[Wifi] Kaart open maken en antenne toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 19:21
Hoi,

Ik heb net bij de Mycom een SMC2635W PCMCIA kaartje gekocht voor maar 29 euro.
Reden dan ik hem kocht was dat die 100 mW en dus 20 dBi produceerde, _/-\o_ de ideale kaart en kost ook niet veel, behalve dan dat die geen externe antenne aansluiting had.

Nu surfde ik wat op het internet, en kom de volgende site tegen: http://ajo.thinknerd.com/docs/SMC2635W/

Helaas is mijn spaans niet zo goed, maar als ik de smileys volg, dan moet ik er uit op maken dat die wel een externe (pigtail ) antenne onder de plastic kap heeft :D

Nu wil ik best wel de gok wagen en hem open maken, maar hoe gaat dat precies in zijn werk?!
Want dan heb ik echt een topkaart voor weinig in handen!! :7

American Express vraagbaak

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ok klik hier maar

[ Voor 98% gewijzigd door Wolfboy op 14-09-2003 16:19 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Stinger_Ventura
Okay,

Ik had het toch verkeerd begrepen, en kwam niet eens op het idee om het te vertalen met mijn eigenwijze kop!

De maker van de site vraagt zich ook af wat voor connector het is om er een pigtail op aan te sluiten.
Weet iemand dat?

/edit : Foto verwijderd aangezien de site heel erg vaak offline is.

[ Voor 18% gewijzigd door Stinger_Ventura op 15-09-2003 16:00 ]

Verwijderd

antenne connectoren zijn meestal F-bus (schroef) of BNC (kwartslag).

• Stinger_Ventura
Als ik naar andere (online) kaartjes kijk, dan lijkt me de bovenstaande aansluiting toch een pigtail?
Of vergis ik me daar nou in?

• Stinger_Ventura
Okay,
Ik merk dat die site wel heel erg vaak down is ( en dat verklaard ook waarschijnlijk de weinige reacties ) , maar gelukkig kon ik de foto's nog uit mijn cache plukken.

Dus, wie weet welke connector dit is? Zodat ik er een externe antenne op kan aansluiten?

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~dea21730/SMC1.jpg

En hier nog een foto:

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~dea21730/SMC2.jpg

Bij voorbaat zeer veel dank :)

/edit: groote van plaatjes aangepast van 1600x1200 naar 640x480

[ Voor 14% gewijzigd door Stinger_Ventura op 15-09-2003 16:04 ]

Verwijderd

Wat net zo makkelijk is: haal de sticker waar "Link/Act" op staat (over het LEDje heen) er voorzichtig af. Hieronder zit de Ext Antena connector. Succes!

Verwijderd

Er zijn wel meer kaarten waarbij dit wordt gedaan, oa USB-adaptertjes worden vaak op deze manier gemod.

Aan TS: wat voor chipset zit er op die SMC eigenlijk?

Verwijderd

SW1 is in mijn taal nog altijd de afkorting voor Switch en zou bij een Wireless betekenen: zoek een volgend kanaal of Reset.

Overigens kun je de antenne er ook gewoon afsolderen, een stukje coax en dan je F-connector (of wat je maar voor fetish hebt :+)
Pagina: 1