Welke cd-writer

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik moet een nieuwe cd-writer aanschaffen (mijn huidige Philips CDD3600 is naar de eeuwige brander-jachtvelden vertrokken) en zit te twijfelen tussen :

- Teac CD-R56SK 6x24x CD Writer SCSI Retail kit

en de

- Teac CD-R58SK 8x24x CD-Writer SCSI Retail Kit

Welke is de beste, of zijn het geen van beide goede branders ? Zijn ze een beetje betrouwbaar, en wordt er goede software meegeleverd ? (Ik heb al een Adaptec AHA-2940AU U-SCSI kaart)

Virussen? Scan ze hier!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:07

Thorne

Forrester

Geef mijn portie maar aan fikkie! Deze vraag is al 100000000 keer gesteld! Ehhhh... neem een plextor ofzo. Anders even zoeken...

>specs<

• Roy
  • Laatst online: 20:13

Roy

Hobbies?

Ik heb de Teac R58 (8x/24x) en ik heb nu zo'n 40 cd's gebrand, en er is er nog maar 1 verneukt (omdat de cd een beetje heel erg smerig was).
Dus ga gewoon voor die 8 speed, je kunt er echt alles mee branden, ook audio zonder tikken of slecht geluid.

Inderdaad...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, is er een groot prijsverschil? ikzelf heb ook een 6 speed, en ik vind het aardig snel gaan. het verschil tussen 8 en 6 speed is natuurlijk procentueel wel hetzelfde als tussen 4 en 6 en 8 enzovoorts, maar het verschil in tijd is echt stukken minder.
Ik had een 2 speed hiervoor (al tijden) en ik sta nog steeds versteld van de tijd die deze nieuwe 6 speed nodig heeft.....die dingen zijn in no-time klaar ...

maar je moet het zelf maar weten, als je het geld er voor over hebt dan moet je het misschien maar doen, en anders maar niet

• wildhagen
  • Niet online
Kan ik iedere CD op 6- of 8-speed beschrijven, of heb ik daar speciale (lees : duurdere) CD's voor nodig ?

Het prijsverschil is slechts 54 gulden (ƒ 619 tegen ƒ 565), dus daar hoef ik het niet voor te laten...

Daarnaast : ik wil nu een brander kopen, waar ik een tijdje (lees minimaal anderhalf jaar) mee vooruit kan, dus een 4-speed valt al af...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

RdB, procentueel is het niet hetzelfde:

van 4 naar 6 is 1.5x zo snel
van 6 naar 8 is 1.333x zo snel

sorry :(

Verwijderd

Wildhagen, ik zou voor de 8x gaan. Anywayz, over anderhalf jaar zitten we toch al op de 20x of zo.

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

mja, we zitten nu al met 12x branders, dus over een jaartje zitten we ongeveer op 20 a 32x

bij et kijken naar een cdbrander is et ook wel redelijk belangrijk om naar de software te kijken. clonecd, een naar mijn mening erg krachtig prg, ondersteund een heleboel cdwriters niet, oa de supersnelle plextors, terwijl mijn ancient hp 7200 er lekker op doortuft. snel is niet et allerbelangrijkst, let wel dat software aangepast kan worden, hardware meestal niet

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Wat nou 32X? Weet je wel hoe nauwkeurig een cd-brander moet zijn. Trouwens je kunt dan ook niks anders doen terwijl je aan het branden bent, omdat je hardeschijf zoveel data tegelijk niet aan kan. En wat heb je er nou aan als je een cd schrijft in 2,5 min (=32X) kun je toch net zo goed 5 min hebben en een veel grotere kans op succes hebben? En dan nog wat.. Over een paar jaar branden we op DVD's en niet op cd-roms...

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

hmm ja je had gelijk, de 32 hebbe we inderdaad niet gehaald, maar er zijn op dit moment wel 20x in de maak.

heb tegenwoordig een plextor 8x4x32 en een 12x8x40 van et zelfde merk.

Verwijderd

Acer 12/8/32 :9~

Verwijderd

UserID = 31 .. en dan nog niet weten dat dit in OM thuishoort?

Verwijderd

AAARGH .. weer zo'n oude }:O :(

Dicht er mee.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dicht???

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Op donderdag 30 december 1999 17:04 schreef RdB het volgende:
ja, is er een groot prijsverschil? ikzelf heb ook een 6 speed, en ik vind het aardig snel gaan. het verschil tussen 8 en 6 speed is natuurlijk procentueel wel hetzelfde als tussen 4 en 6 en 8 enzovoorts, maar het verschil in tijd is echt stukken minder. <BR>Ik had een 2 speed hiervoor (al tijden) en ik sta nog steeds versteld van de tijd die deze nieuwe 6 speed nodig heeft.....die dingen zijn in no-time klaar ...<P>maar je moet het zelf maar weten, als je het geld er voor over hebt dan moet je het misschien maar doen, en anders maar niet
Even kijken het verschil tussen 4 en 6 is 2. Het verschil tussen 6 en 8 is 2. Procentueel is dan het verschil nooit gelijk en dus doe ik een wiolde gok: 50% om 33,33%, mmm :?liever een procentuele lagere versnelling, maar wel een hogere topsnelheid... :)

Niet luulig bedoeld, maar ik ben noueenmaal een rekennurd, not

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op donderdag 28 juni 2001 22:46 schreef Davinci35 het volgende:

[..]

Even kijken het verschil tussen 4 en 6 is 2. Het verschil tussen 6 en 8 is 2. Procentueel is dan het verschil nooit gelijk en dus doe ik een wiolde gok: 50% om 33,33%, mmm :?liever een procentuele lagere versnelling, maar wel een hogere topsnelheid... :)

Niet luulig bedoeld, maar ik ben noueenmaal een rekennurd, not
Dolfm was maar een jaartje of 1,5 eerder met die conclusie :+

PSN

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

hlpdsk, ik wou even laten zien hoe belachelijk en irritant et is om van die oude topics naar boven te halen, beetje sarcasme zeg maar.

dus ik heb eentje genomen van 1999. dat vond ik wel oud genoeg

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op donderdag 28 juni 2001 22:49 schreef MUSTI het volgende:
hlpdsk, ik wou even laten zien hoe belachelijk en irritant et is om van die oude topics naar boven te halen, beetje sarcasme zeg maar.

dus ik heb eentje genomen van 1999. dat vond ik wel oud genoeg
Je hebt wel ff op je eigen voorspelling geantwoord :)

PSN

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik moest er wel IETS zinnigs neerzetten natuurlijk. ben trouwes niet echt goed in voorspellingen hehe

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

je was idd vrij optimistisch toen :)

PSN

Verwijderd

Ow ;) Vergeet mijn reply dan maar, die brander bestond toen nog lang niet.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op donderdag 28 juni 2001 23:07 schreef Baba het volgende:
Ow ;) Vergeet mijn reply dan maar, die brander bestond toen nog lang niet.
Kijk jij dan nooit naar de datum voordat je gaat posten :P

PSN

Verwijderd

Nogmaals dicht. Als je weet hoe irritant het is, doe het dan niet. Slechte smoes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.