Toon posts:

LOGON script zit te zeuren om wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een groot netwerk liggen en maak over het hele netwerk gebruik van een LOGON scrippie. Bij o.a. mij en bij m'n zus gaat dat uistekend. Neem ik nou een mapping naar m'n MP3 server op de pc van m'n Pa dan gaat hij (als beperkte gebruiker) zitten vragen om een wachtwoord.

In het LOGON script staat het volgende:

net use Y: \\mp3-server\Lijst1 /persistent:no
net use S: \\mp3-server\Lijst2 /persistent:no
net use V: \\mp3-server\Lijst3 /persistent:no

Nu gaat hij bij 3 van deze mappings vragen om een wachtwoord dat bij de andere pc's zonder wachtwoord wel goed gaat. Kan ik in mijn LOGON script instellen dat hij dat automatisch instelt? Het gaat voornamelijk om de BEPERKTE gebruikers in het netwerk die er last van hebben.

Afbeeldingslocatie: http://atilb556.speed.planet.nl/adrivantilburg_nl/Foutje.jpg

Het gaat om deze foutmelding. Als mijn Pa dus aanmeld, hij weet het wachtwoord niet en kan het venster wegklikken, maar hij heeft niet al z'n mappings.

Wie kan mij helpen?
Het netwerk draait op 2000 Prof. De pc waarop het fout gaat is een Win2000 machine zonder een SP erop.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 21:56 ]

Verwijderd

Zet je plaatje iig even om naar een jpg-tje. laden duurt een beetje lang (modemmers zullen niet blij zijn met je.)

Bij het mappen van O: geeft ie aan dat de mapping al bestaat. Controleer eens in een cmd met 'net use' welke mapping aan O: hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 21:52:
Zet je plaatje iig even om naar een jpg-tje. laden duurt een beetje lang (modemmers zullen niet blij zijn met je.)

Bij het mappen van O: geeft ie aan dat de mapping al bestaat. Controleer eens in een cmd met 'net use' welke mapping aan O: hangt.
Let niet op de bovenste fouten, die hebben er niets mee te maken. Had script eerst weggeklikt en daarna opnieuw laten verschijnen. De mappings die voor de MP3 mappings moesten komen waren er dus al.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 21:54:
[...]

Let niet op de bovenste fouten, die hebben er niets mee te maken. Had script eerst weggeklikt en daarna opnieuw laten verschijnen. De mappings die voor de MP3 mappings moesten komen waren er dus al.
Laat dan de foutmelding maar zien wanneer het misgaat vanaf de betrokken pc. Laat het stuk logonscript ook maar ff zien, misschien worden we daar wat wijzer van.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56
Maak een account op de desbetreffende pc aan.
Geef die account beperkte rechten ( rechten hebben niet zo heel veel met loginscripts te maken )
Log op de andere pc's in met de accountnaam en wachtwoord van de andere pc en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
Hele LOGON script:

@echo off

goto aanmelden
CLS

:aanmelden
echo.
echo.
echo.
echo.
echo. I I IIIII I I I IIIIII II II I I I
echo. I I I I I I I I I I I I I I I
echo. I I III I III I I I II I I I I
echo. I I I I I I I I I I II I
echo. III IIIII IIIII I I IIIIII I II I I I I
echo. ---------------------------------------------------
echo.
echo.
echo.
echo.
echo. U wordt aangemeld op de werkgroep Thuis.
echo. Laat dit venster staan. Klik het niet weg!
CLS
goto tijd

:tijd
echo.De tijd word ingesteld.
net time \\server /SET /YES
CLS
goto shares

:shares
echo.De persoonlijke mappings worden aangemaakt.

echo. Tijdelijke map O:\
net use O: \\server\Menu /persistent:no

echo.De postbusschijf word nu aangemaakt.
net use P: \\server\Postbus /persistent:no

echo.De Muziek schijf word nu aangemaakt.
net use Y: \\mp3-server\Lijst1 /persistent:no --> Hier gaat hij vragen om een wachtwoord

echo.De tweede muziek schijf word nu aangemaakt.
net use S: \\mp3-server\Lijst2 /persistent:no --> Hier gaat hij vragen om een wachtwoord

echo.De derde muziek schijf word nu aangemaakt.
net use V: \\mp3-server\Lijst3 /persistent:no --> Hier gaat hij vragen om een wachtwoord

echo.Tijdelijke mappigng wordt aangemaakt voor bureaublad
net use M: \\%computername%\Desktop /persistent:no

