Toon posts:

Winroute en active directory probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein netwerk met 3 computers. W2kserver en 2 windows 2000 clients. Ik gebruik winroute voor het delen van internet.

W2kserver -> Active Directory, DNS en DHCP zijn ge installeerd. In dit PC zijn er twee NIC's, een voor het internet en de andere voor de LAN. LAN TCP/IP is 192.168.10.1 subnet: 255.255.255.0 dns: 127.0.0.1 Internet werk goed op de server.

Als je winroute hebt moet je de dns van je ISP invullen bij de CLients. Dan werkt internet perfect. Maar als ik dat doe dan geeft ie soms meldingen dat hij de server niet kan vinden voor bijv password veranderen. Als ik de dns vervangt door die van de IP adres van de local NIC server dan werkt het perfect maar dan werkt internet weer niet omdat hij de internet namen niet kan oplossen. Ik heb geprobeerdt om alle drie dns bij de clients te voeren maar dan werkt het nog niet helemaal.

Suggesties. ALvast bedankt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoeft niet
winroute kan ook dns forwarden/cachen +gebruik maken van local host file op de server

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 14-09-2003 19:09 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
DNS worst automatisch met active directory geinstaleerd. In de manual van winroute staat als je al DNS van Active Directory gebruikt moet je de DNS van winroute niet gebruiken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ah ok srry wist niet

maar dan nog kun je die van je (ad) gebruiken toch ?

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 14-09-2003 19:48 ]

Iperf