Is er nog iemand die Amiga software kan leveren. Ik ben eigenlijk opzoek naar zo'n muziek programma als octamed of fasttracker. Ik weet dat je tegenwoordig alles kan downen, maar ik krijg dit niet van mijn pc op mijn Amiga. Ikweet niet of dit illegaal is, maar dan hoor ik het wel.
protracker is te downloaden voor de amiga en als je dan nog ergens een losse amiga drive hebt liggen kun je die met wat knutsellen aan je pc koppelen das misschien wel de moeite waard om te proberen want ik denk niet dat je nog in winkels ofzo aan amiga disks kunt komen.
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Verwijderd
Waarom moeilijk doen...in AmigaOS kun je PC diskettes gewoon gebruiken, je moet dan in de OSmap/Storage/DOSDrivers PC0 dubbelklikken en dan in OSmap/Tools/Commodities Crossdos opstarten...als je dit hebt gedaan kun je dus met windows geformateerde diskettes met de amiga lezen en schrijvenBware81 schreef op 14 September 2003 @ 18:26:
als je dan nog ergens een losse amiga drive hebt liggen kun je die met wat knutsellen aan je pc koppelen das misschien wel de moeite waard om te proberen want ik denk niet dat je nog in winkels ofzo aan amiga disks kunt komen.
edit:
Ik dacht dat je ze zelfs op DOS kunt formateren!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 18:44 ]
Dat gaat niet zomaar want dan mis je ook nog de Amiga floppy controller die de floppydrive moet aansturen...Bware81 schreef op 14 September 2003 @ 18:26:
als je dan nog ergens een losse amiga drive hebt liggen kun je die met wat knutsellen aan je pc koppelen
Lenergy: Op AmiNet is genoeg legale software te vinden http://wuarchive.wustl.edu/~aminet/
Klopt.Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 18:40:
edit:
Dat was ook het probleem niet. Het ging meer om gedownde zooi over te brengen naar zijn amiga.warp schreef op 14 September 2003 @ 18:54:
Lenergy: Op AmiNet is genoeg legale software te vinden http://wuarchive.wustl.edu/~aminet/
en Warp. Gebruik aub onderstaande knop.
[ Voor 20% gewijzigd door The Dolf op 14-09-2003 18:58 ]
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Anders kijk es op compcity waar je nog alles voor Amiga kan kopen.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Het is dus niet mogelijk om software via de pc op diskette te zetten en vervolgens op de amiga af te draaien, begrijp ik dat goed?
Verwijderd
Zie m'n eerdere post...gaat welVerwijderd schreef op 14 September 2003 @ 19:09:
Het is dus niet mogelijk om software via de pc op diskette te zetten en vervolgens op de amiga af te draaien, begrijp ik dat goed?
Misschien een rare vraag, maar waar kan ik dit vinden:
OSmap/Storage/DOSDrivers PC0 dubbelklikken en dan in OSmap/Tools/Commodities Crossdos opstarten
OSmap/Storage/DOSDrivers PC0 dubbelklikken en dan in OSmap/Tools/Commodities Crossdos opstarten
Verwijderd
Ik neem aan dat je AmigaOS op HD hebt geinstalled dan is het dus Sys:Storage/DOSDrivers/PC0 ("PC0" is een script dat zorgt dat je PC disks kunt gebruiken i.s.m. "Crossdos") dan start je Sys:tools/Commodities/Crossdos.Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 19:18:
Misschien een rare vraag, maar waar kan ik dit vinden:
Nadat je "PC0" en "Crossdos" hebt gestart kun je een PC floppy (770K als je Amiga een DD drive heeft) als een Amiga disk gebruiken
Ik ga eerst maar wat zelfstudie doen voordat ik verder ga vragen. Maar bedankt voor het in de goede richting trappen.
Verwijderd
Ik moet die proggies nog wel ergens hebben liggen op een Amiga floppy, ik heb ze zeker nog op de harde schijf staan.
Trouwens gebruik jij wel een harde schijf met jouw Amiga?
Waarom zou je nog in deze tijd muziek gaan maken met Octamed, er zijn nu toch veel betere programma's voor de PC.
Trouwens gebruik jij wel een harde schijf met jouw Amiga?
Waarom zou je nog in deze tijd muziek gaan maken met Octamed, er zijn nu toch veel betere programma's voor de PC.
Nee ik gebruik geen harde schijf. Ik ben trouwens al voorzien in die bepaalde programma's, een maatje had nog wat spul op zolder (onder 5 cm stof) liggen.
En waarom ik die Amiga gebruik..... Tja dat retro gevoel!
En waarom ik die Amiga gebruik..... Tja dat retro gevoel!
Beter lezen. Zijn vraag bevat 2 delen:The Dolf schreef op 14 September 2003 @ 18:57:
Dat was ook het probleem niet. Het ging meer om gedownde zooi over te brengen naar zijn amiga.
1) Waar de software vandaan te halen.
2) Hoe van PC naar Amiga.
Op vraag 2 had Jack Hair al antwoord gegeven. Ik vulde vraag 1 in.
offtopic:
Normaliter wel ja, maar dit waren gewoon 3 afzonderlijke reacties.
Normaliter wel ja, maar dit waren gewoon 3 afzonderlijke reacties.
[ Voor 40% gewijzigd door warp op 16-09-2003 16:20 ]
Omdat OctaMED in veel gevallen al ruim voldoende is misschien? Niet iedereen zit op Cubase of Pro Tools te wachtenVerwijderd schreef op 14 september 2003 @ 19:41:
Verwijderd
Op de PC zal/kan Octamed voldoende zijn maar de topicstarter wil muziek maken op de Amiga, terwijl hij ook een PC bezit.warp schreef op 16 September 2003 @ 16:28:
[...]
Omdat OctaMED in veel gevallen al ruim voldoende is misschien? Niet iedereen zit op Cubase of Pro Tools te wachtenVan OctaMED bestaat ook een Windows versie, kijk maar even op http://www.octamed.co.uk/
Trouwens nog bedankt voor de link naar Octamed.
Ga het zeker downloaden, heb veel muziek gemaakt op de Amiga met Octamed.
Pagina: 1