[DivX] VirtuaDub/Nandub om LOTR-divx te fixen.

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb nu al een tijdje van LOTR-Fellowship of the ring op VHS mogen genieten.
Echter, had ik al die DivX ervoor (de 2cd versie, screener) die ik nu ook even wou zien; kan wel wat sneller even stukken overslaan of weerzien.
(VHS hé :(

Nu, probleem is dat er na 07:50 minuten wanneer Golem de bende bespringt opeens het programma de brui aan geeft.
Geprobeerd met WMP, BSPlayer, the Playa.

Heb dan maar met VirtualDub errors gezocht, en de nodige frames handmatig met DivxFix (of was het AntiFreeze?) handmatig toegevoegd volgens de procedure.

In het kort, het werkt niet, WMP valt er steeds over, en VirtualDub kan er eigenlijk niet veel mee lijkt mij.

Heb al eens gezien naar soortelijke gevallen,e n op doom9. Weet niet echt onder wat dit te categoriseren valt. "Freeze" geval, of slechte wave, geen idee.

Vermoedelijk zijn er nog wel met deze Lord of the rings files. Benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost. (En wat het probleem juist is)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Missende frames in je download...
Opnieuw rippen in je gewenste kwaliteit doet al wonderen.

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 02:49:
Missende frames in je download...
Opnieuw rippen in je gewenste kwaliteit doet al wonderen.
Het is juist gedownload vanwege dat ik VHS heb.

En als je bedoelde, om het opnieuw te saven, met eender wat voor vid/audio configs, dat helpt niet veel.

(Terwijl ik zeker weet dat er maar iets van een frame of twee weg zijn of beschadigt, want voor derest is er na de error niet 'veel gebeurd'; (spreken ook maar over 20ste second neem ik aan))

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Je zou DiVX Antifreeze kunnen proberen.

[ Voor 197% gewijzigd door Occy74 op 15-09-2003 03:00 . Reden: niet goed gelezen ]

Systeem Specs

• Mizitras
  • Niet online
en de nodige frames handmatig met DivxFix (of was het AntiFreeze?) handmatig toegevoegd volgens de procedure.

In het kort, het werkt niet,
Toch bedankt :)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

http://abdul1.netfirms.com/divx1.html dan naar 7 stappenplan, de voorbereiding en check freezes procedure

Bij vastlopen in Virtual dub enz, enz laad ik de film ff in Divxfix om te kijken waar de foutjes zitten en daarna gooi ik de film in Virtual dub en knip de kleine foutjes eruit en daarna save as ("naamfilm" fix).

En idd, met deze film was toendertijd heel wat loos, zeker als men hem wilde encoden naar mpeg.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Mizitras
  • Niet online
Arno schreef op 15 September 2003 @ 07:51:
http://abdul1.netfirms.com/divx1.html dan naar 7 stappenplan, de voorbereiding en check freezes procedure

Bij vastlopen in Virtual dub enz, enz laad ik de film ff in Divxfix om te kijken waar de foutjes zitten en daarna gooi ik de film in Virtual dub en knip de kleine foutjes eruit en daarna save as ("naamfilm" fix).

En idd, met deze film was toendertijd heel wat loos, zeker als men hem wilde encoden naar mpeg.
Voor LOTR vond DivFix geen fouten. Dat is het hem nu juist. Maar ik weet wel dat er op frame 11262 tot 11500 ofzo, wat toch enkel seconden besloeg, wat fouten zitten. Nu dan ben je deze frames gewoonweg kwijt. En zal ook de subtitling niet meer kloppen. (SubSync, I know) Maar basis is, deze versie van LOTR - Two Towers is zo populair op het net , ook al bevat deze nog steeds die fout.

Ben ik dan de enige met die fout (nog steeds) of weten andere die fout er op één twee drie uit te halen zonder verlies van kwaliteit/enkele seconden film?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

http://www.pbm.nl/~ondert...746022b9192049479fe3365a7

Zoek ff op dit forum, daar zijn er genoeg die deze film hebben gefixt en de film die ik zelf heb gefixt merk je bjina niet, tenzij je het weet waar het zit.

Kijk maar eens voor de grap hoeveel frames er voorbij gaan in hoeveel seconden, is bijna te verwaarlozen.

Subtitles kan je makkelijk knippen met Subtitle studio

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1