e-tech router als modem in te stellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
Hoi,

Ik wou graag weten hoe ik een e-tech 4 poorts router als modem in kan stellen zodat ik deze in de WAN ingang van mijn Draytek router kan stoppen.

Dit wil ik nl. omdat de firewall van Draytek shielded zijn en die van de E-tech router niet. Die E-tech router firwall wil ik dan uitzetten (ik neem aan dat dat kan)

Alle hulp is welkom!

So what

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
euh welke E-tech heb je ?de witte?

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

Ik neem dat je een E-tech ADSL router (incl 4 ports switch) hebt, anders kun je er natuurlijk niet een modem van maken...

Zet je in je E-tech dat dhcp server uit, en stel een vast ip adres in. Het ip moet binnen de scope van je Draytek router zitten. Volgens mij kun je dan simpelweg dmv een UTP-kabeltje de 2 routers verbinden (dus in de wan-poort van de Draytek en in een willekeurige poort van je E-tech). Suc6! en laat het resultaat nog even weten :)

PS: E-tech wel op bridge zetten (om router functie uit te zetten).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 09:00 ]

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
hoi ik heb een router een blauwe 4 poorts,

De dhcp staat al uit en de draytek is de dhcp server. Dus als ik nu een vaste ip aan m'n e-tech router geef, krijg ik m goed door m'n draytek wan zonder verder nog iets in te stellen?

Nou dat ga ik maar s proberen! Danku

So what

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ben ik nou dom, of zie ik geen enkel nut om 2 routers aan elkaar te knopen :?
Woei .. NAT op NAT 8)7

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Wel, dit is het argument van de TS: "Dit wil ik nl. omdat de firewall van Draytek shielded zijn en die van de E-tech router niet." Trek dus je eigen conclusies :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

je moet natuurlijk niet 2 maal gaan natten, dat is nergens goed voor.
dus sluit de etech met een gewone poort aan een gewone poort van de draytek.

de vraag is, wat wil je eigenlijk?
wil je gewoon het aantal poorten uitbreiden?

en wat bedoel je eigenlijk, met de etech als modem instellen??
het is router, dan kan je er niet een modem van maken.
bedoel je niet, ik wil er een switch van maken?

[ Voor 28% gewijzigd door job op 15-09-2003 12:39 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aha ..

Dus we knopen 2 apparaten met dezelfde functionaliteit aan elkaar , zodat we van de ene de FW gebruiken, en van de andere de NAT ofzo :?
* Koffie vindt het heel vaag als je het niet erg vind ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, Koffie, zo te zien heeft 1 apparaat een modem ingebouwd, en de andere heeft de betere firewall. Dus je gebruikt functionaliteit van beide bakken.

Of dit snugger is is een tweede.

Forget your fears...
...and want to know more...

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
ik kan ze natuurlijk ook allebei verkopen en een nieuwe aanshaffen, maar dan ben ik duurder uit

So what

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
ik heb trouwens nog niet geprobeerd, ik vraag me af wat voor instellingen ik op me draytek moet zetten omdat die wan poort verschillende dingen kan zoals ppoe enzo, wie kan mij helpen?

So what

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

YellowCube

Wait...what?

Aetje schreef op 15 September 2003 @ 12:58:
Mja, Koffie, zo te zien heeft 1 apparaat een modem ingebouwd, en de andere heeft de betere firewall. Dus je gebruikt functionaliteit van beide bakken.

Of dit snugger is is een tweede.
Ik heb hetzelfde gedaan met een etech en een 3Com router en ik beschouw mezelf als redelijk tot behoorlijk snugger ;)
Als je de E-Tech router functie gewoon uitschakelt (bridgen dus) dan werkt het prima.
Helaas kan ik de TS niet helpen met de instellingen van de WAN poort aangezien de 3Com nagenoeg idioot-bestendig is en alles vanzelf goed instelt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
Wie o wie kan mij wel helpen?!!
YellowCube schreef op 16 September 2003 @ 08:49:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan met een etech en een 3Com router en ik beschouw mezelf als redelijk tot behoorlijk snugger ;)
Als je de E-Tech router functie gewoon uitschakelt (bridgen dus) dan werkt het prima.
Helaas kan ik de TS niet helpen met de instellingen van de WAN poort aangezien de 3Com nagenoeg idioot-bestendig is en alles vanzelf goed instelt.

So what

Verwijderd

Ik heb dezelfde E-tech modem maar de firwall uitzetten zit er niet in...erger nog
Volgens E-Tech geen firewall aanwezig.

Dit apparaat bevat een een ADSL ethernet-modem, router en 4-poorts switch. Ook te gebruiken als ethernet ADSL modem.
- Ethernet to ADSL self learning Transparent Bridging
- Built-in DHCP-server en client
- Virtual webserver via NAT (Network Address Translation)

Sorry, maar dat kan niet, de draytek is dan nog steeds je ADSL modem.
Wel kan je via een bridge je E-Tech modem gebruiken maar gebruik dan gewoon de E-Tech als modem....instellingen overnemen en testen of het werkt.
Mijn advies is.... gebruik de Draytech als modem, schijnt toch beter te zijn.

Verwijderd

Ik heb ook een ''E-TECH ADSL modem router met 4 poort switch ISDN''. Nu had ik een vraagje, weet iemand of het met die router mogelijk is de bandbreedte voor verschillende aangesloten pc's te beperken?

