Dell Latitude CPx-keyboardproblemen: FN-toets blijft hangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Afgelopen vrijdag is m'n laptop (een Dell Latitude CPx J) teruggebracht. Het toetsenbord is door Dell vervangen, evenals de accu.

Het probleem is nu dat de FN-toets lijkt te blijven hangen. Wanneer ik de U, I, O, P J, K, L, ; en M wil gebruiken, komt hier ipv deze letters de cijfers en/of tekens die onder deze toetsen staan te voorschijn. Hetzelfde geldt ook voor de 7, 8, 9 en 0.

Op de site staan geen keyboard-drivers, en ik heb momenteel de nieuwste BIOS-versie (A16). Wat zou dit kunnen zijn? M'n besturingssysteem is Windows 2000.

Stappen die ik al reeds ondernomen heb:
-Bios nagekeken;
-op GoT gezocht :P ;
-gezocht naar andere stuurprogramma's;
-gekeken naar toetsenbord-instelling onder Windows 2000.

Iemand een idee wat 't zou kunnen zijn?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Defect keyboard :?

Ram es op die Fn toets en kijk es of het daarna wel werkt, anders proberen schoon te blazen oid.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
WHiZZi schreef op 14 September 2003 @ 23:25:
Defect keyboard :?

Ram es op die Fn toets en kijk es of het daarna wel werkt, anders proberen schoon te blazen oid.
Het is een gloednieuw toetsenbord (vorige week vervangen door Dell, viel gewoon onder de garantie), en als ik de FN-toets ingedruk houd werkt het wel. Maar ik wil niet continu die FN-toets ingedrukt houden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Laatst online: 15-05 12:54

_WgV_

It's a magical world!

Hmz heb ongeveer hetzelfde probleem met een HP flaptop van de overburen.
De alt toets blijft daar hangen.
Dus hij had met klantenservice gebeld van HP, zeiden ze ja je moet SP1 downloaden van MS.com, die staat er dus allang op, ding is helemaal up-to-date.

Het is bij hem gekomen nadat ie blaster had gehad (heb ik verwijderd met blastfix).
Toen ie blaster had, deed het toetsenbord het helemaal niet.

[ Voor 51% gewijzigd door _WgV_ op 14-09-2003 23:38 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Ik heb het probleem al gevonden denk ik: http://docs.euro.dell.com...hj/en/ug_a02/keyboard.htm .

Alleen: waar zit in godsnaam die Numlock op dat Dell-toetsenbord? :(

Computer is al voorzien van alle updates en is virus- en spywarevrij. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Het is opgelost: extern keyboard eraan gehangen, numlock uitgezet en hij doet 't weer. :P

Maar degene die kan vertellen waar op 't Dell-keyboard zélf die Numlock zit: graag! :)

Edit: Wat ben ik toch een aap. |:( Heb 't al gevonden! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 15-09-2003 00:03 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 13:29

Scighera

swim-bike-run

Dells heb nogal eens last van wegvallende toetsen (mijn hat een latitude waarbij na enkele weken steeds een rijtje toetsen uitvielen)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Scighera schreef op 15 September 2003 @ 04:50:
Dells heb nogal eens last van wegvallende toetsen (mijn hat een latitude waarbij na enkele weken steeds een rijtje toetsen uitvielen)
Hee, dat heb ik ook! Bij mij is een rij toetsen verticaal van boven naar beneden inactief. Vroeger kon ik nog even aan de onderkant van de laptop tikken en dan deed ie het weer even. Nu doet dus een aantal toetsen het niet meer. Gebruik nu extern minikeyboardje. Toch wel jammer...

Iemand nog een los (betaalbaar) Latitude Cp keyboardje liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 13:29

Scighera

swim-bike-run

neanderthaler schreef op 15 September 2003 @ 12:12:
[...]

Hee, dat heb ik ook! Bij mij is een rij toetsen verticaal van boven naar beneden inactief. Vroeger kon ik nog even aan de onderkant van de laptop tikken en dan deed ie het weer even. Nu doet dus een aantal toetsen het niet meer. Gebruik nu extern minikeyboardje. Toch wel jammer...

Iemand nog een los (betaalbaar) Latitude Cp keyboardje liggen?
toetsenbord eraf halen (zie handleiding) en de aansluitstekkers controleren/aandrukken (dan gaat ie weer een maandje of twee mee)

www.triathlete.nl

Pagina: 1