[PM] Messenger Plus!-draadjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snuffelde net in de reacties van de laatste drie Messenger Plus-meukitems, en ik viel net niet van de stoel af :o. Ik heb enkele reacties die veel te hoog beoordeeld zijn, en voldoen op een lager niveau. Ik weet niet of het zinvol is om reacties van juli te PowerModden, maar dat is aan jullie :). Hier komen ze:

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=810344
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=810356
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=810398
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=848565
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=848609
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=848692
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=848744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het lijkt me toch niet erg belangrijk om deze reacties te bewaren voor het nageslacht.

Van mij mogen ze ge PM-ed (?) worden. +4 voor een quote, tssk...

En nog erger:
Gepost door PHuNK dinsdag 9 september 2003 - 00:47 Score: 4 (Behulpzaam)
Dan zal ie vast het adware gebeuren hebben gevonden :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Als ik heel eerlijk moet zijn ben ik het niet van plan. Waar leg je de grens om in het archief te gaan duiken. Wat mij betreft starten we na het testen met een schone lei en gaan we vanaf dan proberen het bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Hierbij deel ik ook de mening van * KeX Een reactie van Juli is te lang geleden om je nu nog te druk over te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
De eerste drie reacties zijn van juli, maar de rest van de aangehaalde urrels zijn nog van september en die staan van mij uit way te hoog. Ik heb er alle begrip voor dat reacties die ouder zijn dan x-weken niet meer gemodderd worden (daar hebben jullie het achter de schermen zelfs nog over gehad ;) ), dus als jullie er niks mee willen doen; fine by me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

💀 too old to die young

De eerste drie zijn imo wel een beetje verjaard :+ maar op speciaal verzoek wil ik er best eens induiken (zolang het maar geen structureel ouwe draadjes uit de sloot halrn word).
* botoo heeft voor het slapen gaan alle zeven reacties wat rechter gezet :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit vind ik dus echt niet kunnen. Reacties van maanden oud, die moet je gewoon eens met rust laten. Waar ligt de grens? Wordt straks de gehele database sinds het ontstaan van tweakers opnieuw gemod? Ik vind dat de PM ook een tijdslimiet moet krijgen, hooguit een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

polaris, oppositie is prima, maar kun je ook uitleggen _waarom_ je vind dat oude mismoderaties niet gecorrigeerd mogen worden?

We zitten niet om werk verlegen, en het is niet de bedoeling om actief te gaan zoeken in oude draadjes, maar als je toch ergens tegenaan loopt dan is het wmb prima om dat rechter te zetten.

Veel prioriteit wil ik er niet aan geven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

polaris schreef op 15 September 2003 @ 07:22:
Dit vind ik dus echt niet kunnen. Reacties van maanden oud, die moet je gewoon eens met rust laten. Waar ligt de grens? Wordt straks de gehele database sinds het ontstaan van tweakers opnieuw gemod? Ik vind dat de PM ook een tijdslimiet moet krijgen, hooguit een week.
Zoals al eerder aangegeven is dat niemands bedoeling. Helemaal vastgelegd is het nog niet, maar er moet ook nog een plan de campagne komen voor de definitieve PM. Ik denk dat dit wel één van de adviezen van de bèta testers gaat worden (als ik in dit geval ook namens /me mag spreken).

En verder mag dit dan mooi als onderdeel van de test beschouwd worden.

En nee, ik probeer niet nu en in de toekomst alles wat krom is recht te lullen onder de noemer testen.

Daarnaast ben ik net als /me , ondanks het feit dat ik het PM-en van oude reacties ook niet zie zitten, geïnteresseerd in je motivatie. Roepen dat je het echt niet vindt kunnen heb ik persoonlijk niets aan. Juist in de testfase heb ik behoefte aan opbouwende kritiek/feedback. Zodat we voor de definitieve PM ook een onderbouwd advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Tja, waarom zou je oude draadjes wel gaan bijmodden?

Het eerste argument dat wordt aangedragen is leesbaarheid. Mensen hebben een bepaald niveau ingesteld onder welk ze geen reacties te zien krijgen. Als ze onterecht te hoog of te laag staan werkt dat niet goed dus is het beter het te corrigeren. Alleen worden draadjes van maanden oud nog maar zo zelden gelezen dat dit argument geen hout meer snijdt. Lezers van oude draadjes zijn trouwens meestal experts die hun niveau toch op -1 hebben staan. (Zoeken is moeilijker dan je denkt.)

En dan is er nog het argument van een correcte beloning in karma voor goede reacties. Ik vind dat je beloning voor een bepaalde reactie na een bepaalde tijd gewoon vast moet liggen zelfs al is hij niet helemaal correct. Vergelijk het maar met de belastingdienst: na vijf jaar valt er niets meer aan je aanslag te veranderen ook al was hij aantoonbaar onjuist. En dan is er natuurlijk nog het probleem dat nooit objectief vast te stellen valt wat nou de "juiste" score voor een reactie is. Wat de PM op dat moment vindt is zijn mening, niet meer en niet minder.