Steve-o

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:17
Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 03:17:
Ik heb dezelfde E-tech modem maar de firwall uitzetten zit er niet in...erger nog
Volgens E-Tech geen firewall aanwezig.

Dit apparaat bevat een een ADSL ethernet-modem, router en 4-poorts switch. Ook te gebruiken als ethernet ADSL modem.
- Ethernet to ADSL self learning Transparent Bridging
- Built-in DHCP-server en client
- Virtual webserver via NAT (Network Address Translation)

Sorry, maar dat kan niet, de draytek is dan nog steeds je ADSL modem.
Wel kan je via een bridge je E-Tech modem gebruiken maar gebruik dan gewoon de E-Tech als modem....instellingen overnemen en testen of het werkt.
Mijn advies is.... gebruik de Draytech als modem, schijnt toch beter te zijn.
Met de 3.27 firmware kun je de firewall aan/uit zetten, stuur een mailtje naar e-tech om de firmware te verkrijgen.

Ik heb een E-tech adsl modem/router v2 analoog gehad, nog iets grappigs in de 3.27 firmware: je kunt in een drop-down menu kiezen of je een Annex-A of Annex-B modem hebt 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 07-03-2004 13:21 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:17
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 13:00:
Ik heb ook een ''E-TECH ADSL modem router met 4 poort switch ISDN''. Nu had ik een vraagje, weet iemand of het met die router mogelijk is de bandbreedte voor verschillende aangesloten pc's te beperken?

Steve-o
Er zit helaas geen QoS ondersteuning in deze router, deze bijvoorbeeld wel.

Verwijderd

Oh jammer! in ieder geval bedankt!
Is er dan wel een andere manier om de bandbreedte voor pc te beperken. Ik woon namelijk in een studentenhuis. Eerst zaten we maar met z'n achten erop maar sinds een paar weken met 24. (De snelheid is ongeveer 4000 K bit/s volgens mij. ) Sinds iedereen erop zit gaat het echt kakkend langzaam! Ik heb het idee dat iemand alle bandbreedte in gebruik neemt. Bestaat er misschien een programmaatje waarmee je dat kan regelen?

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!

Bedankt!

Steve-o

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 13:39:
Oh jammer! in ieder geval bedankt!
Is er dan wel een andere manier om de bandbreedte voor pc te beperken. Ik woon namelijk in een studentenhuis. Eerst zaten we maar met z'n achten erop maar sinds een paar weken met 24. (De snelheid is ongeveer 4000 K bit/s volgens mij. ) Sinds iedereen erop zit gaat het echt kakkend langzaam! Ik heb het idee dat iemand alle bandbreedte in gebruik neemt. Bestaat er misschien een programmaatje waarmee je dat kan regelen?

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!

Bedankt!

Steve-o
Netlimiter, moet je geloof ik wel een pc als router gebruiken ipv een hardware router.

Of gebruik een linux doos en doe aan traffic shaping zie:

http://lartc.org/lartc.html

en deze google thread

http://groups.google.com/...me.hensema.net%26rnum%3D6

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

hoi allemaal!

ik heb een flink probleem met mijn E-Tech Router!
redelijk vaak valt mijn internet weg, onder het chatten ofzo..
ik heb alles al geprobeerd, router ingeruild, andere adapter er op gezet, niks werkt, soms werkt ie wel een tijdje goed, en op het andere moment valt ie elke 10 minuten uit.. ik heb een ADSL/Cable Router, RTVP03. ik word nie goed van dat ding.. kunnen jullie mij helpen?

alvast bedankt!
Groeten William :|

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 14:20:
hoi allemaal!

ik heb een flink probleem met mijn E-Tech Router!
redelijk vaak valt mijn internet weg, onder het chatten ofzo..
ik heb alles al geprobeerd, router ingeruild, andere adapter er op gezet, niks werkt, soms werkt ie wel een tijdje goed, en op het andere moment valt ie elke 10 minuten uit.. ik heb een ADSL/Cable Router, RTVP03. ik word nie goed van dat ding.. kunnen jullie mij helpen?

alvast bedankt!
Groeten William :|
Ik ben bang dat het weinig nut heeft om jou probleem in dit (oude!) topic te posten. Zoek ff met de search en google en mocht je er écht niet uit komen (nadat je dus goed gezocht hebt), dan zou je een eigen topic kunnen openen waarin je duidelijk je probleem aangeeft en wát je al geprobeerd hebt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 15-07-2004 14:36 ]

Verwijderd

wat Osiris zei, en daarnaast is de kans best groot dat het niet aan je router ligt, zeker als je die hebt ingerolen en hij doet t nog steeds niet.
als je kabel hebt kabelboer kapotschelden via de telefoon (schijnt te werken, bij UPC doen alle klanten het) en anders eerst maar eens je modem in de gaatjes houden of het ook daadwerkelijk zo is dat je wél verbinding hebt ondanks dat je niet kan internetten.

het type modem dat je hebt bepaalt overigens of je voor Jan L. een router hebt gekocht. de moderne Thompson 510 adsl modems zijn bijvoorbeeld al routers, met meer functies dan de meeste DSL routers. dus had je met een switch ook klaar geweest. Als je een ethernet modem hebt kun je dus proberen een switch te gebruiken ipv een router, en dan kijken of je probleem over gaat. zo niet zit je probleem niet in je router.

Verwijderd

Zie de heren hierboven :) Dit topic gaat over een totaal ander probleem.

Je mag een nieuwe starten volgens deze regels:
Starten van topics in NT *lezen*
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.