Toon posts:

[XP] Foutmelding bij openen .avi bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sinds vandaag heb ik het probleem dat ik geen videobestanden meer af kan spelen. Als ik dubbelklik op ene .avi bestand zou hij MediaPlayer moeten openen en de video moeten afspelen. Dit doet hij niet raar genoeg. Als ik hem via AviPreview probeer te te bekijken geeft hij deze melding niet en kan ik de video gewoon bekijken. Ik heb MediaPlayer 9.

Ik heb vandaag alleen de nieuwe Detonators geinstalleerd, maar niet. Maar ikzelf denk dat dit er weinig mee te maken heeft.

Hier de foutmelding: Afbeeldingslocatie: http://joost.f2o.org/bestanden/screen_01.gif

Voor de duidelijkheid; de bestanden deden het voorheen normaal en ik heb deze melding nooit eerder gezien. Ook de zoekfunctie leverde weinig op.

Ik draai XP Home op een Pentium 4 2.8Ghz met een MSI 875 mobo en gf fx 5600.

Ik hoop dat jullie met deze informatie wat kunnen.

PS; systeemherstel werkte ook niet

*knip*

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik neem aan dat je avi's divx of xvid's zijn? Als je de codec overnieuw installeerd (als je die al had geinstalleerd) heb je deze melding dan nog?

offtopic:
De groeten doe je maar aan jezelf, lees de faq.

edit:
typo

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 14-09-2003 19:48 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Doet hij dit als je erop dubbelklikt? Wat voor malding krijg je als je er met de rechtermuisknop op klikt en kiest voor Openen met ... --> Media Player. Probeer hem eens te openen met de nieuwe media player en met Media Player 6.4

Verwijderd

Topicstarter
Ali_Illegali schreef op 14 September 2003 @ 19:49:
Doet hij dit als je erop dubbelklikt? Wat voor malding krijg je als je er met de rechtermuisknop op klikt en kiest voor Openen met ... --> Media Player. Probeer hem eens te openen met de nieuwe media player en met Media Player 6.4
Hmm...als ik Openen met zeg dat speelt hij hem wel gewoon af. En de codecs opnieuw installen heb ik ook al gedaan, maar mocht niet helpen.

Nu even weer 6.4 geprobeerd maar ook hier krijg ik ene foutmelding.

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 11:32
Wat voor codec is je .avi? Je kunt dat ev. uitvinden met gspot

[ Voor 7% gewijzigd door Moons op 14-09-2003 20:58 . Reden: incomplete zin... ]

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

staat de verwijzing in mapopties wel goed naar Mediaplayer verwezen, kan ook zijn dat de bestandstypes niet (goed) ingesteld staan, of dat er een verkeerd programma word gebruikt om te openen, of een verkeerd commando om de film gelijk te laten afspelen.

probeer dat eerst te bekijken evt.
wat ook kan werken is de verwijzing(en) van .avi bestanden verwijderen zodat ie met geen enkel programma word geopend, dan op een .avi file klikken , en aangeven met welk programma je hem wilt laten openen

kijk ook of bijv niet en mediaplayer en winamp (bijv) allebei een vermelding hebben gemaakt voor avi en andere filmbestanden

Verwijderd

Topicstarter
Heej, het was idd de verwijzing naar mapopties. Op een of andere manier stond hij op WinRAR i.p.v. Media Player. Bedankt.
Pagina: 1