Toon posts:

98 flipt

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens,

een vriend van mij zit met een probleempje, namelijk:

als hij z'n pc opstart (win98) gaat allemaal normaal, tot dat hij bij de 1e keer het scherm van w98 ziet, dat springt de pc naar dos, en vraagt je de path van command.com in te vullen. dan doe ik dat, krijg ik te zien: windows 98 coorperated enz enz en dan

c:\

meer niet, heb al gekeken, data staat nog wel op de schijf (program files, de windows folder etc.)

wat moet ik nu doen? of zal het toch een format moeten worden?

graag hulp wie wat weet!

alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 03:28 ]

Verwijderd

Al een install gedaan zonder eerst te formateren?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

lijkt er op dat de root van c: leeg is (c:\) der missen opstart bestanden denk ik

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

euss geeft hier naar mijn mening de beste 'cure', ookal lijkt het een paardemiddel.
D'r zullen idd bestanden missen?

Gewoon erover heen met een install van win98, zónder dat je formatteert.
Ook gewoon alle waarschuwingen negeren en dezelfde paden aanhouden als die die in je huidige install gebruikt worden.

Of je moet meer, andere info over het probleem zien te vinden, maar eigenlijk is het paardemiddel met een redelijk 'snel' systeem het eenvoudigste in deze...

Suc6 :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Een ander paardenmiddel:

Bootdisk maken en vanaf de A: drive:
SYS C:
uitvoeren onder DOS.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 05:11 ]

Verwijderd

Gewoon windows er weer even over heen zetten. De setup weer even draaien.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Met een bootdisk maak je alleen die hdd bootable, maar dat wassie al...
In windows komen lukt niet, booten wel.

Bovendien heb je daar niet veel aan, aangezien hij dan -als ik het me goed herrinner- een lege (0-byte) msdos.sys of io.sys op de schijf zet.
Da's leuk voor floppies, maar windows zal daar ook niet mee willen opstarten.
(bij mij niet althans)

Niet dat ik hem een reïnstall wil opdringen ofzo, maar dit soort problemen had ik ook wel eens, en dan wilde een reïnstall over de huidige prima werken, en je hoeft er ook het minste voor te doen (cd in drive --> setup.exe --> klikkerdeklik kliklik --> 30mins --> klaar!) :Y)

Hoewel de beschikking over een ghost-image ook héérlijk kan zijn... ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Inderdaad, windows 98 is prima te repareren door het gewoon er overheen te installeren. Dan staan alle bestanden weer op je HD zodat windows weer prima opstart...

Zou je de volgende keer een wat pakkende titel willen verzinnen? Probeer om een omschrijving te geven van het probleem, dat schept een hoop duidelijkheid :)
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.