Toon posts:

Netwerkprinter niet meer bereikbaar na ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag hebben we hier werkend ADSL, dmv de Alcatel 510(i) modem/router die is aangesloten op ons switch. Op die switch is ook een netwerkprinter (Okipage 12i) aangesloten direct met UTP.

De Alcatel is de DHCP-server, met 255.255.255.0 als subnet. Een van de pc's aan de switch heb ik in oude toestand gelaten (geen auto IP ontvangen).

Nu kan ik zowel met de pc in oude situatie, als de pc's met auto IP niet meer pingen naar de printer, laat staan printen. Heeft zeer ws met de router te maken, maar wat moet ik instellen om weer te kunnen printen?

Kan geen tool vinden om IP adres van de printer te wijzigen, deze is vast (192.168.0.xx), tools van Okipage vinden de printer ook niet.

Hoe los ik dit op?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Met welk protocol print je naar de printer?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Toen de printer nog werkte, ging het printen dmv TCP/IP. De manier waarop ik toen de printer heb geinstalleerd: Nieuwe printer toevoegen - lokale printer - TCP/IP poort - driver. Dat werkte dus.

Printer had al het 192.168.0.xx adres, dat was dezelfde range als mijn netwerk toen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Alcatel werkt in de 10.nogwattes reeks.
En je printer zit in 192.168... dus dat wil niet.

oplossingen: Je router herconfiggen mbv script op www.speedtouchsupport.nl zodat ie 192.168... gebruikt
of je printer een nieuw IPtje geven

Verwijderd

Topicstarter
Die laatste optie is het geworden gelukkig.

Zat door Alcatel-configuratie te bladeren en daar zag ik een IP die niet bij een pc hoorde. Bleek het IP van de printer te zijn, die heeft dus gewoon een IP van de Alcatel gekregen.

Opnieuw printer configureren dmv vorige methode was de oplossing om weer te kunnen printen.

Thanks voor meedenken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 20:56:
Die laatste optie is het geworden gelukkig.

Zat door Alcatel-configuratie te bladeren en daar zag ik een IP die niet bij een pc hoorde. Bleek het IP van de printer te zijn, die heeft dus gewoon een IP van de Alcatel gekregen.

Opnieuw printer configureren dmv vorige methode was de oplossing om weer te kunnen printen.

Thanks voor meedenken.
Als je 'm een vast IP geeft, let wel ff op dat dat een IP is dat buiten de DHCP config van de alcatel is: Anders krijg je vroeg of laat ineens een PC met hetzeflde IP als de printer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Idd, en ik weet dat er dan ergens een ruzie ontstaat, moeten we niet hebben...
Pagina: 1