Toon posts:

Dell software werkend krijgen op een non-Dell machiene

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week kocht ik een officiële versie van Windows 2000 SP3 met licentie. Wel stond de software op een Dell cd. Zelf heb ik een non-Dell systeem.

Op de cd staat duidelijk vermeld: "For distribution only with a Dell computer." Dus ik vraag aan de verkoper: "Installeert de cd ook op mijn non-Dell systeem?" De verkoper verzekerde mij dat dat geen probleem zou zijn.

Thuis wil ik de software gaan draaien en je raad het al.... error. De software wil alleen werken op een Dell pc.

Nu is mijn vraag:
- Is dit te omzeilen? Zo ja hoe?
- Hoe herkent de cd een Dell pc? Gebeurt dat dat software matig of hardware matig?

Mocht het nou niet lukken dan mail ik de verkoper wel weer.

BTW ik heb gezocht en kon er niets over vinden.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 20:26
Hoe kun je een officiële versie van Win 2K kopen als die slechts voor bij een Dell systeem is?

juridische zin net als jep

Ik heb al wel een illegale, dus hier niet te vermelden, workaround gevonden.

[ Voor 37% gewijzigd door paknaald op 14-09-2003 21:02 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Het lijkt me uiterst simpel te omzeilen, maar het is wel helemaal illegaal. Zowel het omzeilen als het gebruiken van een versie die alleen voor bij OEM pc's is.

Verwijderd

Topicstarter
paknaald schreef op 14 September 2003 @ 20:57:
Hoe kun je een officiële versie van Win 2K kopen als die slechts voor bij een Dell systeem is?
?? Dat is vrij eenvoudig toch. De Dell pc van de verkoper was stuk gegaan en hij heeft wel voor de software betaald. Dus deed deze in de verkoop.

Of jij bedoeld dat dat een juridische zin is: "for distribution with a Dell pc"
jep schreef op 14 September 2003 @ 20:59:
Het lijkt me uiterst simpel te omzeilen, maar het is wel helemaal illegaal. Zowel het omzeilen als het gebruiken van een versie die alleen voor bij OEM pc's is.
Oke maar dan begrijp ik dus iets niet. Ik koop toch gewoon een licentie van iemand over. Dat is toch niet illegaal? Stel ik had wel een Dell pc. Zou het dan wel gemogen hebben?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 21:03 ]

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik denk dat de meegeleverde drivers geoptimaliseerd zijn voor DELL computers. verzamel de drivers die je nodig hebt voor jouw hardware zodat je die kan gebruiken.

en je kan eventuele controles proberen te omzeilen door de installatie te starten door direct winnt.exe aan te roepen.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40

Gé Brander

MS SQL Server

Bij de OEM versies moet de support door de hardware leverancier geleverd worden. Aangezien in deze situatie jij niets hebt bijgedragen aan de winst van Dell zijn staan ze volledig in hun recht om de software zo aan te passen dat het alleen maar werkt op Dell Servers. Anders moeten ze support gaan leveren op een Server versie die niet op een Dell draait. Niet wenselijk voor Dell...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Het kan wel hoor en volgens mij geen detectie op non dell.
Heb winxp home bij mijn laptop gekregen en later na een HD wissel zonder problemen ook op mn Desktop geinstalleerd (omdat ik de versie die bij de desktop geleverd was niet zo snel kon vinden) .

Verwijderd

Topicstarter
orca schreef op 14 September 2003 @ 21:04:
Ik denk dat de meegeleverde drivers geoptimaliseerd zijn voor DELL computers. verzamel de drivers die je nodig hebt voor jouw hardware zodat je die kan gebruiken.

en je kan eventuele controles proberen te omzeilen door de installatie te starten door direct winnt.exe aan te roepen.
Winnt.exe starten geeft dezelfde error. Helaas...
c70070540 schreef op 14 september 2003 @ 21:06:
Bij de OEM versies moet de support door de hardware leverancier geleverd worden. Aangezien in deze situatie jij niets hebt bijgedragen aan de winst van Dell zijn staan ze volledig in hun recht om de software zo aan te passen dat het alleen maar werkt op Dell Servers. Anders moeten ze support gaan leveren op een Server versie die niet op een Dell draait. Niet wenselijk voor Dell...
Ik begrijp je. Ze zijn wel streng daar bij Dell.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 21:12 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 21:08:
Het kan wel hoor en volgens mij geen detectie op non dell.
Heb winxp home bij mijn laptop gekregen en later na een HD wissel zonder problemen ook op mn Desktop geinstalleerd (omdat ik de versie die bij de desktop geleverd was niet zo snel kon vinden) .
Windows XP Home is een iets andere prijsklasse dan een Windows 2000 Server versie. Daar zou dit al door te verklaren zijn. Tevens is het makkelijker om iets voor Server hardware aan te passen, omdat het aantal server modellen bij Dell wel iets kleiner is dan het aantal desktop en laptop systemen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 14 September 2003 @ 21:13:
[...]

Windows XP Home is een iets andere prijsklasse dan een Windows 2000 Server versie. Daar zou dit al door te verklaren zijn. Tevens is het makkelijker om iets voor Server hardware aan te passen, omdat het aantal server modellen bij Dell wel iets kleiner is dan het aantal desktop en laptop systemen...
Correctie: het gaat om Windows 2000 Professional SP3.

Sorry dat had ik natuurlijk in de openings post moeten vermelden.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien dat ze ten tijde van W2k dat dan als policy hadden, en nu niet meer... Anders weet ik het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Jep en Paknaald jullie hebben mail.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat je in ieder geval kan / moet doen is naar je leverancier gana en een goede - niet OEM - CD+licentie krijgen. Of dreig dat je hem anders bij MS aangeeft >:) :+

Verder: klinkt lullig, maar het omzeilen van beveiliging is niet de bedoeling op GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 21:27:
Jep en Paknaald jullie hebben mail.
Doe trouwens maar helemaal niet via GoT - ook niet via "check je mail" oid :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.