CLS
goto copy

:copy
echo.Menu Educatief word nu gekopieerd.
del "C:\Educatief\*.*" /Q
C:
CD\
MD Educatief
COPY O:\Educatief\*.* C:\Educatief
CLS

del "M:\*.*" /Q
COPY O:\Desktop\*.* M:\
goto delete

:delete
echo.Bezig met verwijderen van tijdelijke mapping (Educatief).
net use O: /DELETE /YES
echo.Bezig met verwijderen van de SHARE Desktop op de lokale pc
net use M: /DELETE /YES
CLS
goto log

:log
ECHO %USERDOMAIN% >> \\server\NETLOGON\LOGS\%COMPUTERNAME%.TXT
ECHO %USERNAME% >> \\server\NETLOGON\LOGS\%COMPUTERNAME%.TXT
ECHO %DATE% >> \\server\NETLOGON\LOGS\%COMPUTERNAME%.TXT
ECHO %TIME% >> \\server\NETLOGON\LOGS\%COMPUTERNAME%.TXT
ECHO ---------- >> \\server\NETLOGON\LOGS\%COMPUTERNAME%.TXT
ECHO. >> \\server\NETLOGON\LOGS\%COMPUTERNAME%.TXT
goto afsluiten

:afsluiten
echo.U bent aangemeld op de werkgroep Thuis.
echo.Het venster wordt nu afgesloten.
CLS
exit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 22:01 ]

Verwijderd

Je kan in ieder geval alle goto's zo'n beetje weghalen. Het hele script is zo opgebouwd, dat er geen stukken overgeslagen worden, dus die goto's zijn overbodig.

Kan je wel een andere share mappen vanaf de probeempc op de mp3-machine zonder probs? Hoe zijn de rechten ingesteld op de mp3-bak?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:01:
Je kan in ieder geval alle goto's zo'n beetje weghalen. Het hele script is zo opgebouwd, dat er geen stukken overgeslagen worden, dus die goto's zijn overbodig.

Kan je wel een andere share mappen vanaf de probeempc op de mp3-machine zonder probs? Hoe zijn de rechten ingesteld op de mp3-bak?
MP3 shares zijn ingesteld, volledige toegang voor iedereen.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 19:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

kun je achter het net use commando niet een /user:accountnaam wachtwoord opgeven? Hierdoor prompt hij er niet om, je kunt er ook nog >nul achterzetten, zodat hij het net use commando niet inclusief accountnaam+wachtwoord laat zien op scherm...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op 14 September 2003 @ 22:03:
kun je achter het net use commando niet een /user:accountnaam wachtwoord opgeven? Hierdoor prompt hij er niet om, je kunt er ook nog >nul achterzetten, zodat hij het net use commando niet inclusief accountnaam+wachtwoord laat zien op scherm...
Kan je mij de volledige code even geven? Heb er net al mee gestoeit maar telkens doe ik wat fout geloof ik :9

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
echo.
echo.
echo.
echo.
echo. I I IIIII I I I IIIIII II II I I I
echo. I I I I I I I I I I I I I I I
echo. I I III I III I I I II I I I I
echo. I I I I I I I I I I II I
echo. III IIIII IIIII I I IIIIII I II I I I I
echo. ---------------------------------------------------
echo.
echo.
echo.
echo.
echo. U wordt aangemeld op de werkgroep Thuis.
echo. Laat dit venster staan. Klik het niet weg!
CLS
die echo's zijn wel erg loos zo he ;)

je kunt natuurlijk de wachtwoorden plaintext in het batchbestand zetten - maar dan is je veiligheid ook wel een beetje weg he

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:05:
[...]

Kan je mij de volledige code even geven? Heb er net al mee gestoeit maar telkens doe ik wat fout geloof ik :9
Is het useraccount van de probleembak wel een localaccount op de mp3-bak?

net use * \\server\share /user:mp3bak\username (hier moet je een keer Tab klikken) wachtwoord

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:07:
[...]

Is het useraccount van de probleembak wel een localaccount op de mp3-bak?

net use * \\server\share /user:mp3bak\username (hier moet je een keer Tab klikken) wachtwoord
Nee. Als bijv. Anne zich aanmeld (Mijn zus) dan staat op de "Probleembak" dat account niet als local account ingesteld.

