Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia 7210 gekocht en ik probeerde via infrarood contact te leggen met een 7250i. Dit lukte alleen niet, want het lijkt erop dat hij geen contact maakt.

Het tekentje van infrarood blijft bovenin me telefoon knipperen en ook bij de 7250i. Ik heb de telefoons op verschillende afstanden van elkaar gehouden, maar dit had geen resultaat.

Wie weet wat ik fout doe of wat er fout is.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Met wat test je of ze contact hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je precies met wat.

Ik ga gewoon naar conectiviteit en dan zet ik infrarood aan. Als ik het goed begrijp moet die dan contact maken met het andere toestel en dan kan je ietse verzenden, of doe ik dit helemaal fout, want de handleiding is echt heel onduidelijk op dit punt.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

nou dat doe je dus fout ;)

als je een teelfoonnumemr wilt verzenden zet je op het ontvangst toestel dat IR aan.
met het zend toestel ga je naar de details van n nummer, en doet een v'kaartje verzenden, via IR.

met spellen precies het zelfde, dan zet je IR aan op beide toestellen, een is de leider en een is de 'gast'

:)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit klinkt heel logisch, maar zo staat het dus absoluut niet in de handleiding. Dat is wel een beetje raar.

Kan ik hier dan ook berichten mee verzenden en foto´s?

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:35:
Kijk dit klinkt heel logisch, maar zo staat het dus absoluut niet in de handleiding. Dat is wel een beetje raar.

Kan ik hier dan ook berichten mee verzenden en foto´s?
foto's weet ik niet zeker, in ieder geval (jammer genoeg ;)) kun je niet via IR gaan smssen met elkaar ;)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

MarkyB schreef op 14 September 2003 @ 22:36:
[...]

foto's weet ik niet zeker, in ieder geval (jammer genoeg ;)) kun je niet via IR gaan smssen met elkaar ;)
foto's kan alleen met een andere Nokia dacht ik, maar moet in principe wel kunnen :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

helaas kan je niet foto's via infrarood sturen.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Topicstarter
het komt er dus eigelijk op neer dat je alleen maar telefoon nummers kan verzenden met infrarood, want ik kan bij spelletjes ook niet een optie vinden om deze te verzenden via infrarood.

Is er trouwens niet een applicatie die het wel mogelijk maakt om foto´s en/of smsjes te verzenden via de infraroodpoort van je telefoon.

Verwijderd

Ja eigenlijk wel, telefoonnummers, kalendernotities e.d., of een spelletje moet speciaal gemaakt zijn voor IR, bijv snake2 op de oudere types, ik heb geen idee of je vanuit java de infraroodpoort aan kan sturen, als dat zo is kan je zelf een appletje schrijven waarmee je berichtjes/foto's kan sturen etc, moet je effe de SDK van nokia.com plukken, daar staat alles in.

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

je kan alleen met het software die je via nokia site kan downloaden, foto's en melodie verzenden via IR. daar kan je ook een backup maken van je toestel gegevens.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Het is niet mogelijk om via de API's die momenteel door Nokia zijn verstrekt de IrDa poort direct aan te sturen. Alleen telefoonnummers en info in de vorm van een visite kaartje is tussen telefoons onderling uit te wisselen, wil je meer dat moet je idd via de PC suite van Nokia of een pakket als de Oxygen Phone Manager de telefoon uitlezen.
Pagina: 1