[XP-Pro] Zéééér vreemde Desktop

Pagina: 1
Acties:

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-03 14:27

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Gisteravond een DVD-tje via PowerDVD op m'n laptop bekeken. Vanmorgen het laptoppie weer aangezet en.... tot mijn stomme verbazing blijkt er in enemale aan de rechter kant op m'n desktop een soort vertikale balk te staan die verdacht veel lijkt op die vertikale balk die je in de vensters van "My Computer" ziet (ook aan de rechter kant), als je tenminste de "Folders" knop niet hebt aangeklikt.

Ik heb geen enkel idee hoe ik dit ding weg kan krijgen. Ik heb me suf gezocht op Internet, maar niets kunnen vinden.

Hulp is zéér welkom. Alvast erg bedankt!

Rob

P.S. als iemand een afbeelding van mijn desktop wil, kan ik die wel even opsturen (klein bestandje, ca. 70K). Ik geloof dat ik die hier niet kan invoegen in mijn e-mail, toch?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
je kan zo een plaatje posten:

code:
1
[img]http://www.serverwaarplaatjestaat.nl/desktop.jpg[/img]

[ Voor 10% gewijzigd door Stalkert op 15-09-2003 07:28 ]

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 14:51
Sommige DVD's hebben een auto-install met wat kleine progjes, kijk eens bij 'add/remove programs' of je daar iets terug van kan vinden.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Verwijderd

ATI MMC installeert rechts een extra balk. Die is uit te zetten.
PowerDVD geeft alleen een balk bovenin beeld bij een fullscreen film.

Een plaatje zou idd handig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 07:32 ]

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Sorry, maar ik heb geen server waar ik een plaatje kan plaatsen. Overigens, die balk links op mijn desktop is dezefde balk als je ziet in de vensters die geopend worden door op "My Computer" te klikken. Heeft in mijn ogen niets (?) met PowerDVD te maken. De opties die je in de balk ziet zijn de "gebruikelijke" Folder Tasks/Other Places/Details menu's.

Dank alvast, Rob

/edit
LINKS, dus, die balk staat links (mijn hemel, ik weet het verschil niet meer tussen rechts en links....)
/edit

[ Voor 19% gewijzigd door robenroute op 15-09-2003 08:33 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
En rechtsklikken op die balk om vervolgens voor eigenschappen of hide ofzo te kunnen kiezen werkt niet??

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Inderdaad, werkt niet.....

Verwijderd

kijk eens of het niet een plaatje is van je active desktop want die start automatisch op met je systeem.

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Dank je voor die Internet-service, Charly2K. Hier is het plaatje dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/vreemd.jpg

Wederom bedankt

</edit>
sorry, ging effe wat verkeerd
</edit>

[ Voor 20% gewijzigd door robenroute op 15-09-2003 08:52 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Sorry, maar je plaatje werkt nog niet!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Gefixed, reeds ....

Verwijderd

staat er soms een rare desktop.ini in je desktop folder ?

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
En zoals jullie kunnen zien, aan de rechter kant van mijn desktop mist nogal wat. Het is geen "schuivable" desktop, dus met de muis-cursor naar rechts heeft geen enkel effect.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat gebeurt er als je active desktop uitschakeld ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Nee, geen rare desktop.ini; zelfs geen gewone desktop.ini ;-)

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Is dat ding ook actief bezig, d'r staat nu zoeits van "Loxinfo" oid, die snelkoppeling, als je iets anders aanklikt, verandert het daar dan ook?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
robenroute schreef op 15 september 2003 @ 09:01:
Nee, geen rare desktop.ini; zelfs geen gewone desktop.ini ;-)
Als je je muis helemaal naar rechts beweegt zie je hem dan nog of verdwijnt ie uit zicht?
Misschien omdat je de balk aan de linkerkant heb aangebracht en de iconen niet uit zich zelf uitlijnen.
Probeer eens rechtsklik muis op desktop ... Arrange icons by align to grid of auto arrange.

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Active desktop is niet ingeschakeld.

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Align icons, etc. heeft geen enkel effect. Overigens, die balk heb ik zelf NIET aangebracht (althans, niet willens en wetens). Ik zou niet eens weten hoe dat zoe moeten.

WuSSiE: ja, dat spul is gewoon actief, net zoals in die vensters van "My Computer".

Ik snap er echt helemaal geen iota (of sikkepit voor de wat modernere mensen onder ons) van.

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
error423, spijker op z'n kop! Dank!

Je vraagt je af hoe die zooi in de registry terecht komt. Het opstarten van een DVD-tje (en PowerDVD) kan dit toch niet veroorzaken, toch?

Nogmaals dank, error423!

Verwijderd

Graag gedaan !
Geen idee hoe het komt.
Maar je weet nu hou je het weer weg krijgt :)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:42

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Je kan van ongeveer alles wat je in explorer kunt zien, een zijbalk maken: rechtermuisknop op taakbalk > werkbalken > nieuwe werkbalk.

Je kan hetzelfde echter ook bereiken door een folder naar de randen van je desktop te slepen. Met een touchpad kan dat al wat sneller gebeuren (als je dat ding van je laptop al gebruikt). Misschien is dat gebeurd.

Wat volgens mij dat script doet, is zorgen dat je zoiets niet meer kan (van de 'eigen' werkbalken maken). Niet getest hier, though.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
GrimaceODespair schreef op 15 September 2003 @ 10:01:
Je kan van ongeveer alles wat je in explorer kunt zien, een zijbalk maken: rechtermuisknop op taakbalk > werkbalken > nieuwe werkbalk.

Je kan hetzelfde echter ook bereiken door een folder naar de randen van je desktop te slepen. Met een touchpad kan dat al wat sneller gebeuren (als je dat ding van je laptop al gebruikt). Misschien is dat gebeurd.

Wat volgens mij dat script doet, is zorgen dat je zoiets niet meer kan (van de 'eigen' werkbalken maken). Niet getest hier, though.
Ja, dat zou kunnen. Ik heb inderdaad gisteren even die touch-pad gebruikt. Maar ja, dat ding gebruik ik wel vaker en nog nooit is dat gebeurd. En trouwens, als Windows je toestaat zoiets te doen, dan moet er toch ook een eenvoudige undo zijn? (Of is dat te veel van Windows gevraagd?)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:42

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

robenroute schreef op 15 September 2003 @ 10:06:
als Windows je toestaat zoiets te doen, dan moet er toch ook een eenvoudige undo zijn? (Of is dat te veel van Windows gevraagd?)
In 2000 kun je in ieder geval rechtsklikken op de werkbalk, en dan bij 'Werkbalk' de nieuwe werkbalk uitvinken (that's a lot of werkbalk's :P )

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Je had misschien ook een nieuw profile aan kunnen maken
Pagina: 1