[XP] geen spellen meer na Themeworld patch

Pagina: 1
Acties:

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Topicstarter
2 dagen geleden zat ik weer eens in de oude doos te graaien en kwam een oud spel tegen: Theme Park World.

In der tijd speelde ik dat altijd op een win98 machine en dat werkte prima.
Nu heb ik XP en ik moest een patch downloaden om theme park aan de praat te krijgen.

Ik ben nu weer uitgespeeld ;) maar nu blijkt dat ik de nieuwere spellen zoals colin mcrae rally niet meer kan spelen. Het beeld blijft gewoon zwart en het lijkt alsof hij steeds maar blijft laden.

Het lijkt erop dat het geheugen wat de computer gebruikt niet meer afgesteld is op XP niveau (whatever that may be). Dit kwam ik tegen via google.
Ik heb alleen geen idee meer hoe ik dit recht moet zetten. De patch incl spel heb ik er inmiddels al afgegooid, zonder succes :'(

Verwijderd

Zal vast wel met je pagefile te maken hebben

Ga eens naar system properties -> Advanced -> Performance -> Settings -> Advanced -> Change -> System managed -> Set
Nu even rebooten

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Of als je herstelpunten hebt gewoon herstellen ;)
Maar het is altijd handig om, om de 10 dagen ofzo een back-up maken en die veilig verbergen :) (Dan bdoel ik alleen de program files dir met documents and settings en Windir :) ) ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De buren hebben meer verstand van zaken die specifiek over spelletjes gaan. SA --> SPV.

Wat zag je precies op Google staan - misschien staat het daar wat duidelijker.
(Het zou trouwens dan handig zijn als je je specs geeft - zie ook Lees dit voor je een topic opent/een reply post! )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 20:52:
Zal vast wel met je pagefile te maken hebben

Ga eens naar system properties -> Advanced -> Performance -> Settings -> Advanced -> Change -> System managed -> Set
Nu even rebooten
Dat was dus ook het eerste wat ik dacht maar die staat gewoon goed.
serhat schreef op 15 September 2003 @ 11:02:
Of als je herstelpunten hebt gewoon herstellen ;)
Maar het is altijd handig om, om de 10 dagen ofzo een back-up maken en die veilig verbergen :) (Dan bdoel ik alleen de program files dir met documents and settings en Windir :) ) ;)
Tsja, maar dat hebben we dus niet gedaan |:( :'(
F_J_K schreef op 15 September 2003 @ 11:08:
De buren hebben meer verstand van zaken die specifiek over spelletjes gaan. SA --> SPV.

Wat zag je precies op Google staan - misschien staat het daar wat duidelijker.
(Het zou trouwens dan handig zijn als je je specs geeft - zie ook Lees dit voor je een topic opent/een reply post! )
Mijn specs staan altijd onderaan mijn post :+
En ik vind het meer een WOS vraag aangezien er iets verandert is in de setup, maar goed. You're the boss >:)
Wat google betreft, daar bedoel ik de patch mee die ik ginstalleerd heb. Daar hadden ze het over memory allocation in XP zodat het spel niet contstant geheugen zocht. Kan het nu natuurlijk niet meer vinden. |:(

[ Voor 21% gewijzigd door HappyGilmore op 15-09-2003 11:19 ]

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
Goed, ik heb een soort van oplossing. Als ik elk ander spel opnieuw installeer dan werkt het weer. Wat nu het probleem was ..... 8)7
Pagina: 1