Toon posts:

[webDAV] linken naar bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig een content management systeem op te zetten, dat gebruik maakt van WebDAV. Het idee is met een druk op een link, het corresponderende bestand bewerkt en weer opgeslagen kan worden via een willekeurige applicatie, alsof ze op een lokale schijf staan.

Dat laatste werkt prima.

Het eerste lijkt ingewikkelder. Ik kan wel een link maken die naar een gehele WebFolder verwijst*, maar niet een die na een klik een specifiek bestand opent: in dat geval wordt 'slechts' de map getoont waar het file inzit en moet er nogmaals geklikt worden op het bestand om te openen.

Heeft iemand een idee welke code ik kan gebruiken om het bestand direct geopend te krijgen, waarbij de WebDAV functionaliteit (bewerken, direct opslaan via ctrl_s) gehandhaafd blijft ?

Alvast hartelijke dank.

Byba

* de code die ik hiervoor gebruik is:

<A id="id_openInWebFolderLink" style="behavior:url(#default#AnchorClick);" Target="_blank" href="host/map(/file)" Folder="host/map(/file)">Open In Web Folder</A>

Verwijderd

Topicstarter
Er moet toch iemand zijn...

Verwijderd

euh, ik ben er kortstondig mee bezig geweest. Was nog niet begonnen of project werd afgekapt. Maar ik geloof niet dat je zo simpel een bestand kan openen met webdav. Je moet echt een aantal requests naar de server doen etc. Ik ga 's ff zoeken wat ik er nog van kan vinden (ik beloof niks).

Ik gooi ff wat linkjes neer, weet niet of je ze al kent of er wat aan hebt:

http://www.ics.uci.edu/~ejw/authoring/implementation.html
http://asg.web.cmu.edu/rfc/rfc2518.html

hm, ben je niet erg aan 't helpen. Er staan ook weinig echte voorbeelden op het web geloof ik. Wel veel over allerlei tools etc.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik vind daar inderdaad ook niets in deze richting.

in ieder geval bedankt voor je moeite.

iemand nog een geniale ingeving?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Zope maakt ook gebruik van WebDAV, ik weet zo 1-2-3 een applicatie die precies doet wat jij boven beschrijft, je zou de source even door kunnen kijken om te zien hoe de request afgehandeld wordt. Het is echter geen pure server side oplossing.

http://www.zope.org/Members/Caseman/ExternalEditor

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Helaas kan je niet zomaar via een link (a href) een file via webdav openen. De file waarnaar je link wijst wordt gedownload naar je temp directory en vanaf daar geopend. Opslaan wordt ook gedaan naar dat bestand in je temp directory, webdav wordt dus helemaal niet gebruikt.

Ik heb voor ons cms systeem een client programma geschreven en dit client programma met een extentie verbonden. Als ik een file via webdav wil openen laat ik de browser een bestand genereren met als inhoud de url van de webdav link. Dit bestand wordt gedownload, in de temp directory gezet en uitgevoerd door mijn client programma. Mijn client programma start weer het uiteindelijk programma op met als url de webdav url.

Op deze manier maak ik het mogelijk via apache en webdav openoffice bestanden te openen en op te slaan direct op de server.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 15:14:
ik vind daar inderdaad ook niets in deze richting. In ieder geval bedankt voor je moeite. Iemand nog een geniale ingeving?
De oplossing van wkamphuis vind ik eigenlijk wel een geniale oplossing. 100 punten erbij!

[Een beetje offtopic]
Het principe van WebDAV vind ik heel interessant en het zou mooi zijn om WebDAV-ondersteuning in te bouwen in bestaande programma's die bestanden openen/opslaan. Het klinkt als een leuke feature die veel klanten zullen waarderen. Om er een gevoel bij te krijgen: is alleen ophalen en opslaan van bestanden via WebDAV eenvoudig te implementeren in een executable, of zit daar juist veel programmeerwerk in?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Om er een gevoel bij te krijgen: is alleen ophalen en opslaan van bestanden via WebDAV eenvoudig te implementeren in een executable, of zit daar juist veel programmeerwerk in?
Zover ik weet zit webdav in alle MS office programma's en uiteraard in openoffice. Start MS Word maar eens geeft bij 'openen bestand' een url. Dit zou het bestand moeten openen via de webdav manier. (kan ff niet testen, heb Linux hier).

Het probleem zijn echter de browsers. Als je op een url klikt met een binary file (.doc, .sxw, etc.) dan download je browser dat bestand, plaatst het in je temp directory en start het uiteindelijk programma met het path naar dat tijdelijke bestand. Zonder een aanpassing van de browsers, of een eigen client zoals ik heb gemaakt, kan je niet zo 123 een webdav link openen.

Verwijderd

tomatoman schreef op 21 september 2003 @ 00:59:
[...]
De oplossing van wkamphuis vind ik eigenlijk wel een geniale oplossing. 100 punten erbij!

[Een beetje offtopic]
Het principe van WebDAV vind ik heel interessant en het zou mooi zijn om WebDAV-ondersteuning in te bouwen in bestaande programma's die bestanden openen/opslaan. Het klinkt als een leuke feature die veel klanten zullen waarderen. Om er een gevoel bij te krijgen: is alleen ophalen en opslaan van bestanden via WebDAV eenvoudig te implementeren in een executable, of zit daar juist veel programmeerwerk in?
In Windows XP zit het ingebakken tegenwoordig (heet dan WebFolder), kan je gewoon een drive mappen, in de oude Office heb je een raar vinkje bij de file open dialoog. Voor de rest valt het op zich wel mee om het standaard openen en schrijven te implementeren denk ik. (zie info bij linkjes die bovenaan staan).
Pagina: 1