Toon posts:

[XP] Probleem met "net send"

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond @ll,

Ik zit nu al een tijdje bezig met het commando 'net send' in DOS, maar nu kan ik geen bericht buiten mijn netwerk sturen (dus niet naar de buurman bijvoorbeeld). wat kan ik hier nu aan doen?

net send <ip> <bericht>
is tog het commando ?

Dit is het bericht wat ik krijg:

C:\>net send xxx.xxx.xx.xx hoi
Fout bij het sturen van een bericht naar xxx.xxx.xx.xx.

Kan de berichtenalias niet vinden op het netwerk.

Typ NET HELPMSG 2273 voor meer hulp.

Maar als ik nu een bericht stuur naar mijn eigen IP, dan komt het wel aan..

Messengger service draait, moeten er nog meer services draaien?

En ja, ik heb de search/google gebruikt!

Bvd

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:54
Dit is echt te erg.... sry maar ik zou ff verder zoeken en dan vooral kijken hoe net send werkt.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Wat het zou kunnen zijn is dat degene naar wie je het stuurt net send geblockt heeft. Bijvoorbeeld met een firewall, of gewoon met een patch die net send uitzet. Vraag dat eens na bij je buurman :)

Ik zou er trouwens niet al te veel mee kloten, zo fijn vinden mensen het in het algemeen niet ;)

The devil is in the details.

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:54
Grootste fout die met net send gemaatk wordt is dat er nog een modem/router tussen zit die het externe IP adres draagt. Aangezien een modem niks kan met een net send command.... Zzzzz

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb aan iemand gevraagd om naar mij een net send te sturen, die kwam aan, dat betekend dat die service draait, maar als ik nu naar zijn ip een bericht stuur komt hij niet aan, hoe kan dat dan?

Edit: ik zit direct op het internet zonder router, aleen modem natuurlijk

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 22:56 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:38

SpamLame

niks

http://miataru.computing....wwwboard/forum/75915.html
en
http://www.microsoft.com/...pro/proddocs/net_send.asp
Voor de "handleiding" van net send.

[ Voor 53% gewijzigd door SpamLame op 14-09-2003 22:59 . Reden: te langzaam ]

Verwijderd

Topicstarter
I am pretty sure net send was only designed to work on the same LAN/Domain. Even if your friend has the same internet service provider, it probably won't work.

Maar waarom kan hij dan wel een netsend naar mij sturen naar mij? Hij draait op XP

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Ik zat net uit te proberen of ik mezelf kon net senden en dat lukte, toen ik ging zoeken hoe je dat uit kon zetten kwam ik de command net stop messenger tegen. Als je dat invoert en je gaat vervolgens naar jezelf netsenden krijg je dit:
code:
1
2
3
4
5
Fout bij het sturen van een bericht naar xx.xxx.xx.xxx.

Kan de berichtenalias niet vinden op het netwerk.

Typ NET HELPMSG 2273 voor meer hulp.

Degene naar wie jij net send doet zal dit ook wel hebben gedaan dan :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen mijne tweede proefpersoon gevonden, die heeft dus nog minder verstand van DOS dan mij, maar daar krijg ik hetzelfde, hij heeft de service ook nog draaien...

Ik ga nu slapen, ik kijk morgen nog wel eens, alsvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 23:10 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Hebben jullie allemaal dezelfde provider?

Kan me voorstellen dat een beetje knappe provider dit soort inkomende berichten gewoon blokkeerd voor je, omdat je anders een aardig gespam op internet krijgt met die messages.

Gebruik ook anders gewoon iets van icq of msn, net zo makkelijk

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie allemaal dezelfde provider? <> Yup, volgens mij ook hetzeldfe abonement: Zeelandnet

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Vraag eens aan je "slachtoffers" of ze een routertje hebben :?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

momania schreef op 14 september 2003 @ 23:11:
Hebben jullie allemaal dezelfde provider?

Kan me voorstellen dat een beetje knappe provider dit soort inkomende berichten gewoon blokkeerd voor je, omdat je anders een aardig gespam op internet krijgt met die messages.

Gebruik ook anders gewoon iets van icq of msn, net zo makkelijk
Sinds het blaster virus onderandere van de poort (dacht) 132 ofzo gebruik maakte
hebben de meeste providers deze geblockt
:(
Helaas dus het gaat voor jou niet werken.

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 14:51
ff gegoogled: http://www.chebucto.ns.ca...n-port-table.html#netsend
The NET SEND messages are making it past the usual NetBIOS filters (ports 137-139, port 445) because in Windows 2000 and XP, the Messenger Service now works using RPC. A lookup is done on port 135 (epmap, DCE [RPC] endpoint resolution). That tells what high-numbered port the Messenger Service is listening on. The best way to stop this is to permanently disable the Messenger Service. You may also want to block port 135. I have also included information about Microsoft Distributed COM (DCOM), which uses port 135.
ff wat poorten open zetten op je router zou ik zeggen.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Verwijderd

ummm je gaat niet port 135,137-139,445 openzetten... da's vragen om problemen...

Verwijderd

Topicstarter
Ook/source: zoals ik al eerder heb gezegt: ik heb geen router, "slachtoffer" ook niet

Verwijderd

99,9% zeker dat hij dan een software firewall heeft...

Verwijderd

Topicstarter
iis5_rulez: op dat moment had hij geen firewall aanstaan

• source
  • Laatst online: 24-04 14:51
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 18:13:
Ook/source: zoals ik al eerder heb gezegt: ik heb geen router, "slachtoffer" ook niet
iis5_rulez: op dat moment had hij geen firewall aanstaan
Mickeltjes, Als je reageerd op iemand gebruik dan voortaan dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif knopje... staat wat netter.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• SED
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

is je vriendje besmet met rpc exploit misschien?

Sommige providers ( @home bijv) hebben wel eens een router te ver openstaan waardoor je local spul op hun netwerk kwijt kunt, ipreeks en subnet gelijk.
Als de router goed staat lukt dat niet.
Zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 22:48:

C:\>net send xxx.xxx.xx.xx hoi
Fout bij het sturen van een bericht naar xxx.xxx.xx.xx.
Tzal wel aan mij liggen, maar probeer is gewoon net send via: Start ==> uitvoeren (run) !??

Verwijderd

Topicstarter
Kenbaar kan ik niet versturen maar wel ontvangen van een bericht, als ik kan ontvangen moet ik tog ook kunnen verzenden?

nog even een vraagje: welke service moet ik nog meer aan hebben om te kunnen netsenden?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zit eigenlijk al sinds de start van dit topic met verbazing en afgrijzen te kijken naar het gigantisch grote ONBENUL wat je vertoont door met alle geweld zonder een firewall rechtstreeks op een internet aansluiting met 135-139 + 445 op een NT-bak open te gaan staan.

Alleen maar om een paar domme inefficiente net sends te versturen.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 15-09-2003 22:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 15 September 2003 @ 21:59:
Ik zit eigenlijk al sinds de start van dit topic met verbazing en afgrijzen te kijken naar het gigantisch grote ONBENUL wat je vertoont door met alle geweld zonder een firewall rechtstreeks op een internet aansluiting met 135-139 + 445 op een NT-bak open te gaan staan.

Alleen maar om een paar domme inefficiente net sends te versturen.
THANK YOU! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Mod: gooi er maar een slotje op want dit wordt tog niks

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 22:24:
Mod: gooi er maar een slotje op want dit wordt tog niks
ok :)