestations van Apple kun je bestellen met een 56k modem erin.
Dan hoef je alleen nogmaar wifi-kaarten in de pc's te doen en klaar is kees.. :)

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

werkt de Airport ook met pc's dan?

Join TeamBVD!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 08:40
ja, waarom niet?
Het is een wifi verbindin volgens de 802.11b standaard.
Dus als je de juiste wifi kaarten gebruikt moet het geen probleem zijn.

• kleefding
bedankt jongens, dat is precies wat ik zoek

Verwijderd

Trust heeft ook een bluetooth 56k modem, die kost ongeveer 80 euro. Usb bluetooth adapter erbij en je bent online.

Nadeel is alleen dat je maar met 1 pc online kunt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 19:08 ]

Verwijderd

Jongens...ik heb nu een kant en klare oplossing gevonden....

http://www.alwaysonwireless.com/index.php?page=productInfo
Pagina: 1