[VPN] wel via XP, niet via 2000

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Ik heb een volgend netwerk:

@home kabel
linksys router/switch 192.168.1.1

1 computer met XPpro Sp1, ip 192.168.1.3
1 laptop met win2kpro Sp4, ip 192.168.1.6

Geen firewalls op de computers, en de router laat VPN door (zie XP computer)

Vanaf mijn XP computer kom ik zonder problemen op een bepaalde VPN-verbinding, vanaf mijn 2000 computer met dezelfde instellingen niet. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

>inloggen
>registering computer on the network....
> Disconnected, error 619: specified port is not connected

What should I do?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
Probeer is je W2K in te stellen op het Ip adres van de XP, koppel je XP af en reset je linksys.

Check/ schakel (ook) evt. dial-in (RAS) opties uit op je W2K box.

Werkte de boel wel voor SP4 ? Kan me iets herinneren dat SP4 problemen veroorzaakt.

Wat voor soort VPN connectie ben je aan het opzetten ?

Ga evt. tracen op W2K:
1, open een cmd window
2. type: netsh ras set tracing * enabled
3. Probeer je VPN connectie een paar keer.
4. Analyseer de inhoud van %windir%\tracing waarin log bestanden worden aangemaakt.
5. Met name de ppp.log en raschap.log zijn interessant.

Meest simpele is om de genoemde logs te vergelijken met die van je WinXP doos, die dus wel werkt.

Lukt het niet of is het acabadabra, en je hebt niet te veel haast, kan je evt. de logs naar me toe sturen waarna ik bij gelegenheid hier wel voor je wil kijken. Heb ut druk dus kan dan wel een paar dagen duren.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
ah oke, ik zal kijken, bedankt alvast. Het heeft ook niet zo heel erg veel haast, het is een bestaand VPN-netwerk waar ik op moet komen om wat werk te doen, maar dat kan ik ook wel vanaf de XP computer (alleen is de laptop eigenlijk mn werkcomputer, vandaar)

Edit, ik zei wel: servicepack, maar die zit er nog niet op (SP4 is mn fileservertje), zal SP3 effe installen op deze bak

[ Voor 126% gewijzigd door Stefke op 15-09-2003 21:51 ]