Divx beeld alleen door eerst winamp te openen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al goed in de search gezocht maar ik schijn toch best wel een heel erg apart probleem te hebben.

waneer ik een divx of xvid wil gaan kijken en open hem in winamp or what ever dan krijg ik zwart beeld.
Als ik nadat ik in winamp de film geopend heb en openen de file vervolgens nog eens met een andere player bijv. Media player dan krijg ik wel gewoon de film te zien. Maar als ik de film niet eerst open in winamp dan krijg ik ook in bijv. media player alleen een zwart beeld
heb een hele boel codec's uit geprobeerd allemaal deden ze het zelfde.
dus alle codec's weer verwijderd en gewoon een codec van divx.com maar blijf het zelfde probleem houden. misschien is er wel een hele makkelijke oplossing voor maar ik hoop dat jullie me die dan kunnen geven want ik weet het niet meer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 15:09

Zoefff

❤ 

Normaliter word een film niet met je cpu afgespeeld, maar met je grafische processor, volgens mij heet dat de overlay functie oid. Als je dan een 2e mediaplayer opent, dan word de tweede film gewoon softwarematig, oftewel met je cpu, afgespeeld.

Blijkbaar is er iets niet goed ingesteld, of iets mis, met je videokaart, waardoor die een film niet goed kan afspelen. Probeer bijvoorbeeld eens de nieuwste drivers voor je videokaart oid?

Het heeft dus niet met winamp specifiek te maken, het gaat erom dat er al een (willekeurige) mediaplayer aanstaat, en dat je daarna nog een ander opent, waarin je film wél word afgespeeld.

Je moet de oorzaak dus iig in de richting van je videokaart zoeken, het heeft niets met je codecs te maken.

Raar probleem overigens, nog nooit eerder van gehoord ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even kijken voor updates voor me videokaart bedankt voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd echter zonder eenig goed resultaat.
Ik hoop dat iemand anders nog een goed idee heeft. want het is niet echt een leuk begin van een film al je eerst elke keer een player moet starten dan een andere opstarten en dan die andere weer sluiten

al vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Kijk eens bij de overlay instellingen van je videokaart (bureaublad eigenschappen). Het kan zijn dat je overlay op je 2e monitor laat afspelen (tvout bv). Deze moet je dan even veranderen in je primary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het maakt niet uit hoe je die zet hij blijft het zelfde doen.
ook op me tv geeft hij geen beeld als ik de film maar met een player start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Hmm ik kan het verhaal van Zoefff niet helemaal snappen. Lijkt me sterk wat hij zegt, want je download tenslotte een softwarematige codec, en als je overlay hebt zou dat betekenen dat je een hardwarematige chip moet hebben zitten op je Grafische kaart, en ik geloof niet dat het 't probleem is van de topic starter. Ik denk eerder dat er iets mis is met de installatie van je codecs. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja in die richting dacht ik idd ook al. dus ik heb alle codecs van me computer gekeilt en daarna de geene die ik nodig had er weer opgezet maar het probleem blijft. nog iets heel vreemds is dat het sporatisch voor komt dat hij het wel gewoon in een keer doet maar als dat gebeurd en ik wil nog een keer testen of hij het met een player doet dan hou ik gewoon het boven genoemde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Heb je misschien speciala video programmatuur draaien. Iets van een tv inkaart of bekijk je wel eens dingen tussendoor met Kazaa. Je geeft net aan dat het sporatisch gebeurd, het is misschien een goede test om je pc te rebooten en dan alleen meteen een film proberen te kijken. Als dat niet goed gaat doe dan wat je altijd doet, een tweede speler openen stukje kijken en dan rebooten en dan kijken of weer precies hetzelfde voordoet. Geef overigens even wat specs van je pc en welke programma's er allemaal opstarten tijdens het opstarten van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk toch ook in de richting van Zoeff, het klopt idd dat als je overlay verkeerd staat ingesteld dat je niks ziet. @TS: wat voor videokaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu wel de film zien op me monitor alleen blijft de film op me tv een zwart vlak. als ik een tweede player start zie ik het de tweede film op me tv en op me monitor, dus nu heeft het probleem zich verplaatst naar me tv. maar ja het is al een stap vooruit dat ik tot nu toe zo ver ben

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Dit is nog steeds een probleem in de overlay. Je moet je videooverlay modus op clone mode zetten (geforce) of kloonmodus 'overal identiek' (Radeon). Dan zal hij hetzelfde beeld op beide schermen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat al op clone mode.
btw het is een Nvidia Geforce 4 MX 440 64 MB.
Pagina: 1