Al met al vind ik het modden van ouwe koeien een slechte zaak. (Maar goed, dat is mijn mening.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Tja, waarom zou je oude draadjes wel gaan bijmodden?
Ik zou bijna vragen waarom je uberhaupt zou modden, maar dat is een te flauwe opmerking ;)

Je eerste argument geeft feitelijk aan dat reacties op een bepaalde score de leesbaarheid bevorderen (ergo: daarom modden we dus :) ). Dat oude draden lezers (zoekers) hun prefs waarschijnlijk op -1 hebben staan, vind ik een zinvolle opmerking, maar dat is niet van belang in het kader van de modbare ouderdomsdrempel.

Je vergelijking met het verjaarsysteem van de belasting vind ik een aardige, en dat is iets waar we over na mogen denken. _Hoe_ oud is nu werkelijk _te oud_? Zoals KeX al aangeeft, die drempelwaarde is in ontwikkeling.
En dan is er natuurlijk nog het probleem dat nooit objectief vast te stellen valt wat nou de "juiste" score voor een reactie is. Wat de PM op dat moment vindt is zijn mening, niet meer en niet minder.
Dat is nog eens een ouwe koe }:O , en daar is al eerder over gesproken. Je moet van de PM/LM/admins/etc. kunnen verwachten dat ze objectief zullen modereren/corrigeren. Ongetwijfeld gaat dat niet foutloos, maar het blijft wel bespeekbaar.
oftewel:
We moeten het samen doen :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
botoo schreef op 15 september 2003 @ 11:08:
Je vergelijking met het verjaarsysteem van de belasting vind ik een aardige, en dat is iets waar we over na mogen denken. _Hoe_ oud is nu werkelijk _te oud_? Zoals KeX al aangeeft, die drempelwaarde is in ontwikkeling.
*uche*
Ga geen oude reakties PM'en. De normale modstatussen zijn in principe vrij tot een week na plaatsing van de reaktie. 24 uur is eigenlijk net iets te kort, en je weet niet hoe het een keer zou uitkomen als er eens wat mensen afwezig zijn. Een week is dan nog wel redelijk.

De optie -2 zou is in principe niet beperkt. Dit omdat je die optie gewoonweg zelden gebruikt, alleen bij uitersten. Ook als een reactie ouder is dan 3 weken en je loopt er nog tegenaan ben ik van mening dat je eigenlijk de mogelijkheid zou moeten hebben om zoiets dan meteen op de -2 te moeten zetten.
;) :Y)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

polaris schreef op 15 september 2003 @ 10:48:
...

Al met al vind ik het modden van ouwe koeien een slechte zaak. (Maar goed, dat is mijn mening.)
We zijn het niet oneens. Een slechte zaak wil ik het niet noemen. Vanuit de ook de door jou aangehaalde archiveringstaak is het namenlijk wel nuttig. Het modsysteem is o.a. juist daarvoor en karma is slechts een afgeleide. Maar gezien het IMO onbegonnen werk is en de willekeur weer om de hoek komt kijken ben ik geneigd om het te laten rusten en om met een schone lei te beginnen.

Maar als er mensen zijn met sterke contra argumenten, ben ik best bereid om mijn mening, en het het daaruit volgende advies, bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Renegade schreef op 15 September 2003 @ 11:15:
*uche*

[Ga geen oude reakties PM'en.]

;) :Y)
ben ik me zeer wel van bewust, maar in deze situatie vond ik het verdedigbaar omdat e.e.a. aan elkaar gelieerd is.

De noodzaak voor de oude reacties is niet aanwezig, maar voor de volledigheid i.c.m. de nieuwere vond ik het wel zo correct.

. . . en aangezien de scheidingslijn in dit specifieke geval zo mooi te bepalen is, vind ik het ook een mooi bespreekpunt :Y)

(Ik zou het bijna jurisprudentie willen noemen, maar dan gaat SDB me vast en zeker belerend toespreken en dat wil ik graag vermijden)
:P

edit:

Voor de duidelijkheid: ik ben in principe ook tegen modden van te oude draadjes, maar zet me niet botweg af tegen uitzonderingen.

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 15-09-2003 12:05 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

botoo schreef op 15 September 2003 @ 12:02:
[...]

(Ik zou het bijna jurisprudentie willen noemen, maar dan gaat SDB me vast en zeker belerend toespreken en dat wil ik graag vermijden)
Laten we het op een mooie praktijkcasus houden. :+

Ik denk ook dat je voorzichtig moet zijn met het toepassen van de tools op oude reacties. Mede om wat * Polaris zegt: op een gegeven moment laat zelfs de belastingdienst de zaak rusten, waarom hier ook niet. Ook vind ik het argument van willekeur vrij sterk. Je kunt nooit *alle* oude draadjes doorlopen, dus die reacties die je er net wél uitpakt worden eigenlijk onevenredig benadeeld. Dat in aanmerking genomen moet het wat mij betreft een alles of niets zijn.

