Toon posts:

Probs Streamen Nl radio vanuit USA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier in Amerika en wil soms wel eens een lekkere NL radio zender streamen.
Nu heb ik hier een verbinding van rond de 500kbits liggen.
Als ik nu een Nl zender, zoals Yorin, 538 of Sky ga streamen via Win. Media player, dan komt mijn download niet hoger dan een gem van 5-8kB/s
Dan loopt de muziek gewoon niet lekker en stopt hij er soms om de 10 sec mee om weer te gaan bufferen. Das gewoon belachelijk. Kan iemand mij vertellen of hier iets aan te doen is?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 22:59
Jou ISP heeft waarschijnlijk slechte peerings naar NL, waardoor het gewoon niet snel genoeg de oceaan over komt...

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 11:20
of je zou eens een traceroute moeten uitvoeren van hier jou naar het ip van de stream...

en effe hiero pasten :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah zou kunnen misschien, maar dat betekent wel dat ik dus nooit lekker kan luisteren? Of is er iets aan te doen?

Hoe doe ik zo een traceroute? Kan dat ook in DOSprompt met zo een command net als bijv ipconfig?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 19:22 ]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:03
In principe is er weinig aan te doen als jouw provider slechte transit verbindingen de oceaan over heeft, je zou kunnen klagen maar dat is dan ook alles (of van provider wisselen). Maar doe inderdaad eens een tracert dan is beter te zien waar het probleem precies zit. Dus "tracert gathering.tweakers.net" bijvoorbeeld in een DOS-prompt (net als ipconfig ja).

[ Voor 13% gewijzigd door Pc123 op 14-09-2003 19:23 ]

• Dala
in princiepe is er genoeg aan te doen..

ik had laatst es een erg slechte verbinding met iemand in america...

dus ik aan het tracen.. zie ik ram rotzooi bij level3 aan de gang... dus ik een mailtje gestuurd naar een admin daar.. mooi een bedankje terug en een fijne verbinding erbij :)... toffe gasten vaak.

dus het is echt nog niet rampzalig hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een tracert uitgevoerd.
Dan begint ie bij regel 1 met mijn IP natuurlijk met 1ms en daarna nog een ip met 1ms.
Dan gaat dat ding door tot regel 30 met alleen maar time-outs best wel vaag!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-08 13:53

n00bs

Het is weer Zomer!

30 hops max hop count (RIP)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:03
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 19:53:
Ik heb dus een tracert uitgevoerd.
Dan begint ie bij regel 1 met mijn IP natuurlijk met 1ms en daarna nog een ip met 1ms.
Dan gaat dat ding door tot regel 30 met alleen maar time-outs best wel vaag!
Waarschijnlijk blokkeert jouw provider ICMP verkeer op hun routers, doen ns gewoon ping www.tweakers.net of iets dergelijks, wat is dan het resultaat?

Verwijderd

Topicstarter
dan geeft ie ook time out

• Dala
coole providor heb jij dus :X
......
mag je niet
Pc123 schreef op 14 September 2003 @ 20:15:
[...]

ICMP verkeer op hun routers
.. zuigt best wel.. anders zou je misschien het probleem kunnen vinden.. maar zoiezo.. stuur gewoon eens een mailtje naar je ISP? als het een beetje fatsoenlijke service is helpen ze wel gok ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha ze hebben al die dingen dus geblockt. Ik zit hier op het netwerk van de universiteit (on campus). Ook Kazaa werkt heeeeeeel TRAAG max 1.0kB Dat zuigt best wel, maarja!

• Dala
wat geeft www.speedtest.nl?

Verwijderd

Topicstarter
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 52.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 64.1 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 230.0 Conn/min

Maar de ping test komt ie niet uit. DIe blijft maar doorgaan en geen enkel resultaat

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het is wellicht een oud topic, maar wou er toch even op reageren. Ik heb RoadRunner als internet provider, en deze heeft een vrij goede verbinding met Europa.

Ik kan zonder enig probleem 500 kbit/s video bekijken van www.uitzendinggemist.nl - waar je dus veel leuke NL programma's kunt kijken. Ook radio is geen enkel probleem, de streams zijn van goede kwaliteit.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een 3072 kbit/s down en 384 kbit/s up verbinding heb (kabelmodem) dus dat heeft al wat meer ruimte dan die 500 kbit/s verbinding van de topicstarter.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1