Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Enermax 350W Active PFC...niet dood, wel vreemd *opgelost*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed... ik had al een Enermax 350W, maar die heb ik verkocht samen met mn oude pc. Hij heeft tot gisteren wel in mn nieuwe pc gezeten en naar volle tevredenheid. Nou ben ik gisteren een nieuwe gaan kopen, een EG365AX-VE Active PFC. Ik hing em in mijn nieuwe pc...aanzetten...powerled aan...klats...pc uit. Dus ik mn oude voeding er weer in...pc startte weer perfect op.

Nou heb ik die nieuwe voeding aan mijn oude pc gehangen en nu werkt hij wel! Waar kan dit in godesnaam aan liggen? Toch niet dat mijn moederbord bepaalde voedingen niet ondersteunt of wel (Asus A7N8X-VM)? IK ga de voedingen nog een paar keer wisselen in de hoop dat ie het nu wel doet, maar ik heb weinig hoop.

Verwijderd

misschien is ie te zwak?
Voltages te hoog / laag?
per ongeluk kortluiting ergens?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

kortsluiting of slecht contact ergens. of toevallig ongelukkig vonkje dat je wel eens hebt bij stekkerdozen :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Ik heb met mijn computer ook wel gehad dat, wanneer je de spanning er op zet (door stekker er in, of door schakelaar om), dat de computer dan heel even aan gaat, om daarna weer uit te gaan.

Dus als het scenario wat je schetst zo is dat je net de spanning er op zet, zou ik me er niet veel zorgen om maken.

Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je geprobeerd hebt om na dat incident nog eens aan te zetten (via ATX-power knop), mijn verhaal gaat er vanuit dat je dat niet gedaan hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Bart B op 14-09-2003 16:22 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:20

Cheezus

Luiaard

Ik heb toevallig op de test afdeling van asus gewerkt waar we dit wel eens tegengekomen zijn (ik weet niet of het met een a7n8x-vm was, ik ben het zelf nooit tegengekomen).
Maar dit bord starte op alle voedingen in het bedrijf behalve op een bepaalde enermax. Die enermax deed het verder wel op elk bord dus het lag ook niet echt aan de voeding zou je dan zeggen.

Oplossing? .. geen idee :P

Verwijderd

Topicstarter
hmmzzz... ik heb em nadat ie "uitsloeg" wel geprobeerd aan te zetten dmv de ATX knop, maar dan doet ie helemaal niks meer. Aan primusz zn verhaal te horen, lijkt het gewoon toevallig een slechte combo: A7N8X met die Enermax.

Het maakt ook niet uit hoe vaak (en snel achter mekaar) ik de voedingen wissel: mn oude Enermax laat mn nieuwe pc iedere keer opstarten, die nieuwe niet. En op mn oude pc (met een Gigabyte mobo) werken ze allebei.

Verwijderd

breng em trug met de melding dat hij het niet blijkt te doen met jou mobo en zorg dat je een andere voeding krijgt... volgens mij mag je hem nu namelijk best legaal terugbrengen en horen ze je geld/een ander product te geven

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ja, of breng het mobo terug, als die voeding het bij andere wel doet :P

Toch klinkt dit als overbelasting / kortsluiting.. dan slaat die ook uit, en de meeste atx voedingen moet je dan van het net halen 2 min ongeveer wachten en weer erin doen, dan gaat de automatische zekering weer werken.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

overbelasting kan het niet zijn... er hangt 1x een 120GB schijf aan en 1 DVD brander... maar het zou best aan het micro ATX bord van Asus kunnen liggen... die A7N8X levert wel vaker problemen op, voor zover ik begrepen heb in het A7N8X topic. Maar dan blijft het raar dat de ene Enermax 350W wel werkt en de nieuwere variant niet...

Verwijderd

OK, ik heb nu dus de voeding omgeruild voor een EG365P-VE FCA en die werkt wel... duidelijk dus een compatibility-probleem met de A7N8X-VM
Pagina: 1