Met video computerfilm opnemen

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Zoals de topic titel al zegd, ik heb een video en een computer met een film (gemaakt met camcorder) deze wil ik graag op video zetten omdat niet iedereen een dvd speler heeft en toch graag de film wil zien.

Nu heb ik mijn computer met de tv verbonden dmv een composite kabel. aan het einde daarvan zit een converter naar scart. Mijn tv heeft maar 1 ingang voor scart dus aan mijn tv hant een scart splitter naar 3 ingangen.

Daar zit ook mijn video in.

Kan ik op deze manier mijn film opnemen of moet ik die composie rechtstreeks op de video aansluiten en dan de video op iets instellen. Als ik namelijk de eerste methode doe gaat hij storen.

Ik hoop dat iemand het weet.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:27
Ik zou het sowieso direct aansluiten, maar je hebt 3 apparaten op 1 scart-ingang aangesloten zonder iets van een switch-knopje ertussen ofzo? Dat lijkt me ook niet echt gezond eigenlijk.

TRouwens, nog een tip, als je zelf wel een DVD speler hebt, sluit dan je dvd-speler op je videorecorder aan en neem het zo op, dan is de kwaliteit veel beter als met een tv-out.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:20

megaleo

Special member

Sluit je pc gewoon rechtstreeks aan op je videorecorder. Met die composite kabel. En dan zet je je video op AV1 of L1 of E1. Dat is het ingangskanaal voor je scart dus. (of uitgang) En dan kun je dus rechtstreeks opnemen van pc naar video.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
OK, dan ga ik dat zo proberen, en overigens is mijn pc mijn dvd speler, ben student en heb nog niet het geld gevonden om een NAD dvd speler te kopen :D