[Voeding] 235 WATT MAX [/hoeveel kan hij hebben]

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik ben dus bezig met een pc, en er zit nu een voedingsunit in die 235 WATT max trekt.

Voor Abit met AMD
2 HDD Maxtor 7200
2 CD/DVD-rom drives
1 Floppy Disk

Moet ik het simpelweg gaan proberen of kan ik nu gewoon al zeggen dat ie het niet gaat trekken. Verder word en niets getweaked.

Gebruik/Verbruik van de aan te sluiten dingen kan ik dat ergens terugvinden en dus allicht berekenen of de voeding het houd..

Verwijderd

er staat meestal ook nog een continu waarde op.
De max zegt niet zo veel, je moet wel de continue belasting weten.

En gebruik de search ff voor een topic met een link naar een pagina waarmee je uit kan rekenen wat voor voeding je nodig hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 22:16 ]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

235W is in veel gevallen genoeg om een leuk systeem te laten draaien. Vaak wordt er ten onrechte gezegd dat je minimaal >300W nodig hebt terwijl je in werkelijkheid net over de helft van het vermogen zit te werken. Als je een normaal systeem hebt zonder al teveel hardware erin dan kan het makkelijk.

Op welke snelheid gaat de processor draaien?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Dat is niet het enige want mijn Aopen voeding is ook 500watt max en 350 continu dus de max is niet de continue belasting die die aan kan

reken voor zo'n hdd maar per stuk zo'n 35 watt
een CPU zo'n 70 watt
voor een cd/dvd ongeveer 25 watt
floppydrive 15 watt

Dan zit je al aan: 180 watt continue, en dan heb je het mobo nog niet en misschien dat ie nog wat meer eraan hangt?
videokaart en een geluidskaart.
Ik denk dat die voeding niet voldoende zal zijn ga toch maar voor een voeding die continue een vermogen van 300watt kan leveren.
Let hierbij niet op de maximale maar op continue

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 22:23 ]

Verwijderd

Ik heb een 120 mb Maxtor in mijn handen en daar staat op : 5V 670 mA 12V 960 mA.
Dan kom ik op ongeveer 15 watt.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 22:18:
Dat is niet het enige want mijn Aopen voeding is ook 500watt max en 350 continu dus de max is niet de continue belasting die die aan kan

reken voor zo'n hdd maar per stuk zo'n 35 watt
een CPU zo'n 70 watt
voor een cd/dvd ongeveer 25 watt
floppydrive 15 watt

Dan zit je al aan: 180 watt continue
Een cd/DVD trekt echt niet 25W continu hoor want deze apparaten staan het grootste deel van de tijd uit hun neus te eten, hetzelfde geldt voor de floppydrive, dat ding trekt zelfs geen 15W wanneer je volop bezig bent met het apparaat. Trouwens, de meeste randapparatuur zijn voorzien van een eigen stroomtoevoer en leunen dus niet op de PSU en de apparatuur die dat wel doen zijn niet zulke stroomvreters (op wat scanners na dan). :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Friedchicken, kun je misschien even de specificaties van de sticker op de voeding hier posten ? Dan kan iedereen je wel helpen denk ik.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Is de voeding type WollieTokkie of praten we over een merkvoeding?
Pagina: 1