Let wel op, kheb geen DOMEIN.

• Dromer
Mag je wel een schijfletter "toevoegen " als beperkte gebruiker ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:08:
[...]

Nee. Als bijv. Anne zich aanmeld (Mijn zus) dan staat op de "Probleembak" dat account niet als local account ingesteld.

Let wel op, kheb geen DOMEIN.
Volgens mij moet je nog steeds een local account hebben (als je geen domein draait) op een pc met shares om die shares te kunnen benaderen. Maak dus op de mp3bak eens een user aan met naam van de gebruiker die je gebruikt om op de probleemmachine in te loggen. Geef op beide systemen het account hetzelfde wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Dromer schreef op 14 September 2003 @ 22:10:
Zie logonscript: P: schijf lukt wel. Als de pc vanuit de UITstand aangaat gaat het goed, todat hij bij de MP3 mappings komt.

Verwijderd

Dromer schreef op 14 September 2003 @ 22:10:
Zolang je toegangsrechten hebt tot een share lijkt me dat geen enkel probleem.

Verwijderd

echo.De postbusschijf word nu aangemaakt.
net use P: \\server\Postbus /persistent:no
net use /d y:
net use /d s:
net use /d v:

echo.De Muziek schijf word nu aangemaakt.
net use Y: \\mp3-server\Lijst1 /persistent:no --> Hier gaat hij vragen om een wachtwoord

Lijkt er op dat de mappings tot stiekum persistent zijn.

• Dromer
Mja het lijkt me haast een probleem wat ik al eerder zei, er is geen goede account op die andere machine.
Log eens in op die andere xp doos met de account met beperkte rechten.

Verwijderd

Topicstarter
En om het nou te verbergen?
net use S: \\mp3-server\Lijst2 /persistent:no NULL:mp3-server\Administrator ********

Met dat NULL tog?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:05:
[...]

Bijvoorbeeld:

net use Y: \\mp3-server\Lijst1 /persistent:no /user:mp3-server\"naam van lokaal account op mp3-server met voldoende rechten" "wachtwoord van dat account" >nul

dus dat wordt dan

net use Y: \\mp3-server\Lijst1 /persistent:no /user:mp3-server\administrator ww >nul

Met >Nul zie je niet het account en wachtwoord, maar ook geen foutmeldingen :(

[ Voor 11% gewijzigd door Tags NL op 14-09-2003 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Men gaat ff proberen. Mmnt

Verwijderd

Staat op je mp3server de gast account wel aan? of log je in via AD?
Als je niet aanmeld via AD zet dan de gast account op WinXP, Win2000 en WinNT aan, anders krijg je idd deze melding..

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

En?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt. Bedankt Fred Perry!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 14:53:
Het werkt. Bedankt Fred Perry!
Let wel: Iedereen die toegang tot het scriptje heeft kan ook je password achterhalen door te editen/viewen/oid. Zorg dus dat het geen admin-account is ;)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Ik zou geen wachtwoorden ed gebruiken in dit logonscript. Iedereen kan die zien (netlogon share) Dus geen goed idee.
Wat je moet doen:

Het voordeel van een domein is dat je je users definieert op je Domain Controller. Dit hoef je maar 1 keer te doen. Je hebt geen domain controller, dus je moet elk account aanmaken op elke computer waar het info moet afhalen. Anders krijg je idd de melding dat je een wachtwoord moet opgeven.
Elk account moet op elke machine zijn aangemaakt en het wachtwoord moet op elke machine ook hetzelfde zijn.

Succes.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 15:31:
Ik zou geen wachtwoorden ed gebruiken in dit logonscript. Iedereen kan die zien (netlogon share) Dus geen goed idee.
Wat je moet doen:

Het voordeel van een domein is dat je je users definieert op je Domain Controller. Dit hoef je maar 1 keer te doen. Je hebt geen domain controller, dus je moet elk account aanmaken op elke computer waar het info moet afhalen. Anders krijg je idd de melding dat je een wachtwoord moet opgeven.
Elk account moet op elke machine zijn aangemaakt en het wachtwoord moet op elke machine ook hetzelfde zijn.

Succes.
Maar gelukkig zitten we in een thuis netwerk, kan me niet voorstellen dat er super vertrouwelijke data op de machines staat! (Waar misschien wel P0rn wat je voor je ouders verstopt }) )

Pagina: 1