Daar komt bij, dat voor de user-moderaties óók een limiet bestaat. Als je users 48 uur de tijd geeft en het daarna afsluit, lijkt het me geen goede zaak om als PM een half jaar terug in de tijd te duiken, om nog eens even wat dingen recht te gaan zetten. Op een gegeven moment moet je het als 'goed' beschouwen.

Toch hoef je er naar mijn idee ook weer geen halszaak van te maken hoor... Als * RV met wat actuele misstanden aan komt zetten en in het voorbijgaan ook enkele oudere mismoderaties in het oog heeft gekregen, waarom dan niet modden? Karma is uiteindelijk maar karma... Nu we de tools eindelijk hebben, vind ik het geen doodzonde om een enkel foutje uit het verleden recht te trekken.

Maar zoals ik al eens eerder gezegd heb... uiterste terughoudendheid is geboden. :) Het uitgangspunt moet naar mijn idee zijn, dat we dan in het verleden maar beter op hadden moeten letten. Om nu de tools toe te passen omdat we in het verleden steken hebben laten vallen, is misschien niet echt correct. Ik voel daarom veel voor het 'schone-lei-idee' om geen draadjes te modden van ver vóór de PM-bètafase. We leven nu, dus gebruik deze tijd om nú de draadjes goed te modden, zodat we daar over een maand of twee niet meer op terug hoeven te komen. :D

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Superdeboer kopte op 15 September 2003 @ 15:00 de PM-bal braaf in::P

... voorzichtig zijn met het toepassen van de tools op oude reacties.

Als * botoo met wat actuele misstanden aan komt zetten en in het voorbijgaan ook enkele oudere mismoderaties in het oog heeft gekregen, waarom dan niet modden? ... Nu we de tools eindelijk hebben, vind ik het geen doodzonde om een enkel foutje uit het verleden recht te trekken.

... uiterste terughoudendheid is geboden. :)
:*

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Karma is uiteindelijk maar karma
Voor jou wel ja :X B) 8)7 O-) :+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Goed om te zien dat dit eens goed uitgepraat wordt, met betrekking tot oude reacties :). Ik ben zelf ook van mening dat je niet de oude draden moet gaan opzoeken om maar te PowerModden en wat mij betreft mogen de de reacties ouder dan pakweg vier weken met rust gelaten worden. In dit geval met de Messenger Plus!-draadjes ben ik op enkele verkeerd staande reacties gestuit die wat mij betreft gePM mogen worden. Het zijn praktisch alleen maar reacties die één-lijnerig zijn en daarom niet echt waardevol zijn. Het is discussiëerbaar of deze daadwerkelijk nog na een tijd een PowerModeratie mogen ontvangen :). Zoals het er nu voorstaat is het vijf (* KeX , * Polaris , * botoo , * Teckna en * Superdeboer ) tegen twee (* Robin en /me (ook hallo :* :P)). Dus wat mij betreft is dit nu duidelijk, en hoeft er alleen nog maar een duidelijke deadline voor oude reacties opgesteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium wilt ook tegen zijn.

Voor je het weet kan je de hele Database hermoddereren en daar heeft niemand iets aan.

* Delerium wijst erop dat een PM dan ook de begindagen van een karmakoning ongemerkt kan devalueren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Robin Vreuls schreef op 15 September 2003 @ 16:13:
Goed om te zien dat dit eens goed uitgepraat wordt, met betrekking tot oude reacties :). Ik ben zelf ook van mening dat je niet de oude draden moet gaan opzoeken om maar te PowerModden en wat mij betreft mogen de de reacties ouder dan pakweg vier weken met rust gelaten worden. In dit geval met de Messenger Plus!-draadjes ben ik op enkele verkeerd staande reacties gestuit die wat mij betreft gePM mogen worden. Het zijn praktisch alleen maar reacties die één-lijnerig zijn en daarom niet echt waardevol zijn. Het is discussiëerbaar of deze daadwerkelijk nog na een tijd een PowerModeratie mogen ontvangen :). Zoals het er nu voorstaat is het vijf (* KeX , * Polaris , * botoo , * Teckna en * Superdeboer ) tegen twee (* Robin en /me (ook hallo :* :P)). Dus wat mij betreft is dit nu duidelijk, en hoeft er alleen nog maar een duidelijke deadline voor oude reacties opgesteld te worden.
Daar hebben we het al over gehad in PMO, daarin was een limiet wensenlijk maar niet hard ingecode in de powermod. de club powermodders zijn 'trouw' genoeg om zich daadwerkelijk aan afspraken te kunnen houden :) daarnaast zullen er ook wel eens uitzonderingen zijn (zoals bijvoorbeeld een -2 moderatie)

[ Voor 4% gewijzigd door Teckna op 15-09-2003 17:03 ]

Pagina: 1