Toon posts:

AMD ATHLON 1,2 GHZ 512 MB SDRAM OVERKLOKKEN..

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een <zie kop> en wilde deze gaan overclocken.. In de BIOS kan ik em op 1,6 zetten maar daar doet ie weinig op.. Iemand tips?? Moet ik de BIOS updaten ofsow? En hoe doe ik dat'?

Mzzl..

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:21
Lees de FAQ zou ik zeggen :Y)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:41
lees eerst maar eens de FAQ door

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Al lang gedaa.. Aangezien ik hier niet veel wijzer van wordt vraag ik het hier...

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
FAQ.

Dit deel ook gelezen?:

Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, handleidingen en een gezond verstand zijn goede hulpmiddelen.)

[ Voor 95% gewijzigd door Intronic op 15-09-2003 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
In die faq zie ik weinig over overclocken.. Misschien is het handig als newbies worden verwezen naar faqs mbv URL's

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 00:09 ]

• PASware
nou in de faq staat alles duidelijk zat uitgelegt. als je dat nog niet snapt kun je maar beter niet aan overclocken beginnen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 00:09:
In die faq zie ik weinig over overclocken.. Misschien is het handig als newbies worden verwezen naar faqs mbv URL's
:|

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Als dat niet over overlocken gaat.... |:(

• PASware
ow zuchtheid, gewoon de FAQ in dit onderdeel van GoT: Die-Hard Overclocking & Cooling

Nou vooruit nog een url ertegen aan:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525314

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat werkt niet.

Je hebt geen idee hoe een BIOS update werkt en je snapt een deel van de FAQ niet.

Met jouw kennis gaat het simpelweg niet lukken om een pc te overclocken, en we kunnen je dus ook niet helpen.

Klinkt lullig, maar toch is het zo.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Probeer ook even een duidelijke startpost te maken. Wat je nu bedoelt vind ik ook niet echt duidelijk. Lees in ieder geval eerst de FAQ even, daarmee kom je al een aardig eindje, vermoed ik.

Kom je er dan nog niet uit, leg dan duidelijk even uit wat je geprobeerd hebt en weer even wat duidelijker in je specs. Hoogstwaarschijnlijk kunnen we je dan wel verder helpen. Maar altijd eerst even zelf zoeken en proberen !!

Verwijderd

EN DOE OOK WAT MINDER CAPS WANT DAT STAAT EEN BEETJE VAAG ENZO!!! NET ALSOF JE AANDACHT WIL :+
In die faq zie ik weinig over overclocken..
Ja..je moet hem ook eerst lezen he.. Ik heb een groot deel zelf geschreven...als jij er niks in ziet staan over overklokken dan mankeer je echt wat aan je ogen hoor. Zoek eens wat op met de search hier.. gewoon een beetje rond kijken.. zo heb ik het ook gedaan in het begin. Niet gelijk posten..gewoon eerst ff wat lezen enzo.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 00:27 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Je kan dus niet in één klap van 1,2 naar 1,6 GHz gaan dat is onverantwoord. OC'en doe je met kleine stapjes (verhogen van FSB en misschien multiplier) ondertussen opletten of je pc stabiel blijft. Aangezien je voor de rest weinig info geeft over je pc moet je ook opletten of de rest van je hardware de verhoging van AGP en PCI bus aankan.
Op je temps letten, etc :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Mja beginnen met overclocken :). das lang gelede. Je moet gewoon voorzichtig de waardes wat hoger zetten in de bios(zie FAQ welke waardes, zoals multiplier, FSB, Voltage).

Jouw TB 1,2 loopt als het goed is op 12(mulitplier) x 100MHz (FSB) =1200MHz=1,2MHz
Het is belangrijk om te weten welk moederbord je hebt. Niet elk moederbord kan zomaar ff de multiplier veranderen of de FSB omhoog gooien namelijk :P.

ten 2e moet je een goede koeler hebben, die de CPU degelijk afkoelt zodat je kan overklokken. Ook is belangrijk dat je geheugen genoeg ruimte(en dan niet in MB's :+ maar de ruimte hoeveel MHz er nog extra uit te halen valt :)) heeft om te overklokken(als het moederbord het al aankan).

Daar valt niet veel aan te snappen, gewoon doen. Op zich kan je het niet zo snel slopen maarja het blijft altijd op eigen risico.

Nou pruts der wat mee en als we je niet meer zien posten heb je iets verkeerd gedaan >:)

[ Voor 51% gewijzigd door Tripp op 15-09-2003 00:40 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een of ander Eagletech moederbord.. Ik heb in de bios gekeken of er ergens iets van FSB stond.. Kan ik niet vinden.. Verder zijn de voltage waarden read-only, die kan ik dus niet veranderen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het niet via hardware kan, doe het dan via software :)

Maar dit behoort echt wel tot de overclocking basics. Neem dus de FAQ van dit subforum door. Die kun je bovenaan Die-Hard Overclocking & Cooling vinden B)

Tot slot: wil je niet meer zo krijsen in topictitels? Dat komt nogal kinderlijk over :z

Als je het niet snapt: lees de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Als je deze óók nog niet snapt: www.iksnaphetniet.nl - www.beginnersweb.nl - www.helpmij.nl

[ Voor 34% gewijzigd door BalusC op 15-09-2003 07:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.