[PHP/ASP] Login probleem via Iframe naar ASP script

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website geheel in php met een msql database, op deze website kunnen mensen inloggen en hun persoonlijke settings enz wijzigen...

Ook kunnen ze een dienst starten en stoppen die op een andere machine draait, dit is NIET de machine waarop de website staat!.

Het probleem:
Als ze op een bewuste knop drukken op de website wordt in een iframe de login geladen van die andere server(dit is een w2k server met IIS)
Daar op de andere server een programma gestart of gestopt moet kunnen worden is gebruik gemaakt van ASP, hiermee is het mogelijk om services te starten en te stoppen.
Log je rechtstreeks in op de w2k machine krijg je een login scherm, je geeft username en paswoord in en dan werkt alles perfect.
Maar log je in via de PHP website in een iframe (wat ik dus wil!!! ) krijg je ook het login scherm echter inloggen werkt niet, steeds krijgt iedereen een user/pasword error.

Vreemd genoeg is dit probleem alleen met IE, mozilla en Opera hebben dit probleem niet.
(maar helaas IE is de meest gebruikte browser van mijn bezoekers).

Ik ben er al achter dat het een cookie probleem is, zet je in internet opties, privacy, bewerken het IP erbij van de w2k/asp machine werkt de login wel.

De vraag is nu, hoe kan ik ervoor zorgen dat de login normaal werkt ook via een Iframe zonder dat mijn bezoekers iets hoeven in te stellen in hun settings.
Ik geloof dat dit pas is opgetreden na het installeren van 2 patches 2 dagen geleden op de w2k machine, maar zeker weet ik dit niet.

ps..
Ik weet niets van ASP af, dat ASP script is door iemand anders gemaakt die ik niet meer om hulp kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit wordt bijna zeker veroorzaakt doordat IE geen cookies van iframes accepteerd. Er zijn een aantal manieren om dit probleem op te lossen.

1. De pagina niet in een frame, maar in de hele pagina of in een popup openen. Dit is verreweg de makkelijkste aangezien dit alleen maar een kleine wijziging in de linktag target betekent.
2. Mocht de vorige oplossing je layout teveel verneuken dan zou je in ASP ook nog op zoek kunnen gaan naar de manier waarop de sessie wordt bijgehouden en dit niet met cookies te laten doen, maar met de url te laten meegeven. Waarschijnlijk is dit wel met 1 of andere instelling om te zetten
3. Mocht je je vingers helemaal niet aan ASP willen branden en je layout toch mooi laten, dan zou je een proxy achtig iets kunnen schrijven in php die de aanroepen naar het asp script afhandeld. Dit wordt echter al snel erg ingewikkeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'