Toon posts:

Laptop Debian Sid + SMC router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 computers die aangesloten zijn op een SMC aDSL Barricade router (7404ABR met ingebouwde adsl modem).
Een ervan is een laptop waar Debian GNU/Linux op draait. Deze krijg bij het booten correct een ip toegewezen, alles lijkt normaal, ik heb toegang tot het netwerk, maar niet tot internet.
Als ik dan inlog in de webpagina van de router, en de verbinden disconnect en dan weer connect, dan werkt internet weer wel.
Boot ik met dezelfde laptop in windows, dan werkt internet wel van de eerste keer.
Ik gebruik dhcp3-client, en voor de rest niets bijzonders, want ik heb een soortgelijke setup op m'n normale comp, en die doet het wel zoals het hoort...

Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Want hij krijgt een netwerk verbinding, en da adsl verbinden is actief (aan de ledjes en statusscherm van de router te zien), maar toch moet ik eerst handmatig de verbinding resetten. Als de laptop echter boot als een andere pc al op internet zit, dan werkt het ook normaal, het doet zich alleen voor als de laptop de enige is die actief is.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat laat route -n staan nadat je hem hebt gereset :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ok route -n geeft dus identiek dezelfde output, zowel wanneer internet werkt als wanneer internet niet werkt :

Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
192.168.2.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0
0.0.0.0 192.168.2.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0

Enige andere ideeen?